{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

drikker ikke vand under stævner {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har nu hørt fra mange hvor vigtigt det er at hesten drikker vand til distancer især når det er varmt, men jeg kan bar eikke få min hoppe til at drikke.. hvordan kan man lærer hesten det - hun har før i tiden selv haft spand i boksen uden problemer - men hvis jeg holder spanden eller den står ved siden af hende så drikekr hun intet - snuser tli de og kigger så den anden vej..

ville gerne have aat hun kunne drikke andre steder end boksen og folden...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drikker ikke vand under stævner
  • #1   22. apr 2011 det vand du tilbyder hende, er det fra stævnepladsen, eller er det vand du har med hjemme fra? vand kan nemlig variere i smagen, så måske den vil drikke det, hvis du tager vand med hjemme fra?

• #2   22. apr 2011 Der er nogle der hælder en l æblejuice i en halv spand vand. Så smager det godt.
    Måske hjælper det. Prøv først hjemme så hun får smag for det. smiley

• #3   22. apr 2011 har både prøvet med hjemmebragt vand og udenbys vand.. hun vil heller ikk drikke en dag som igår hvor vi havde reddet ca 18 km i næsten 20 grader varme og hun var meget svedt.. det var også hjemmevand men ligeglad.. selvom jeg kan se på hende hun ser tødstig ud (rækker tunge og smasker - gør hun når hun er tørstig)..

oka vil prøve det med æble juicen - har tænkt på at begynde at træne hende til distance hest men det går jo ikk rigtig hvi ikk hun vil drikke så kan jeg ikk risikere at ride længere ruter..

• #4   22. apr 2011 hvordan har hun det med at æde?

• #5   22. apr 2011 det er forskelligt - nogle gange vil hun gerne have det andre gange vil hun ikke.. men vandet snuser hun lige til og så vender hun hovedet væk - når hun så kommer på fold skynde rhun sig til vandtruget - det er samme system vanbdet kommer ud af..

• #6   22. apr 2011 måske du kan få hende til at spise mash? og så kan du gradvist fylder mere og mere vand i, så det til sidst bare er noget pjask?

• #7   22. apr 2011 Jeg har samme problem, så gode ideér modtages smiley

Jeg har hørt at man også kan hælde æbler eller gulerødder i en spand med vand, så når hesten spiser får den også vand.

Det ville nu være lettest at de bare drak af baljen....

Jeg er så småt begyndt at tilbyde ham vand når vi rider hjemme. Jeg rider på folden så der er enten vandkop eller balje. Lige pt går det fint med vandkop, så næste skridt er baljen, men når vi træner distance er der ikke lige en vandkop om hvert hjørne smiley

• #8   22. apr 2011 hun får allerede mash - men det er noget som stald ejer sørger for at give..

Kommentér på:
drikker ikke vand under stævner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce