overvejer at springe igen {{forumTopicSubject}}
årh suk, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre....!
Jeg havde egentlig (på baggrund af isabellas tidligere skader) besluttet at hun ikke skulle springe igen...
Men jo flere dårlige rideture vi får i dressuren (fordi isabella ikke synes det er sjovt), så overvejer jeg mere og mere om man skulle give det en sidste chance... men er dybt i tvivl.....!
Lidt om hendes skader:
2008 - snublede og overbelastede sine kodeled... ingen røngten forandringer, langsom genoptræning og kom igang med at springe igen uden problemer... kom ud og springe LB på distriktplan...
2009 - fold skade, som gav hende betændelse i en slimsæk i hoven... dyrlægen sagde 100% god for springning igen...
2010 - var lige begyndt at genoptræne hende i spring efter 2009 skaden, da hun pludselig stod halt på samme forben.. men dagen efter var det et bagben, så modsatte forben, og bagben og skiftevis alle 4 ben... diagnosen lød på et brækket ribben, som havde givet hende smerter i hele kroppen (og derfor den mystisk skiftende halthed)....
Så ingen af gangene hun har været skadet, har det været som følger af springning... det har bare været rigtig uheldigt....!
Jeg havde så besluttet at hun ikke skulle springe igen.. simpelthen fordi jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG vil tilgive mig selv, hvis hun endnu en gang bliver skadet....!
Men hvad ville du gøre???
droppe springningen som mig, og "tvinge" hesten til at være dressur/tur hest...
eller tage chancen, og lade hesten lave noget den elsker???
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
maj 2008
Følger: 109 Følgere: 104 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 739
men som *REB* Laura vinding janum. * er jeg heller ikke ekspert. Men det ville jeg i hvert fald have gjort(-:
sep 2006
http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=31599
maj 2008
Følger: 109 Følgere: 104 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 739
sep 2006
Men hun er bare en glas-hest.. bliver skadet/øm af den mindste ting...
for eks i efteråret, fik hun en hudafskrabning på det ene forben, og så var hun øm/halt i en måned
sep 2006
for eks løsspringe hende et par gange om måneden, i nogle måneder.. og hvis hun forbliver rengående, så sætte mig op og springe små spring??
i løsspring, der har hun jo ikke min vægt til at genere..
DOG vil det foregå i et mere kontrolleret tempo under rytter, da hun i løsspring godt kan blive lige rigelig glad
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
overvejer at springe igen
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside