Heste drikker ikke vand i stalden! {{forumTopicSubject}}
Haha - nu skal i hører den bedste!
Min kæreste og jeg er ved at få lavet den stald hvor jeg skal have 2 bokse i, og 2 heste. Så kom der en forbi som er en bekendt (ikke en af de gode af slagsen) og som også tilfældigvis er vores nabos fætter (de er heller ikke just glade for ham :p). Nå han havde ordnet noget for vores nabo, og så kunne han lige se min kæreste i indkørslen, så kørte han lige ind og de begyndte at snakke lidt.
- Vi har ikke fået sat boksene op endnu, men vi har gjort klar til vand (vandkopper) og vaskeplads. Vi venter bare på at boksene kommer hjem, så de kan sættes op.
Så står de og snakker derinde i den kommende stald, og så siger vedkommende pludselig: "Hvad er det? Skal der være vand herinde?"
Og min kæreste svarer selvfølgelig: "Ja, hestene skal jo have vandkopper sat op så de kan få vand hele tiden."
(rørene er også frostsikret, så der burde være 0 problemer der )
- og nu kommer det!
Så svarer vedkommende: "Haha! Vi har haft heste i mange år derhjemme og heste drikker altså ikke vand når de er inde i boksen/stalden! Så vores har aldrig haft vand inde i boksen/stalden!" (WHAT?!)
- Jeg var der ikke ved denne samtale, hvis jeg havde været skulle jeg nok have fortalt ham en ting eller to!
Hvad fanden er det for en holdning?!
Så vidt jeg ved så siger loven da at alle dyr skal have adgang til frisk vand hele tiden?
Hmm... Jeg må tage en samtale med Bounty om at han altså ikke må drikke vand i stalden, fordi det gør heste altså ikke(!) når man er inden i stalden! (NOT!)
Jeg var i chok da min kæreste fortalte mig dette Det er godt nok en påstand jeg aldrig har hørt før!
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 151 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 1.394
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.362
Stakkels heste. 4 timer uden vand, og mavesyren ændres drastisk. For ikke at tale om dehydreringen.
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 386
mar 2006
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Min drikker stortset ikke i stalden om sommeren Hun har en vandbalje på folden - den elsker hun at drikke af.. Så om sommeren, når hun går ude sådan 5-8 timer om dagen drikker hun næsten ikke indendørs - hun drikker primært på folden Men hun har selvfølgelig altid adgang til vand..
sep 2009
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 188 Svar: 411
Men jeg også at de burde kunne få vand..
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Det er nogle vi frostsikre når de bliver sat op
jul 2005
Jeg har det sådan lidt, det kan godt være at hesten vælger ikke at drikke vand - fair nok. Men den skal da have muligheden
mar 2006
jul 2005
Hihi Kom vidst til at skrive det lidt forkert men ville godt nok være nemt hvis rør fra starten bare var frostsikret, alle de problemer man kunne være for uden
mar 2006
mar 2006
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 201
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.105
Hehe.
Det kan man jo ikke andet end smile lidt over
jul 2005
Min har pt heller ikke vand på folden med frosten, han står ude og personligt er jeg ikke enig i dette men har på nuværende tidspunkt ikke mulighed for at gøre noget ved det. Men når jeg motionerer min hest sker det somme tider midt på dagen. Dvs. jeg tager hesten ind fra folden og ud på folden igen efter vi har trænet. Nogle gange sveder hesten og så får jeg sq dårlig samvittighed at hesten ikke har muligheden for at drikke vand.
Altså folk må selv bestemme over deres egne heste og jeg dømmer altså INGEN!
Men som det er lige nu er min hest kun på fold i 2-5 timer (5 timer hvis han er meget heldig) fordi der hvor jeg står mener hun at hestene fryser osv. Det vil sige at min hest nogle gange står inde i boksen i over 20 timer om dagen, så ville det da være frygteligt at han ikke havde adgang til vand, når man samtidig tænker på at han kun får hø, wrap, lucerne, gulerødder og halm. Han må sq da blive lidt tør i halsen?
Men som sagt går jeg selv, så vidt muligt, ind for at de bare har adgang til vand, hvis de vælger ikke at drikke, fair nok Så har de haft muligheden.
jul 2005
Ja, men min hest er så fjollet at når jeg står med en spand vand er det sjovere at bide i den og vælte den. Han kan ikke finde ud af drikke af en spand vand han ikke lige har fået lov at tjekke ud på folden i noget tid først, så han er sikker på at den ikke er levende og æder ham idet han prøver at drikke.
Og han har ikke ro i sit hoved til at drikke i stalden efter fordi han vil ud igen.
jul 2005
Prøver forgæves hver gang, og ender altid i samme cirkus
Heste drikker ikke vand i stalden!