4. jun 2015
Prøv at tjekke
www.langthesteliv.dk Min har en enorm spækkam og er meget stor foran på bringen på grund af EMS. EMS er ligesom sukkersyge hos mennesker. Tjek linket, der står meget mere om EMS.
4. jun 2015
Den er højst sandsynligt bare fed. Så simpelt er det. Alt efter alder og andre tegn, så vil jeg anbefale at få den tjekket for EMS og PPID, hvis det ikke bare er en normal slankekur som skal til
4. jun 2015
At hesten har ujævne fedtdepoter fx på mankam, bag skuldre osv er typisk et tegn på EMS eller at den er ved at udvikle det.
Jeg ville behandle den som en hest med tendens til forfangenhed og fodre den med foder med lav sukker og stivelse og evt supplere med noget der stabiliserer blodsukkeret
4. jun 2015
Jeg ville droppe græsset og fodre udelukkende hø eller wrap. Skal den have andet end vitaminer og mineraler ville jeg vælge et foder med så lidt sukker og stivelse som muligt (fx care4life) og supplere med glucogard, phytolean, bukkehornsfrø eller lignende med samme effekt på sukkeret i tarmen.
Ingen æbler, gulerødder eller kornbaserede produkter.
Jeg ved godt at jeg er hys omkring mine hestes foder, men jeg ved at to af dem har tendens til fedme og med den kommer EMS'en og jeg vil for alt i verden skåne dem for de problemer der kommer i kølvandet
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
www.langthesteliv.dk
Min har en enorm spækkam og er meget stor foran på bringen på grund af EMS. EMS er ligesom sukkersyge hos mennesker. Tjek linket, der står meget mere om EMS.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 104 Svar: 1.739
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Jeg ville behandle den som en hest med tendens til forfangenhed og fodre den med foder med lav sukker og stivelse og evt supplere med noget der stabiliserer blodsukkeret
maj 2007
Følger: 136 Følgere: 128 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 614
hvad kan jeg evt så foder med
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Ingen æbler, gulerødder eller kornbaserede produkter.
Jeg ved godt at jeg er hys omkring mine hestes foder, men jeg ved at to af dem har tendens til fedme og med den kommer EMS'en og jeg vil for alt i verden skåne dem for de problemer der kommer i kølvandet
forfangenhed