opgave om new forest ponyen. {{forumTopicSubject}}
Hejhej. Jeg skal skrive en opgave om new forest ponyen, her får i lige lidt af hvad jeg har skrevet og hvad jeg mangler at skrive, måske i kan hjælpe mig ldit.
DET JEG HAR SKREVET
New forrest stemmer fra ’’ ny skoven ’’ i det sydlige England, hvorfra racen kan føres langt tilbage.
New forrest er et 122km2 stort skov – og naturområde, hvor ponyerne lever og kan bevæge sig frit rundt i området. De mennesker der bor der hegner ikke deres haver ind, de hegner ponyerne ude. Ponyerne inddrives hvert efterår, føllene mærkes, og de, der skal bruges til ridning tages fra. Der er ca 4000 ponyer i området. Hovedsaligt hopper, føl, og ung dyr. Hingstene omkring 40 er hovedsagligt i skovene om foråret. Tidligere blev ponyen forældet med fuldblod.
De fleste new forrest ponyer er enten kt. 1 eller 2, det vil siges de kan bruges til de små pony rytter.
New forrest ponyen har et helt unikt temperament. De er nervefaste og til at stole på, samtidigt med er vågne og modige og meget lærenemme. Det gode temperament er simpelthen en del af avlsmålet for new forrest racen. Racen er en meget sund race og de er næsten aldrig syge.
I dag lever mange ponyer stadig vildt i området. Avls foreningen i Danmark startede i 1960. I dag er der kåret mere ind 2000 hopper og 130 hingste i Danmark.
DET JEG SKAL SKRIVE NOGET OM, MEN IKKE KAN FINDE PÅ NETTET
Vægt
Farve
Hastighed
udholdenhed
Formål -> Brug
Relateret med andre racer
apr 2010
Følger: 96 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 134 Svar: 544
jan 2009
Følger: 35 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 245
feb 2007
Følger: 69 Følgere: 60 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 155
Farverne er alle undtagen broget og Palomino hingste kan ikke kåres ( mener jeg at huske )
New Forest er en super god AllRound pony med et godt temperament.
De er blevet forædlet med Araber og Fuldblod, samt andre pony racer i området, da dronning Elisabeth ikke mente at de var fine nok, og det har givet den super pony vi har idag.
Og de har en stor udholdenhed da de lever i et lettere sump område ( New Forest)
Har en del opgaver om new forest men ikke ligende på denne compter .
opgave om new forest ponyen.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside