skal starte helt forfra :( {{forumTopicSubject}}
Til at starte med vil jeg lige sige, at den pony jeg passer er meget fremadgående og ikke altid lige til at stoppe i hverken dressur eller spring.
Vi har fokuseret rigtig meget på spring her det sidste stykke tid, da jeg kun vil starte spring til stævnerne. Men vi begyndte så at få lidt problemer i dressuren, hun blev sværere at holde, og hun ville ikke rigtig gå til bidet ordenligt. Så min underviser sagde, at vi måtte hellere tage en dressurtime... Da vi begyndte, kunne jeg slet ikke få hende til at gå til bidet, og hun plejer ellers at ligge sig rimelig stabilt til bidet. Da vi satte i trav, kunne jeg heller ikke her få hende til at gå til bidet, hvilket heller ikke plejer at være det store problem i starten. Vi holdt en lille skridt pause og ville så begynde igen, men ligeså snart jeg samler tøjlerne op sætter hun i trav. Jeg får hende ned i en parade og skridter så frem igen. To skridt efter sætter hun i trav igen, og sådan fortsætter det de næste 10 min. indtil, hun til sidst skridter en hel omgang, og vi stopper...
Nu skal vi starte helt forfra med at lærer hende at stoppe, når vi siger stop, og opbygge rygmusklerne igen, hvilket jeg er bange for kommer til at tage lang tid
Undskyld det blev lidt langt men skulle lige ud med det...
aug 2008
Følger: 133 Følgere: 133 Heste: 8 Emner: 3 Svar: 10
Jeg rider også en unghest...
Jeg har så bare haft det problem at han begyndte at bukke hvergang man brugte pisken, (pga min ridelærer var oppe på ham han fik så mange i røven så han gad nok ikke finde sig i det mere)
Men han er begyndt at stoppe med nu hvor jeg ellers var ved at give op.:(
så bare bliv ved med at kæmpe det kommer nok!
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 197
det er lidt komisk at min hest er lige fyldt 17 og opfører sig som en unghest
havde en super god tur på hende i dag hvor hun ikke løb en eneste gang og det var dejligt men ved bare at det ikke bliver sådan hver gang så må bare kæmpe videre
aug 2008
er glad for at høre hun ikke løb!:)
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 197
aug 2008
skal starte helt forfra :(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside