{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Snubler {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Min pony snubler en del når jeg skridter, men jeg ved ikke helt, om det bare er fordi hun er lidt klodset og ikke rigtig har styr på sine ben eller hvad det ellers kunne være.
Hun snubler aldrig i trav eller galop og er hverken halt eller utaktfast. Hun snubler for det meste på ujævn bund (skov m.m.) og det varierer lidt fra dag til dag med hvor meget det er. Nogle dage snubler hun ikke/næsten ikke, men nogle dage snubler hun en del.
Jeg har prøvet at snakke med min smed om det, da hun er lidt indfodet på den ene forhov, men han mener ikke, at det har noget med skoningen at gøre.

Hun er ellers glad, veltilpads, frisk og haltfri, så jeg tror lidt, at hun bare er lidt klodset (det er hun lidt generelt), men hvad mener i? Hvor meget snubler jeres ponyer/heste og hvad er normalt?

På forhånd tak
- Barbara & Callistro

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snubler
  • #1   18. maj 2011 Min mor har en hest der gør det samme, aldrig i andet end skridt. Han er ligesom din altid glad og frisk.

Han er bare ukoncentreret. Hvis hun har en pisk med, så gør han det ikke.

• #2   18. maj 2011 Har samme problem med min, men det er fordi hun går og falder i søvn (: Tror ikke det er noget alvorligt.. (;

• #5   19. maj 2011 hun er nok bare uopmærksom fordi hun falde i staver og går i sine egne tanker

men prøv at ligge nogen bum op når hun skal skridtes af på banen og sørge for at hun er i frisk skridt istedet for at hun går og sover

dog skal du stadi holde øje med om hun forandre sig på anden vis fx bliver svag ujævn gånde, halt eventuelle humør svingninger som hun ikke plejer og unoder da der eventuel kan være nået galt et andet sted end opmærksomhedden så som smærter osv

• #6   19. maj 2011 Der er mange af jer der har skrevet, at det kan være fordi hun er uopmærksom, men det tror jeg faktisk ikke.
    Generelt er hun en forholdsvist frisk pony og det virker mere som om hun snubler når hun er oppe at køre, fordi hun så ikke koncentrerer sig om sine ben men om alt det andet, der er udenfor (:

Diana K: Jeg skridter hende stort set altid varm/af i friskt tempo og bruger nogle gange også bomme i træningen. Der er på ingen måde tegn på smerte, ubehag, halthed osv. og for det meste koncentrerer hun sig godt om at løfte benene over bommen og det er meget sjældent hun lige snitter den (:

Tak for de mange svar til alle

• #7   19. maj 2011 havd samme problem med min. fik det råd at ligge sadlen en smule mere tilbage. det hjalp :))

• #8   20. maj 2011 Men ellers sørg for at hun altid konsentre sig om det det sker og dig og snak eventuel til hende i det hun holder øje med andre ting

• #9   20. maj 2011 Har du tjekket om din sadel ligger som den skal?

• #10   20. maj 2011 Simone K: Vi har lige haft sadelmager ude for ca. 2 uger siden og hun siger, at sadlen ikke ligger helt perfekt, men at den heller ikke trygger hende og at hun godt kan gå med den.

• #11   20. maj 2011 Okay. Altså jeg har erfaret at hvis sadlen rykker lidt foran har hesten nemmer ved at snuble. Jeg oplevede dette ved en af vores opstaldere. Ejeren var enormt irriterede over at hesten snublede hele tiden, og dette var kun i skridt. Så lagde hun lammeskin únder sadlen og det har forbedret det en hel del. Hesten snubler ikke så meget mere.

Så hvis du har mulighed for det, ville jeg ligge noget filt ind foran og se om det kunne hjælpe?

• #12   20. maj 2011 Jeg tror ikke, at det er for godt at begynde at rette på sadlen uden at have talt med saddelmageren først, men jeg har et lammeskindspad som jeg red med tidligere.
    Vil prøve at nævne problemet for sadelmageren næste gang hun kommer ud (om ca. 3 uger) og så se, om det er noget sadlen kan have indflydelse på (:

• #13   21. maj 2011 Det lyder som en rigtig god ide! smiley

• #14   21. maj 2011 min hoppe snublede også et par dage jeg red - ingen haltheder ... men en uge efter havde hun ledbetændelse på forbenet =(

• #15   22. maj 2011 Det lyder meget skræmmende smiley
    min hoppe har dog snublet over en længere periode og det er kun nogle gange i skridt, så håber og tror ikke, at hun fejler noget i den dur

Kommentér på:
Snubler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce