{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Hvordan giver jeg hende medicin? {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en DV hoppe som er et lettere nervesammenbrud og syg i skallen! Ja undskyld mig, men jeg er så hidsig på hende lige for tiden. Hun er blevet syg, og skal have det der pencilin i pastaform. Altså lige som ormekur.
Nu er mit problem bare- hun vil ikke tage det. Der var en gang hvor jeg kunne gøre alt med hende. Give hende det uden problemer, og dyrlægen kunne stikke hende uden problemer. Men nu er hun altså blevet underlig. Jeg gjorde det i dag. Det tog mig næsten en time. Hun stejlede meget, og stejlede mig ned 4 gange, så jeg væltede. Hun svinger rigtig meget med hovedet, så det er meget svært. Desuden har jeg meget ondt i mit håndled nu. Jeg har prøvet om hun vil tage det i foderet, det vil hun ikke.
Æbler spytter hun også ud.
Jeg ved ikke hvad der er sket, men jeg er ked af at hun er sådan her. Vi har aftalt at hun ikke skal have i morgen, for jeg skal ikke komme til skade.
- Men har i nogle ideer til hvad jeg skal gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan giver jeg hende medicin?
  • #1   16. apr 2011 Det er måske en mulighed (:

Hun kan desværre ikke bedøves mere, så flipper hun også .. Jeg hader den hest -.-
    Det har aldrig været et problem før.

• #2   16. apr 2011 Tina - det æder hun ikke (: Desuden får hun også sådan noget metacam i foderet, det er flydende, og det spiser hun (:
    Det er pastaen der er problemet.

• #3   16. apr 2011 Mulle
    Jeg er skam ikke sur i starten, jeg blev bare træt af hende efter en halv times forgæves arbejde (:

- Fleurie lader ikke rigtig andre end mig komme til hende. Dyrlægen skulle give hende en sprøjte den anden dag, hvilket resulterede i at jeg kom op på en ordenlig flyvetur fordi hun stejlede.

• #4   16. apr 2011 Har du prøvet at blande det op i melasse ? Du kan også prøve at kom det blandet melasse ind i en bolle !

Men ellers prøv at få fat i hendes tunge også bare hold godt fast i den i det du sprøjter det ind i munden så du kan holde styr på hendes hovede da det er et meget følsomt pungt

Men vil nok være en ide du fik en anden til at prøve at give hende det da hesten kan mærke du er sur og navøs og når hesten er så meget oppe at køre skal der være en som kan berolige den ned igen da den køre endnu mere op vis du os køre op i det røde felt

• #5   16. apr 2011 Det hjælper ikke hvis du sætter en bremse på hende? Hvis hun skal stikkes?
    Hun skal jo gerne få en god oplevelse ud af det hver gang..
    Nu aner jeg ikke hvordan hun er, men heste slapper ofte af hvis de udsættes for en smule smerte (ikke slå!!)
    Min gamle hoppe var altid oppe og køre og ville ikke stå stille når der skulle laves bøjeprøve, men hvis man lige tog fat i en god håndfuld hud på halsen og holdt lidt fast, så stod hun som en engel, og til sidst slappede hun mere af af sig selv..

• #6   16. apr 2011 Har også lige været inde og læse om hende..

En anden god ide som vi har brugt er:
    Køb noget mash eller ligende, hvor der skal hældes varm vand i + evt rugflager eller ligende - bland PULVER i, så burde hun ikke kunne smage det - det har virket som en sidste løsning på nogle heste, og det har virket smiley

• #7   16. apr 2011 da min ikk ille tage sin pasta, tog jeg og pillede at fyldet ud af en bolle, og puttede det der ned i ! så spiste den det uden problem smiley

• #8   16. apr 2011 Prøv at blande det op i melasse eller lun mash smiley

• #9   17. apr 2011 Tak for gode ideer alle sammen (:
    Jer der bekymrer jer om hendes helbred, hun er ved at blive tjekket i hoved og røv (igen), og der er ikke noget. Nu har hun så det med knæet, som hun får pencilin for.
    Bremser og diverse hjælper ikke, det bliver hun bare hidsig af. Jeg har prøvet med en trense (jeg rider hende bidløst, så jeg er ikke glad for det) og der spasser hun også bare.

Hun fik det i dag, dog på en utroligt flabet måde. Jeg havde puttet det i gulerødder, æbler og rugbrød. Flabet som den er, slikker hun det af rugbrødet, og lader brødet ligge. Nøj det var underligt.

- og nej, i har ret i at hun ikke bare er småkulret (:

Kommentér på:
Hvordan giver jeg hende medicin?

Annonce