Vores nye pony væver {{forumTopicSubject}}
Vi købte vores pony 5 årig vallak den 24.02.2011 og fik ikke oplyst at han væver, så der er tale om en alvorlig handelsfejl. Det er observeret flere gange og den ene gang måtte 2 voksne hen og tage fat i ham for at få ham til at holde op - de andre gange var det "bare" en let væven. Vi har ikke selv oplevet det.
Vi har skrevet et brev til tidligere ejer, hvor vi kræver handelen tilbageført og at vi overvejer muligheden for at vi kan beholde ham mod en kraftig reduktion i prisen. Sælger er åben for en reduktion og har bedt os om et forslag.
Det jeg gerne vil høre er jeres erfaringer med en væver.
Hvad kan man gøre for at afhjælpe det, hvis vi beholder ham?
Skal man bare sørge for at handlen går tilbage og komme af med ham?
Ville I nogensinde købe en væver - kan man overhovedet få ham solgt igen?
Hvad er rimeligt at betale for ham? Er det slagteprisen?
Hjælp - jeg er fuldstændig i vildrede om vi skal beholde ham eller ej.
Hilsen Maria 12 år og Suanne (mor)
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Jeg har ikke erfaring med vævere - ud over at jeg har set dem på rideskolder rundt omkring, men mit bud ville være masser af foldtid, masser af mulighed for social kontakt (evt med rolige/ ældre heste) og så masser af stråfoder så han er beskæftiget. - Men igen, så ved jeg ikke noget om det, men prøv da eventuelt at kontakte en proff.
Men hvad prisen skulle være?? Tjah, det skulle i hvert fald være en kraftig reduktion - hvad skal i bruge ham til? Han kan jo potentielt allerede være temmelig ødelagt i kroppen, og det kan koste meget arbejde og mange dyrlæge/ kiropraktor/ proff trænertimer inden han er kureret. (og jeg ved ikke engang om alle kan kureres?)
Jeg vil også sige at hvis han var beregnet til ridepony til din 12-årige datter, så ville det da være rigtigt synd hvis hun måske aldrig kommer til at kunne bruge ham - eller hvis hun skal vente laaaang tid på at kunne få glæde af ham.
apr 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4
Han skal helt klar bruges til ridning og stævner - Maria vil meget gerne ride både dressur-, men også springstævner på ham.
Han er på fold fra kl. 6.30 - ca. 16 tiden, alt efter hvornår Maria skal ride. Så han kommer rigtig meget ud. Han går på fold med en anden ny pony der er 10 år - også vallak.
Tidligere ejer, som også er avleren siger, at HVIS han virkelig er væver, så kan må det være af kedsomhed, sådan som de kender ham.
Maria rider ham hver eneste dag eller løsspringer ham.
Jeg vakler stadig - har hørt alle mulige forskellige råd om at komme af med ham i en fart til at beholde ham.
mar 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 120
http://www.foderplan.dk/2008/08/nyt-hb-for-krybbebidere.html.
Jeg vil også kontakte en proffesionel, men tror sagtens det kan lykkes. Masser af foldtid, samvær med andre heste, og masser af stråfoder i form af hø, halm, eller frøgræs.
apr 2010
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
Nå, men hvis I har mulighed for det, så overvej løsdrift. Hvis ikke, så overvej foderet.
Det forpligter at have en heste med den slags tendenser, emn man kan også ende med at have verdens bedste hest for ingen penge. Nej, jeg ville egentlig ikke tøve med at beholde hesten, hvis jeg var villig til at gå hele vejen for at løse problemet.
Jeg formoder, at det er temmelig svært at sælge en hest der væver, men hvis prisen er rigtig og der er nogen der har forholdene, så er det jo intet problem.
apr 2010
Vi er blevet enige om en ny pris med sælger, så vi beholder Cala.
Maria og jeg var også blevet så utrolig glade for ham, så det var uhyggelig svært at køre handlen tilbage. Hun elsker jo allerede den drengerøv.
Vi har ham på fold fra tidlig morgen til vi kommer derover om eftermiddagen og så har jeg aftalt med ejeren af stedet at der er 3 bokse vi kan prøve os frem med, så det giver da lidt muligheder. Hos tidligere udlåner gjorde han det kun når han stod i en bestemt boks - så flyttede hun ham og så gjorde han det ikke mere.
Ejeren sagde at hun troede at han gjorde det af kedsomhed for han er en aktiv pony. Så jeg har tænkt mig at han skal have noget legetøj - har du nogle gode ideer?
Han er blevet set væve 4 gange hos os og det var indenfor 1 uge, så han er ikke udpræget væver. Og det var før han kom på fold - vi kunne ikke komme i jorden pga. frost så foldprojektet blev forsinket og det var noget træls noget.
Vores nye pony væver
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside