{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan tigger/skraber når han får mad
  • #1   3. apr 2011 ert bange for at han skader sig selv ved knæet når han gør det så håber i har et svar smiley

• #3   3. apr 2011 det lyder lidt voldsomt overfor sån en lille en??

• #5   3. apr 2011 okay, så skal jeg måske prøve problemet er bare at han godt ved han ikke må, så når jeg er henne ved ham gør han det ikke med med det samme jeg er nogle meter væk så begynder dyret igen -.-'

• #7   3. apr 2011 tihi okay, sys bare jeg har prøvet i laang tid nu at skælde ham ud med hård stemme nu, men jeg prøver, tak smiley

• #8   3. apr 2011 tihi okay, sys bare jeg har prøvet i laang tid nu at skælde ham ud med hård stemme nu, men jeg prøver, tak smiley

• #9   3. apr 2011 Hej Mai.
    det eneste som hjælper utroligt hurtigt er at bakke ham med det samme han skraber med hoven, og ophørere med presset når han stopper - som han nok gør pænt hurtigt når du nu bakker hamxD det er vigtigt at du ikke siger det mindste til ham, eller bliver sur - da hesten ikke ved hvad <rigtigt og forkert> er. når du så har gjort dette nogengange vil de nye vanedannes vil det komme under "stimulus kontrol". og så er det vigtigt at huske : "Ens artet responser, som uføres på ensartet signaler, er nøglen til afslappethed"

<b> hvorfor jeg tror han gør det </b>
    der er jo mange grunde til, de kan gøre det, en af grundene kunne være,
    jeg ser tit og ofte især heste som går i løsedrift hvor de andre heste maser sig på, for at få maden, altså med andre ord at hesten ikke kan få manden hurtigt nok ned - og er "bange" for de andre vil tage det fra den.
    en anden grund kunne være, at han ligesom min gamle hest Nimbus, tror der kommer mere mad i troetxD haha spøg til side:p
    mvh. Josie

• #10   3. apr 2011 josie:)

tak for svaret smiley

altså vi har lavet en boks for at han netop kan spise i fred smiley men han gør jo netop intet når jeg er ved ham, men når jeg går gør han det med det samme og jeg kan hører det ca. 100m. væk. så jeg ved ikke lige hvordan jeg skal bakke ham når jeg står 2-100 meter væk?? smiley

• #11   4. apr 2011 hmm, han lyder umidbart som en meget opmærksomhed-krævende ung herre. jeg kan godt se problemet hvis han gør, det når du er så langt væk. jeg har ikke set din siduation, om det er "for at få opmærksomhed" gør han det kun når han spiser?.
    men hvis det er for at få din opmærksomhed, jeg ville ikke give ham den mindste opmærksomhed ikke så meget som et øjekast, før han står stille. en hård stemme ville ikke hjælpe, med mindre der ligger en komando/handling bagefter - så det giver "mening" i hestens hovede.
    ligesom med vold lærer hesten <hvad den ikke skal gøre> men ikke hvad den burde gøre - hvis du forstår, derfor hvis en hård stemme, skal virke skal der være en handling være tillært, med andre ord, så skal ordet fx "nej, eller op" på først og derefter handlingen.
    - men når jeg tager hen til Karina så kunne, jeg vel også lige kigger forbi jer, hvis nu?:-)

• #12   4. apr 2011 han gør det udelukkende når han spiser :), sys du selv skal se på sagen, hvis der er tid udover mihallie smiley

Kommentér på:
kan tigger/skraber når han får mad

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce