kiropraktoren var ikke positiv :-( {{forumTopicSubject}}
Tja dette er ikke lige noget glædesudbrud som håbet..
Medea har i efteråret stået halt og vi mener det sad oppe omkring hoften..jeg havde kiropraktor som fik løsnet op..
hun blev efterfølgende ren igen men taber sin bagpart oftere under ridning nu..
igår havde jeg åskiropraktor igen bare for at tjekke havde regnet med at der ikk var noget.. men beskeden lød at medea har en meget stiv ryg og at den ikke er så god... kiropraktoren mener ikk at hun vil kunne holde til at træne på stævne niveau hvilket jeg bruger hende til..
skal siges at hun går LB i dressur, springer LC-LB til træning og LE-LD til stævne...
er rigtig øv - ved ikk hvad jeg skal gøre.. vil ikk miste hende, men jeg er også bare så glad for at starte stævner..
jan 2009
Følger: 207 Følgere: 451 Heste: 4 Emner: 635 Svar: 7.960
jul 2009
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 255
jul 2006
Følger: 177 Følgere: 166 Heste: 6 Emner: 330 Svar: 2.555
kiropraktoren mener at det er løbstræningen i den tidligere alder fra før jeg fik hende som har ødelagt hende og skabt en stresfraktur som hun kaldte det..
medea var ikk halt men kiropraktor mente ikke at det var langt fra halthed..
jeg ville rigtig gerne ud og starte stævner men samtidig så betyder hun noget helt særligt.. det er den første hest jeg har købt helt selv og tilredet selv.. hun har en helt særlig plads i mit hjerte og vil nødig se hende ende som kastebold.. jeg håber på at få min egen dyrlæge som også er uddannet kiropraktor til at kigge på hende også for at se om hun har samme dom..
min egen dyrlæge var på barsel da medea var halt i efteråret derfor jeg fik anden dyrlæge/kiropraktor til at kigge på hende..
håber rigtig meget at kiropraktoren har taget fejl eller at det kan hjælpes med behandlinger..
jan 2009
og at den kiropraktor tager fejl!
jul 2006
hun er ellers begyndt at blvie så god i springningen.. som sagt springer vi LC-LB højder til træning hvilket vi ikke har gjort før så ville bare hade at se hende stå..
men kiropraktoren mente ikke at hun kunne holde til at samle sig rigtigt - hun er for stiv i lænden til at kunne komme ind under sig..
men nu må vi se hvad den endelige dom bliver.. håber bare hun stadig må springe.. elelr må hun jo blive distance hest..
jan 2009
jul 2006
jan 2009
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
Ej det er ikke en sjov melding at få.. Men hæng i.. Tingene kan ændre sig..
Min traver, Väster, fik ondt i ryggen efter en lorte sadel.. han blev kun longeret i 3 måneder, uden sadel men intet skete. Fik fat i min dyrlæge, som også er kiropraktor og hun mente han var låst hele vejen ned igennem ryggen og muligvis helt forkalket fra krydset og ned...
Ikke just den bedste besked at få.. Men han fik en behandling også skulle jeg i gang med jordarbejde.. Longeringen, træning med kvaletis, bakke med ham osv... Derudover skulle jeg give ham massage og strækøvelser hver gang han havde været ude og arbejde...
Da dyrlægen kom for at se til väster en måned senere, var hun ved at falde på røven.. Hun havde aldrig set så store fremskridt i en hest før, som hun stort set havde givet en dødsdom... Nu er der gået 3 måneder siden den første kiropraktik behandling og nu må jeg sidde på ham igen og det virker til at han kan tåle det.. Og han holder endda til løsspringning....
Så hæng i... Tingene kan ændre sig.. Og tror du gør det rigtige ved at få en dyrlæge ud at tjekke den også.. Med tålmodighed når man langt...
Håber på det bedste for dig og din dejlige traver...
jul 2006
Tak for din opmuntring.. kiropraktoren er også uddannet dyrlæge - men håber meget at min egen dyrlæge er imod hendes afgørelse eftersom hun er vandt ti lat se hesten..
hun springer op til LB til træning og har sprunget 125 cm i løsspring og går LB i dressuren.. til store hestedag vandt hun sin race altså travhesten og blev indstillet til dagens hest - så hun er bare fantastisk.. ville så nødig se hende stoppe det hele nu.. men nu har hun klaret det i 3½ år og eftersom kiropraktoren mener at skaden skete under løbstræningen kan man håbe på at hun også kan klare det fremover..
men kiropraktoren har fra rådet lammesadlen til andet end skridt ture og der må under ingen omstændigheder sættes bøjler i den (hvilket jeg helelr aldrig har gjort eller har tænkt mig) så nu må vi se..
jan 2009
synes du skriver maaaange gange, at den springer LB til træning, traver de er gode til at springe, og med den rette ejer, kan de sagtens nå derop, hvis man stoler på dem, og træner det. (-:
jeg har en lille hest, som også er en traver, ham vandt jeg højdespring på for klubben, på 1.40 cm (-: hvor vi vandt pokalen.
Og d. 14 februar, skal jeg til generalforsamling, hvor jeg ligger som den mest vindende rytter på min traver, de kan sgu godt de racer (: !
jul 2006
men mht højderne så er det det jeg er bange for kiropraktor siger hun ikke kan hodle til..
kiropraktoren var ikke positiv :-(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside