Ulykke idag - ponyen er angst! {{forumTopicSubject}}
Jeg skulle lige til at går ovre i stalden, med min pony. Da jeg så at sadelrummet ikke var lukket (Det skal det være for der er varme på). Så lukkede jeg det mens jeg havde ponyen i snor, men lagde ikke mærke til hvad hun lavede. Så foran sadelrummet står der en mini river(Til at rive bane med) Den snuser hun så til (Uden jeg opdager det) Og får håndtaget ind under grimen, og en skrue i mund vigen. Den bliver jo bange, og spasser helt ud (Den er meget varm i sind) På stald gangen, stejler for at komme fri. Men den bliver bare sidene og bliver løftet fra jorden, men hun stejler og flyver rundt om hende. Der står en lille pony på staldgangen (Som er meget nervøs) Men en pige på ti år, og jeg råber bare løb til hende. Da mini riveren lige godt snitter hendes pony. Og en tavle falder ned ovre min pony. Endelig falder min hest til ro, og står helt forskræmt henne i hjørnet, med mini riveren stadig i grimen. Jeg turde ikke rigtig at nærme mig hende, fordi hun nok godt kunne finde på at spasse ud igen. Så jeg som det første sikre jeg mig at pigen er okay, og ringer til en voksen i stalden. Som kommer løbene og får min hest fri.
Men nu er problemet at begge ponyer er blevet angste for mini riveren.
P.S Tror ikke der er skete noget med min pony. Den er lidt øm i kæben, og har fået en lille hudafskrabning på halsen.
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
feb 2008
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 101 Svar: 2.874
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
aug 2009
aug 2009
mar 2007
Følger: 260 Følgere: 230 Heste: 8 Emner: 248 Svar: 1.870
feb 2011
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 3 Svar: 14
Du kunne prøve at fodre med æbler eller sådan noget mens du står med riven i den anden hånd, så du giver hende en god oplevelse med den. :))
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Som de andre siger skal du gå langsomt frem, og hvis hesten så en dag har brug for at gå et skidt tilbage (måske er i kommet hen og røre riven med mulen, men dagen efter vil den ikke) så skal du bare tænke på at den lige skal komme sig over sit næste skridt, og det er derfor iorden at den går lidt bagud igen. Ting tager tid.
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
men bare meget langsomt frem igen. men som Pernille J siger, bare hav den stående i baggrunden når du træner, eller bare nusser, så den finder ud af at den ikke gør noget, og at den egentlig kan være dejlig og være sammen med eftersom man bliver nusset når den er der, hvis du forstår(: forbind den med noget rart(:
- men noget af en forskrækkelse i alle har fået!
Ulykke idag - ponyen er angst!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside