Forfangenhed {{forumTopicSubject}}
Har været ude og rykke i manen på min lille shetter og synes hun er lidt stiv i det.
Er jeg meget ond, hvis jeg smider hende alene i boks resten af dagen?
Hun er ikke en, der lider af seperationsangst.
Men så sent som i forgårs meddelte jeg dyrlægen, at hvis hun blev forfangen igen, så blev hun nakket, for det her gider jeg simpelthen ikke mere. Det er synd for hesten og jeg tænker altid på det.
Hun har været forfangen en gang før, men det blev taget så hurtigt at jeg godt kan sælge hende uden anmærkninger. (Min smed sagde dette).
Så måske er jeg for hurtig med boltpistolen?
Nej, hun kommer ind for resten af dagen, ellers går jeg og spekulerer for meget...
Hvad går I i denne tid?
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 4 Emner: 78 Svar: 463
jan 2005
Følger: 27 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 51 Svar: 816
Har selv en shetter der er på kraftig skrump, dog er det jo en del svært når alt det græs kommer. Men han kommer altså også ind engang imellem,og nu har jeg valgt at købe en mundkurv til ham og se om det hjælper, for syntes det synd at han bliver ved med at blive så tyk og kan se at han hader at han ikke kan holde til at løbe og lege så meget som de andre.
mar 2010
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 5 Svar: 194
men jeg holder bare ekstra meget øje med hende.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 120 Svar: 402
Hun er kommet ind i en halmfyldt boks med en lille skål af noget stråfoder specielt til forfangne heste og mineraler.
( Det skal lige siges at hun hader det foder og nipper kun til det, men så har hun da lidt underholdning udover halm.)
Porten er åben, så hun kan se ud på markerne og høre de andre.
Suk, skal til Ringkøbing sammen med kæresten nu her efter en ny bil, så må vente med longering til vi kommer hjem.
Men nu har jeg da ro i sindet....
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887
Jeg mener ikke man skal aflive før det er for hestens bedste. Når dens livskvalitet ikke længere kan oprettes.
Jeg vil dog påpege at hvis den har været forfangen før om det så er taget tidligt eller ej skal det anmærkes til evt nye ejere. Det skylder man hesten og de folk der knytter sig til den:-)
jul 2008
En hest, som har været forfangen og som skal sælges videre skal altid have sygdomsforløbet oplyst til nye ejere
Tror det min smed mente var, at hun ikke har nogen problemer med hovene what so ever og at der ingen skade er sket.
Men ja, der er ingen grund til aflivning af hende sådan som tingene ser ud nu.
Jeg er bare en hysterisk hesteejer, der fysisk får det dårligt, hvis mine heste har det skidt.
Og den grumme ventetid, der er, når man forventer at nu sker der snart noget med den lille hest, den er ulidelig.
Tror simpelthen jeg må få mine ting i orden (har sløset med motionen, da jeg er igang med tre examener) og derved få lidt mere ro på.
Man, I suck so hard at this...
apr 2008
Følger: 53 Følgere: 58 Heste: 12 Emner: 10 Svar: 887
jul 2008
Tusinde tak for tippet, tror faktisk jeg har prøvet et andet granulat, der var 200 kr dyrere for nogle år siden. Ved ikke hvorfor jeg er kommet fra det igen, for det virkede da.
Men jeg må se at få fat i det igen så
Forfangenhed
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside