{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.596 visninger | Oprettet:

Venindes gamle flirt.. Mit crush.. {{forumTopicSubject}}

Hej HG! Hjælp mig!

Vi kalder drengen "Bo"..

For ca 5-8 måneder siden, havde en af min bedste veninder en flirt. De var rigtig tætte, og ja, mange var overbevist om, at de var kærester, da de ALTID pillede og hang på hinanden!
Men lidt før sommerferien, gjorde han det forbi, da han ikke havde det samme for hende, og ikke så hende som kæreste/flirt ting mere. Hun var helt nede i kulkælderen over det, og der gik faktisk LANG tid før hun ikke var ked af det mere, og for ca en måned siden, fortalte hun mig at hun troede hun næsten var ovre ham. MEN nu hader han hende..!
Men Bo og mig er jo venner og har det altid sjovt. Han er virkelig rar, dejlig, sjov, pæn og lytter altid!
Jeg er begyndt at få flere følelser for ham, og han det samme for mig..
Men da min veninde en dag spurgte, om jeg var begyndt at kunne lide ham mere end venner, sagde jeg at jeg jo ikke ville såre hende og det der, men jeg ved ikke hvad der skete for mig og mine følelser. Jeg sagde, at jeg prøvede virkelig at holde op at tænke på ham, og afvise tanken fuldstændig om mig og ham, men at det var som om, at det ikke lykkedes for mig. Jeg sagde også, at jeg ikke troede jeg kunne blive kærester med ham, når jeg tænkte på hvor meget han betød for hende, dengang, og at de ikke kan klare hinanden + hun stadig har lidt gemte følelser!
Hun blev næsten helt sur, fordi jeg sagde at jeg godt kunne lide ham (selvom jeg fortalte alt det andet) og hun havde tænkt på det hele dagen, da hun var på arbejde.
Jeg spurgte ikke mere ind til det.
På den ene måde synes jeg, at livet går videre, og hun nok skal finde en sød, dejlig kæreste og at der ikke sker noget ved, at jeg tager Bo.
Og på den anden side, vil jeg jo gerne være en fantastisk veninde, og holde mig helt fra ham!
ARGH, for jeg vil jo gerne have ham OG hende.

Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Venindes gamle flirt.. Mit crush..
  • #1   12. nov 2012
    Være komplet ligeglad. Jeg har aldrig fattet hvorfor man skal holde sig fra veninders et eller andet. Det er slut, prut og finale, det er dødt.

Så veninden skal ikke rende rundt og kontrollere hvad hendes en gang et eller andet render rundt og laver. Det duer simpelthen bare ikke.

• #2   12. nov 2012 Jeg er enig med Krikken.

Det er slut mellem dem. Han kan lide dig, du kan lide ham - go for it.

• #3   12. nov 2012 har prøvet noget utroligt lignende.... og jeg gik i fælden og faldt for ham og det der hører til... hun var min tætteste veninde gennem MANGE år...

hvad skete der? :
    - efter nogle uger var jeg ikke så spændende længere. han ville ikke mere. jeg ville egentlig ikke mere

hvad fik jeg ud af det?
    - min tætte veninde kan jeg stadig ikke kigge i øjnene og vi har været fjerne fra hinanden siden... nu 3 år siden.

konklusion: jeg fortryder det inderlidt. og jeg tror du vil have det på samme måde hvis du går i fælden.

• #4   12. nov 2012 Tja lad din veninde tænke lidt over det hele og spørg så evt om det ville være ok for hende hvis du begyndte og se mere til ham?

Hvis hun siger nej så glem ham siger hun jah. tja så go for it..

Op til jer selv.. Jeg har det faktisk at ekser er no go men tja min veninde har da haft spurt mig et par gange om hun måtte tage mine rester og engang gjorde hun det uden jeg viste det. jeg blev sur til og starte med men tja jeg var jo færdig med ham og kan jo ikk kræve alle jeg har været lidt forelsker i =) Så jah .

Er stadig super gode veninder med hende selvom det er mange mange år siden det skete. Men jah hør hende ad..

• #5   12. nov 2012 Hvis hun var en god veninde ville hun være glad på jeres vegne!:-)

• #7   12. nov 2012 I min verden rør man ikke sine veninders tidligere flammer eller kærester. Men det er bare mig som har det sådan. Jeg kunne personligt aldrig finde på det. Dog har jeg ikke noget imod at mine veninder er sammen med en af mine gamle flammer.

• #8   12. nov 2012 jeg har det som maiken jeg kunne aldrig drømme om at være sammen/kæreste what ever med en venindes ex for lige gyldig hvordan man vender og drejer det vil der altid være nogle følelser et sted, så nej det gør man ikke.

du/i kan jo vende den om og tænke på hvordan i selv ville have det hvis en veninde rende med jeres ex...

• #9   12. nov 2012 Hvis din veninde ikke mener det er en god ide, så pil snitterne- ingen fyr er værd at miste en veninde for!!! Der skal nok komme en anden sød fyr....

• #11   12. nov 2012 ehe kan godt ldie folk som siger at veninders eks er no go..

Jeg tænker bare på hvir jeg ikk måtte røre nogen af min venindes gamle fliter også vidre så ville der jo fandme næsten ikk være nogen fyre tilbage..

• #12   12. nov 2012 Ja pyt da vær meddin vennindes følelser, bare tag for dig af retterne!
    Sikke en indstilling til andres følelser smiley

Har heldigvis aldrig selv stået i samme situation hverken som den ene eller den anden part.
    Havde jeg dog en "venninde" som dig og tilsyneladene mange andre fra denne tråd, ville jeg finde mig en ny og rigtig venninde.

• #14   12. nov 2012 En god venninden fordi hun overvejer at lade være smiley :D
    I min verden er man kun en god venninden hvis man overhovedet ikke overvejer ens eks.
    Hun spørger jo her inde for at få et go for it, så nej, i min verden er hun absolut ikke en god venninde, tværtimod smiley

• #16   12. nov 2012
    Hvorfor er det så ikke omvendt også at den gode veninde overvejer at veninden der godt kan li' en fyr også har følelser og dem kan man ikke bare lige smide væk?
    Ligesom man omvendt også kan sige at hun burde glæde sig på venindens vejne.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor at en fyr der har takket nej, afsluttet noget osv. - det er helt dødt med en veninde, skal ligge under for at hun mener hun skal have lov til at bestemme hvem ham og hendes evt. veninder må være sammen med.

Har aldrig forstået tøselogik på det punkt, men der er så mange ting ved piger jeg ikke forstår :o)

• #17   12. nov 2012 Hvis hun er en god veninde er hun glad på dine vegne selvom hun lige skal vænne sig til tanken.

Over is over, and done is done. Har heller aldrig selv fattet hvorfor man ikke kan tage sin veninde's eks fyre. Det er jo ikke fordi de ejer fyren når de ikke længere er sammen.

• #18   12. nov 2012 Ja hvor er det dog synd for hende, ej come on!
    Hvor er hensynet til dem man påstår at holde af?
    Nej bare tænk på sig selv? Ikke om jeg fatter man kan være så egoistisk?
    Som sagt, havde hun væretmin venninde var hun luget ud.... smiley

• #19   12. nov 2012
    Hvor er hensynet til dem man påstår at holde af når man forventer at de skal kvase deres følelser og pakke dem væk - det er nemlig noget man bliver virkelig glad af at gøre.
    Det er ski da også egoistisk at forlange :o)

• #20   12. nov 2012 Ja ja jeg er vist alene om mit synspunkt...eller dvs i den virkelige verden er jeg heldigvis ikke, for har en del vildt dejlige venninder der aldrig ville kunne drømme om netop dette smiley

• #21   12. nov 2012 Stald urbrand, så det du faktisk skriver er at hendes veninde på en måde 'ejer' ham og bestemmer hvem af hendes veninder der må være sammen med ham eller eij?
    - Som fyren ville jeg satme blive sur, hvis der var en eller anden trunte der gik og 'bestemte' sådan noget smiley
    Eller er det bare mig der er helt væk?

• #22   12. nov 2012 Jeg tænker lidt..
    Man kan simpelthen ikke styre sine følelser. Og det er jo ved at være længe siden, mellem de to. Hvis min veninde kom, og ville have min eks jamen så værsågod! Jeg ville dog kun kræve at hun skulle vente til jeg var HELT ovre ham.
    Jeg synes, som Krikken, at den uskrevne regel om at man holder snitterne fra sin venindes eks, er noget opblæst noget..
    Som en nævner i tråden - hvis jeg eller mange andre, ikke måtte have lidt sjov med min/deres eks, så var der jo ingen fyre tilbage - alle ville jo få ondt i bagen over at der er en ny med deres eks.
    Sådan er det vel altid? Uanset hvor lang tid der går? At man bliver lidt jaloux, måske, over at eksen har fundet en ny..
    Men jeg tror i virkeligheden, at det er fordi man ikke kan acceptere at eksen er kommet videre.. smiley

• #23   12. nov 2012 Tusind tak for alle jeres svar!

Stald Urbrand: Tak for din mening også! Problemet med ham her, er jo ikke at jeg ser ham som venindens "eks flirt", jeg ser ham som en enormt god ven igennem mange år. Og jeg vil jo NETOP gerne være den dejlige veninde, og glemme alt om ham, men jeg vil jo heller ikke miste ham som ven, hvis jeg siger til ham, at jeg ikke vil have mere, så ved jeg også han bliver såret.

• #24   12. nov 2012 Jeg ville nu holde mig til veninden smiley Nu er jeg måske også meget mistroisk, men synes ikke han lyder særlig troværdig. Han ved vel godt at i er bedste veninder? Så kan man i mine øjne, næsten ikke have nogen god mening i, efter at have været sammen med den ene, at finde sammen med den anden. Måske han er ude på at gøre jeg uvenner, eller gøre din veninde jauloui. . . Eller også tænker han ikke..

Hvis du føler han er værd, at opgive din veninde for, så gør du det bare....

Nu kan jeg jo ikke mærke hvad du føler for ham, men er ret sikker på din veninde vil være der længere for dig en han vil smiley Bare en teori smiley

• #26   12. nov 2012 Det er bare dig der er helt væk smiley
    Selvfølgelig ejer venninden ham ikke, han er fri for alle smiley Men en god venninden ville slet slet ikke overveje det! smiley

• #27   12. nov 2012 Enig med Kijofreg.

Desuden, er jeg nok en af dem der ikke forstår at veninder kommer før kæresten - en veninde, kan skisme da forsvinde lige så hurtigt, som en kæreste kan..

• #28   12. nov 2012 Alt efter hvordan dig og din veninde har det sammen. Kunne du jo tage snakken op med hende smiley

• #30   12. nov 2012 syntes det er en meget hård fin balance i sådan en ting, altså hvis din veninde stadig har følser for ham og du starter med ham ja så tror jeg hun dropper dig som veninde,men som de andre skriver må du jo gå til hende,men tro desværre ikke det er noget hun vel ser,som du skriver det tog hende landtid at komme over ham smiley

• #31   12. nov 2012 Så vil jeg så glædeligt indrømme at jeg ikke er en god veninde, for min eks kæreste gennem næsten et år, 'tog' jeg fra min bedsteveninde. Hun var SKUDT i ham, men hun kunne se hvor godt jeg havde det i nærheden af ham, så hun gav slip på ham for min skyld, fordi hún er en god veninde.
    En god veninde vil støtte veninden i ALT uanset hvad! Sige sin mening, men STØTTE :)!
    Sådan ser jeg en bedsteveninde. Fyre eller eij, veninder tilgiver og er glade på hinandens vegne.

• #32   12. nov 2012 det er stadig svært hvis veninden har følser for ham, dem kan hun jo ikke bare gemme væk.
    der er kun en der ved hvad du vil og skal og det er dig selv smiley

Kommentér på:
Venindes gamle flirt.. Mit crush..

Annonce