hjælp til venindes hest.. {{forumTopicSubject}}
Kære HG..
nu skal i høre..
Min bedste veninde og jeg har et ret stærkt forhold, vi har været rigtig meget igennem sammen og har været uadskillelige længe..
hun har en masse ponyer, en af dem er hendes første pony som hun elsker over alt på jorden!
hun er meget gammel, og er på det seneste blevet direkte grim at se på..
hun er ret afmagret, og må ikke komme ud fordi hun meget let bliver forfangen.. hun har længe haft nogle hæmorider som ikke var så slemme, dyrlægen sagde at de ville gå i sig selv.. men nu er de blevet meget værre! de drypper en smulle med blod, men ponyen ser ikke irreteret ud af dette..
hvis dyrlægen kom ud nu ville han aflive den på stedet..
min veninde er endelig kommet dertil hvor hun har bestemt sig at den skal aflives.. MEN! hun venter til efter hendes eksamener så ponyens død ikke påvirker hendes karaktere... personligt mener jeg dette er total egoistisk og at ponyen helt ærlig bare skulle have en kugle for panden hurtigst mulig.. (undskyld det lyder hårdt, men sådan har jeg det!) har altid været en smule imod hendes måde at have hest på, men ja, vi kan jo ikke alle være ens, og ponyerne får deres mad og vand..
hvad mener i? og hvordan får jeg dette sagt til hende så hun ikke skære mig total ud af hendes liv!?
HJLÆP!!!!!!
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 2.307
- Du kan gøre det på en meget kærlig måde, sige til hende (næste gang i kommer ind på emnet), at du synes den ser ud til at have det træls.. Hvis hun så igen siger, at hun vil vente til efter eksamen, så kan du prøve at stille det sådan her op for hende.. "Hvis du nu havde det rigtig elendigt, og det bedste for dig ville være at komme væk, men at din (ejer) ikke ville aflive dig før eksamen, og du fik det værre og værre, hvordan ville du så ikke have det?" Noget i den stil. Men som sagt, hun elsker den pony, og det vil sikkert have inflydelse på hendes karaktere hvis hun gør det, for det vil tage meget hårdt på hende! - Hvis ponyen ikke får det værre, så kan alternativet jo være at vente?:/ Hun vil jo gå i sorg, når henes bedste ven skal forlade hende, så det er jo et træls tidspunkt!:-( Men forstår godt din holdning!
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 66
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 41 Svar: 341
Randi: jeg mener bare heller ikke jeg bare kan se på at ponyen lider.. hun er blevet meget tynd, og må som skrevet slet ikke komme på fold.. den er meget gammel, og at hun holder den i live på de bekostninger at hvordan hendes eksamen udvikler sig, mener jeg ikke det er iorden..
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 66
jun 2008
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 208
mar 2008
- Men som sagt, vi kan ikke rigtig gøre så meget, for nu har mange sagt forskellige ting, men ingen af dem, er den rigtige løsning for dig:-/ og kender det godt! Du skal føle inderst inde hvad der betyder mest for dig, og som sagt, du kan ikke gøre så meget, hvis din venidne ikke ændre mening om, at give den fred:-(
jun 2008
så forstår sku godt det er svært for hende! men ja... det skjuler jo ikke det med at ponyen ikke har det godt..
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 208
jun 2008
mar 2008
jun 2008
hjælp til venindes hest..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside