{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

hjælp til venindes hest.. {{forumTopicSubject}}

Kære HG..

nu skal i høre..

Min bedste veninde og jeg har et ret stærkt forhold, vi har været rigtig meget igennem sammen og har været uadskillelige længe..

hun har en masse ponyer, en af dem er hendes første pony som hun elsker over alt på jorden!
hun er meget gammel, og er på det seneste blevet direkte grim at se på..
hun er ret afmagret, og må ikke komme ud fordi hun meget let bliver forfangen.. hun har længe haft nogle hæmorider som ikke var så slemme, dyrlægen sagde at de ville gå i sig selv.. men nu er de blevet meget værre! de drypper en smulle med blod, men ponyen ser ikke irreteret ud af dette..

hvis dyrlægen kom ud nu ville han aflive den på stedet..

min veninde er endelig kommet dertil hvor hun har bestemt sig at den skal aflives.. MEN! hun venter til efter hendes eksamener så ponyens død ikke påvirker hendes karaktere... personligt mener jeg dette er total egoistisk og at ponyen helt ærlig bare skulle have en kugle for panden hurtigst mulig.. (undskyld det lyder hårdt, men sådan har jeg det!) har altid været en smule imod hendes måde at have hest på, men ja, vi kan jo ikke alle være ens, og ponyerne får deres mad og vand..

hvad mener i? og hvordan får jeg dette sagt til hende så hun ikke skære mig total ud af hendes liv!?
HJLÆP!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til venindes hest..
  • #1   21. apr 2011 wow, som jeg kan se det, så har ponyen godt af at få fred!

- Du kan gøre det på en meget kærlig måde, sige til hende (næste gang i kommer ind på emnet), at du synes den ser ud til at have det træls.. Hvis hun så igen siger, at hun vil vente til efter eksamen, så kan du prøve at stille det sådan her op for hende.. "Hvis du nu havde det rigtig elendigt, og det bedste for dig ville være at komme væk, men at din (ejer) ikke ville aflive dig før eksamen, og du fik det værre og værre, hvordan ville du så ikke have det?" Noget i den stil. Men som sagt, hun elsker den pony, og det vil sikkert have inflydelse på hendes karaktere hvis hun gør det, for det vil tage meget hårdt på hende! - Hvis ponyen ikke får det værre, så kan alternativet jo være at vente?:/ Hun vil jo gå i sorg, når henes bedste ven skal forlade hende, så det er jo et træls tidspunkt!:-( Men forstår godt din holdning!

• #2   21. apr 2011 Jeg synes ikke du skal blande dig, du kan give din mening til kende eller hjælpe hendes pony igennem den tid den har tilbage, træk en tur nus med den osv. Hvis I er så gode veninder så støt hende.

• #3   21. apr 2011 Min engel: jeg prøvede at nævne for hende om det ikke ville være bedst at give hende fred nu, men hun er fast besluttet på at det skal vente til efter eksamen.. da hun er bange for at det påvirker hendes karaktere for meget.. men sys bare stadig ikke det er fair overfor ponyen...

Randi: jeg mener bare heller ikke jeg bare kan se på at ponyen lider.. hun er blevet meget tynd, og må som skrevet slet ikke komme på fold.. den er meget gammel, og at hun holder den i live på de bekostninger at hvordan hendes eksamen udvikler sig, mener jeg ikke det er iorden..

• #4   21. apr 2011 jamen så må du gøre op hvad der er vigtigst for dig, om det er dit venskab eller at ponyen får fred. Du får nok ikke din veninde til at skifte mening og hvis ponyen skal lade livet før, så må du jo melde hende for mishandling. og er det det vær og vil du gå så langt? Hun har bestemt sig at det skal være efter og så kan du ikke gøre så meget end at være uenig og sige din mening. Der er rigtig mange ting der ikke er i orden her i livet .

• #5   21. apr 2011 vores venskab er da vigtigt, men derfor sys jeg stadig ikke det er iorden!

• #7   22. apr 2011 fuldstændig enig med Shutterfly. Hun er virkelig egoistisk hvis hun vælger at holde liv i ponyen pga hendes eksamen. Ponyen kan jo ikke selv vælge og jeg vil mene at hvis hun virkelig elsker sin pony så ved hun altså også hvad der vil være bedst for den i sådan en situation. og hun vil få fred og ro og vide at hun gjorde det rigtige efter det er overstået. Selfølgelig bliver hun da mega ked af det, men bare tanken om at ponyen ikke lider mere ville i hver fald give mig ro i sindet.

• #8   22. apr 2011 Enig med natalia G . og dem som har samme synvinkel:-)

- Men som sagt, vi kan ikke rigtig gøre så meget, for nu har mange sagt forskellige ting, men ingen af dem, er den rigtige løsning for dig:-/ og kender det godt! Du skal føle inderst inde hvad der betyder mest for dig, og som sagt, du kan ikke gøre så meget, hvis din venidne ikke ændre mening om, at give den fred:-(

• #9   23. apr 2011 har jo nemlig rigtig svært ved at fortælle hende : hey din pony er på grænsen til at blive mishandlet.. og dvs den skal skydes på stedet.. jojo man kan pakke det pænt ind, men i bund og grund er det jo det man siger! og det har jeg bare svært ved.. hun har været rigtig meget igennem, og er kommet ud for en rigtig slem ulykke, og den pony hjalp hende med at ride igen og genvinde kraften i benene, hun skulle have været lam..
    så forstår sku godt det er svært for hende! men ja... det skjuler jo ikke det med at ponyen ikke har det godt..

• #10   23. apr 2011 kan godt se det er svært. men du skriver jo selv dit svar her til sidst: Det skjuler ikke at ponyen ikke har det godt.!!! og helt ærligt så skal hun nok være dig taknemlig hvis i er veninder for at have give hende et skub i den rigtige retning. Det kan altså ikke passe at hun lader sin elskede pony lide! Så elsker hun den ikke! Undskyld, hårde ord men det er altså fakta efter min mening :-S

• #12   23. apr 2011 sidst jeg spurgte om det ikke var ved at være tid til at sige farvel til den, sagde hun til mig at jeg da ligeså godt kunne aflive min gamle hoppe (som by the way lever i bedste velgående uden sygdom!) inden det blev tid til at hun skulle have pas... for det ville da være meget nemmere.. og den betød da slet ikke ligeså meget for mig som hendes pony gjorde for hende.. øh tak!

• #13   23. apr 2011 Så sagde du vel til hende, at den ikke fejlede noget, og at grunden til du prøver at få hende overtalt, er fordi at den lider?:S

• #15   24. apr 2011 ja virkelig dårligt agument. men hun mente slet ikke jeg forstod hvor svært det var for hende, så jeg kunne ligeså godt aflive min hoppe fordi jeg ikke havde haft hende så længe og hun var gammel.. så inden jeg skulle betale for at lave pas, så var det bedre at slagte hende.. øh jo tak..

Kommentér på:
hjælp til venindes hest..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce