Hvordan giver jeg hende medicin? {{forumTopicSubject}}
Jeg står med en DV hoppe som er et lettere nervesammenbrud og syg i skallen! Ja undskyld mig, men jeg er så hidsig på hende lige for tiden. Hun er blevet syg, og skal have det der pencilin i pastaform. Altså lige som ormekur.
Nu er mit problem bare- hun vil ikke tage det. Der var en gang hvor jeg kunne gøre alt med hende. Give hende det uden problemer, og dyrlægen kunne stikke hende uden problemer. Men nu er hun altså blevet underlig. Jeg gjorde det i dag. Det tog mig næsten en time. Hun stejlede meget, og stejlede mig ned 4 gange, så jeg væltede. Hun svinger rigtig meget med hovedet, så det er meget svært. Desuden har jeg meget ondt i mit håndled nu. Jeg har prøvet om hun vil tage det i foderet, det vil hun ikke.
Æbler spytter hun også ud.
Jeg ved ikke hvad der er sket, men jeg er ked af at hun er sådan her. Vi har aftalt at hun ikke skal have i morgen, for jeg skal ikke komme til skade.
- Men har i nogle ideer til hvad jeg skal gøre?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
frem over må du træne, den ved at komme æblejuice i en sprøjte og give den det, så den forbinder sprøjten med noget godt.
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.787
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Jeg ville sætte pris på hvis du gad læse mit indlæg før du svarer.
Anita
Hun skal kun have i et par dage mere, så det er der ikke mulighed for lige nu. men en god mulighed hvis det skal fortsætte. Så gør jeg nok det, tak.
aug 2008
Rikke - det prøver jeg skam også, det er bare et problem fordi hun stejler, og hun bliver ikke stoppet af næserem eller noget. Desuden kan jeg kun komme til hende. Ellers flipper hun ud (:
feb 2009
aug 2008
Pernille - Jeg prøver i morgen (: Det er nok en god idé.
aug 2008
aug 2008
Hun står på min efterskole, så ingen naboer (:
Fleurie er en hest som har manglet en del tillid tidligere, så hun har et utroligt stærkt bånd til mig. Der er ikke andre der kan komme ordenligt til hende, og slet ikke med mad eller noget (:
Jeg prøvede med min veninde, som ikke rigtig er omkring hende, og der flippede hun helt 100% ud. Men jeg prøver at stå og strigle i morgen, og så kan jeg jo bare give godbider som normalt, bare med pencilin i (:
aug 2008
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
Vi oplevede også at hun ikke ville have medicinen, hun blev simpelthen så forskrækket første gang hun skulle have det, at det har været et problem lige siden. Og jeg gruer for det, når vi får prøvesvar tilbage på ormeprøven; hvis hun skal have det igen.
det vi gjorde var simpelthen at stille os ved siden af hendes hoved, ligge tuben langs kindkammen og langsomt føre den ned mod mundvigen, mens vi nussede hende på kæben på den anden side af hovedet - så snart hun havde sænket hovedet tilstrækkeligt, slappede en smule af og ikke sagde det store til tuben, blev den skubbet ind og så ellers bare hældt det hele i munden på hende.
Hun brød sig naturligvis ikke om det, og der er utallige gange hvor hun har fået skubbet den ud igen så hun ikke fik det hele, men medicinen skulle hun fandme bare have.
Der er desværre nogle gange hvor man er nødt til at tvinge hesten; tilfældende er mest hvor de har virkelig brug for det, som nu her hvor det er for hestens eget bedste.
dec 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 273
Ellers så lav noget rigtig lækkert med æble, gulerødder og rugbrød blandet sammen og så først giv hende lidt og så bagefter giv hende det med medicinen blandet i (:
jul 2009
Følger: 67 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 28
Jeg ligger en jakke over hendes hoved, så hun ikke kan se det, også skynder jeg mig at give hende det.. På ingen måde mishandling eller noget, og du bliver ikke træt i armene
aug 2008
Sandra & Chanelli - Svankjær Efterskole 10/11 -
Problemet ligger ia t hun svinger så meget med hovedet at hun slår mig ned. Jerg kan sagtens lægge den på hende, men så slår hun mig ned derefter.
Det er intet problem når sprøjten først er i munden (:
Alle:
Jeg lavede en rugbrøds-gulerods-æble blanding tidligere.
Hun var så flabet at hun slikkede det af rugbrødet, og lod brødet ligge. Magen til flabet hest skal man lede længe efter, men hun fik det da (:
feb 2009
Det var godt - tillykke med sejren.
aug 2008
Tak (: Jeg er også glad for at det lykkedes!
Hvordan giver jeg hende medicin?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside