1.502 visninger
|
Oprettet:
Heste kød ? {{forumTopicSubject}}
Nu blev jeg lidt nys om I hestepiger/drenge kan spise hest?`
Personligt har jeg intet imod det, så længe jeg ikke har haft et "forhold" til den.
Kom gerne med for og imod.
Men hold det i en PÆNE tone, tak !
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Men det er godt nok svært og komme af med ..
maj 2009
Følger: 52 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 964
okt 2010
Følger: 2 Emner: 14 Svar: 46
Men jeg smugler nu engang i mellem noget heste kød med hjem og mig og min kæreste spiser det da ;)... Det nu altid rart at have den tanke i hovedet at nu har vi da i det mindste bare reddet en hest fra at blive transporteret til et andet landet under de skræklige forhold
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 54
Jeg spiser det bare ik, og det har intet at gøre med at jeg synes det er synd eller ik kan lide det. Jeg har aldrig smagt det og føler heller ik for det
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
dec 2006
Hvis kæresten og dig er fra holbæk området og skal have noget må du da gerne sige til. Der ligger en 100 kg i vores fryser..
Luna
Dejligt med en der ikke spiser hest, men som så stadig ikke er imod det.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.079
dec 2006
Du må gerne sige til hvis du kommer forbi holbæk området - eller hvis du vil have noget.. Som sagt har vi ca 100 kg liggende i vores fryser. hesten har ikke set medicin, ej heller orm. Super lækkert kød siges det både fra min undervisere og min mors chef..
okt 2010
Følger: 2 Emner: 14 Svar: 46
Men da tak for tilbudet
dec 2006
Det er jo ike let og finde heste spiser nu til dags .
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 54
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
mar 2004
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 26 Svar: 33
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Men er da tilhænger af at sende en hest til slagtere, hvis den af gode grunde ikke skal leve længere.. Hellere selv aflevere den hos slagteren, og så vide den ikke bliver smidt i en lastbil med timer lang transport..
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
Jeg spiser gerne hest, så længe jeg ikke kender hesten (eller ved at jeg kender den ;)) på samme måde som jeg gerne spiser ko, selv jeg jævnligt kommer på en kvæggård og klapper søde muh-basser
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
Ej men aligevel heste kød jeg vil ikke en gang smage det ikke en gang om jeg så sad til dronningens fødselsdag og skulle spise det;)
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
men det vil min mor ikke igen hun siger det smager af bøf med sukker på
men jeg skal nok ikke kende den hest som jeg skal til at spise
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
men synes folk skal spise mere af det...
Jeg ville ikke kunne spise mine egen hest.. men vi har kæle tyr ved min far og dem kan jeg nemt spise da jeg ved når vi hente den sal den spise om et år i sted for og dø lige så snart den er født.. vi har Jersey tyre
okt 2005
Følger: 136 Følgere: 158 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 205
Jeg har også den holdning at jeg ikke sender mine heste til slagteren. Den oplevelse skal de for alt i verden undgå. De har båret mig et helt liv og været min trofaste ven, det mindste jeg kan gøre er at sørge for at de kommer fra denne verden på en ordenlig måde. Jeg ville jo heller ikke spise mn hund eller kat´. Mine dyr er som et familiemedlem og ikke "bare" et dyr.
Så mine heste får i ikke lov at sætte tænderne i!!!!
Hvad andre folk gør er deres holdning og lyst.
Dog synes jeg at det skulle være som i USA hvor hestekød ikke måtte bruges til konsum. Men det er jo min holdning
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 165
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Men som andre ville jeg nok ikke kunne spise nogen af mine egne, men vil hellere end gerne spise det igen. Og vis det ikke var fordi mine heste er fritaget for koncum, så måtte andre gerne have haft den glæde at spise mine når de engang skulle væk her fra.
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
Dog får vores hund hestekød, og det elsker han ! =)
jul 2006
Følger: 122 Følgere: 109 Heste: 4 Emner: 161 Svar: 998
Og den person der server det for mig ude jeg ved det smadrer jeg, vil bare ikke have det...
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
Jeg spiser ikke "kæle"dyr
ligesom jeg ikke spiser hund og kat så spiser jeg heller ikke hest...
hvis jeg havde en "kæle"gris/ko ville jeg heller ikke spise svine/oksekød...
Jeg blander mig ikke i om andre spiser hestekød, men jeg vil ikke være i nærheden af det...
aug 2007
Følger: 103 Følgere: 120 Heste: 2 Emner: 664 Svar: 3.105
nov 2008
Følger: 157 Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 807
bare jeg ikke skal sætte tænderne i min egen lille hest :o)
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
men har dog intet i mod andre gør det smag og behag..
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 171 Svar: 998
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Ville ønske vi spiste mere hestekød herhjemme, så priserne blev højere og nogle af slagtehestene slap for at blive kørt mange tusinde kilometer.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.410
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 16 Svar: 337
Jeg synes det er synd og skam vi ikke spiser mere af det.
mar 2004
Følger: 68 Følgere: 70 Heste: 15 Emner: 3 Svar: 208
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ville ikke have noget imod at prøve og smage - Når jeg ikke har kendt dyret personligt gør det mig ikke noget, så er det bare et produktionsdyr.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Men jeg ville godt kunne spise det, hvis det var hvad der blev serveret og jeg ikke havde mulighed for at spise andet ..
nov 2003
Mette R: Hvorfor skulle det ikke være en ordentlig måde at sige farvel til en god ven ved at lade den slagte ? det gør ikke ondt på hesten og den aner ikke hvad der foregår og slagtning er hurtigt.. en sprøjte hos dyrelægen der kan hesten mærke den glider væk og ind imellem kæmper de imod... har hørt om flere fejl ved aflivning end ved slagtning.. så jeg ville da til hver en tid vælge at slagte.. måske mindre rart for mennesket men hurtigere for hesten..
Og at indføre amerikanske regler ville være komplet latterligt.. ved du hvad der sker med rigtig mange heste i USA pga den lov ?? de køres til mexico og sydamerika til slagtning, og der gøres det ikke pænt og hurtigt men med smerter og frygt for hesten hvis du fik din vilje og vi forbød slagtning af heste i Danmark ville det betyde at mange flere heste røg på lange smertefulde ture til Italien og lignende steder.. øv da et ønske bare fordi man er hysterisk..
okt 2005
Der sker fejl ved ALLE måder for aflivning af dyr. Man kan ikke sige at slagtning er det eneste rigtige for hesten. Heller ej aflivning med sprøjte.
Men MIT valg vil altid være at få aflivet min hest med sprøjte og ikke aflivet hos slagteren og senere spist!!
Fair nok at andre har den holdning.
Md hensyn til forbydning af heste til konsum, så tror jeg ikke at der bliver sendt flere heste over grænsen end der allerede gør.
Tallet er stadig gigantisk.
Jeg tror heller ikke at det bliver en realitet.
Jeg er ikke hysterisk!!
Ser bare mine heste anderledes end de fleste.
Jeg har spirituel kontakt til mine dyr, og hvis du vidste hvor meget en hest tænker og føler, så kan jeg love dig at du villle sørge for den bedste afslutning på dens liv når den skulle herfra.
Og du ville ikke kunne få dig selv til at sende den til slagteren og derefter blive spist.
Havde du set og oplevet de ting jeg har, så ville du aldrig kunne lægge en hånd forkert på en hest!
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Jeg har overhovedt intet imod at andre gør det, bare jeg selv slipper for det.
Det er jo lige som med at nogle spiser ikke gris, nogle ko, og andre lam.
Jeg ville heller ikke kunne sende en hest jeg ejer til slagtning, jeg kan simpelthen ikke have den tanke om at nogle et sted i Danmark sidder og spiser min lille musse.
Til gengæld er jeg glad for at dem som sender deres heste til slagtning, gør det i Danmark, så de ikke skal til Italien eller andre lande.
aug 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 846
nov 2003
Netop fordi hesten føler og tænker mener jeg den fortjener at komme så hurtigt og smertefrit herfra som muligt og i mine øjne er det ved slagtning.. hesten behøver skam ikke blive spist fordi den bliver slagtet hvis man ikke ønsker det..
Du modsiger dig selv en del, for du starter med at skrive at der sker fejl ved alle metoder og at man ikke kan sige en metode er korrekt for bagefter at fortælle at man ikke vælger den beste slutning hvis man vælger anderledes end dig..
Og jo i USA er det netop blevet et problem efter de forbød slagtning af heste, at mange flere heste bliver kørt til slagt i sydamerika..
Hvad skulle ideen være i at forbyde det ?? og hvorfor ?? du starter jo netop med at sige at man ikke kan sige en metode er bedst, hvorfor ønsker du så at fjerne slagtning som mulighed for dem der ønsker det..
Uanset hvad du mener, så høre heste under brugsdyr.. desuden mener jeg man meget let fejlbehandler sin hest hvis man ser den som et kæledyr.. at den ikke er et kæledyr betyder ikke at man ikke elsker den eller at man ikke behandler den godt.. men netop at man ser den som en hest og bahandler den som en hest..
okt 2005
Så skal du jo kalde slagtning at blive skudt med boltpistol. Slagtning er hvis hesten bliver spist. Ikke noget andet.
Når man vælger slagtning frem for aflivning( hvor hesten IKKE bliver spist) så er det jo fortdi den ender på spisebordet.
Jeg ser mig absolut ikke som hysterisk, fordi jeg ikke deler DIN mening!
Spis du bare din fjordbolle. mine ender I hvertfald ikke i kødgryderne!
Det er MIT valg og det valg har jeg heldigvis ret til.
Du har DIN mening om hvad dine heste betyder for dig og at de ikke er kæledyr eller en del af familien som mine er. Det er helt og holdent DIN mening.
Min er bare en anden.
Man vil aldrig kunne udelukke at heste bliver transporteret over grænserne til slagtning/konsum i andre lande. Uanset hvordan lovgivningen er. Det er da bevist flere gange.
Jeg deler holdningen med USA om at heste er et dyr som har tjent os i så mange år og er vores trofaste venner og dem spiser man ikke.
Der vil altid findes brodne kar, som vælger at se profit ved at sende hestene til en skæbne i udlandet.
Der er ALTID blevet slagtet heste i sydamerika da det har været langt billigere og derved mere at tjene for den enkelte hestehandler.
nov 2003
Og jeg ser dig ikke som hysterisk fordi du har en anden mening, men fordi du nødgør andres mening end din egen og hentyder til at mener man ikke som dig så holder man ikke af sin hest og behandler den sikker forkert.. det er hysteri..
Og ja du har helt ret til dit valg, men det har andre også uden at det bliver negjort og antydet forkert af dig..
Og så læs hvad jeg skriver, jeg kunne ikke spise min egen hest, lige som jeg ikke kunne spise en ko hvis jeg havde haft den gående.. så nej jeg skal ikke spise min Emma.. men ejer jeg hende når hun skal herfra og det er muligt så foretrækker jeg slagtning da det er det jeg har det bedst med...
Og hvad ved du om hvorvidt min hest er en del af familien eller hvor meget hun betyder for mig ?? du har ingen ide om hvor meget jeg ofre for min hest.. men det gør hende ikke til et kæledyr, at kalde hende et kæledyr ville for mig være at nedgøre hvad en hest er og dem jeg har mødt der anså deres heste for kæledyr har bestemt ikke behandlet deres heste godt, for de har netop glemt at det var heste med en hest behov..
Nej desværre kan slagtetransporter ikke stoppes helt, men man øger dem betydeligt ved at forbyde slagt her i landet..
Og jeg ved ikke hvor meget du kender til USA, men de er desværre for en stor del meget dobbelt morelske, de forbyder heste slagtning, fordi nogle derover mener "Uha nej det er klamt og grimt" men samme mennesker er ligeglade med at mange heste derfor lider under lange transporter og uhuman slagtning i fx Mexico for når det ikke er i deres land mener de ikke blodet er på deres hænder..
Og ja selvfølgelig er der altid blevet slagtet heste i sydamerika.. men antallet er steget voldsomt siden man forbød slagtning i USA, hvis folk der boede langt fra mexico og sydamerika kunne slagte lokalt, så ville praktisk taget alle vælge dette, for så kunne den lange transport ikke betale sig..
Hvad er forskellen når hesten er død om den bliver: Hentet i en vogn fuld af døde dyr, hvor den løftes op med grab og smidt (ikke et kønt syn) fo at blive lavet til benmel og fedt som derefter bruges bl.a i cement fabrikker eller om den bliver slagtet på stedet og evt spist ?? det er vel ikke mere respekt for hesten at behandle den som affald og bruge den til opvarmning af ovne end at spise den..
Har du også et problem med når folk får hesten slagtet og fx fodret til løverne ??
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 88 Svar: 405
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 34
Heste kød ?