{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Dom fra kiropraktoren XS {{forumTopicSubject}}

Ja i dag fik jeg så opdatering fra det stutteri hvor Joyce er udstationeret mens jeg er under uddannelse. Joyce har i al den tid jeg har haft hende været lidt stiv og desuden padler (svinger) hun med bagbenene når hun går. Vi snakkede om, hvorvidt der skulle en kiropraktor på hende, og vi blev enige om, at vi ville se tiden lidt an, her til foråret (det var i vinters vi snakkede om det).

Og efter 14 dage med daglig longering her for nylig, uden forbedring og hvor Joyce stadig viste tegn på, at være ret stiv, tilkaldte de en kiropraktor. Han var så og se på Joyce i lørdags og kunne konstatere at hun var stiv i halsmusklerne og desuden havde en ryghvirvel i lænden, som var poppet ud til den ene side. Heldigvis var kiropraktoren i stand til at få den sat på plads, og vi venter nu på at se, om hun forbedrer sig.

Kiropraktoren mente der var tale om en gammel skade og Joyce kom faktisk i klemme op over frontbommen i traileren da hun blev hentet i Frankfurt da jeg lige havde købt hende sommeren '07, så det kunne være der det skete...

Så nu venter jeg på at høre hvad regningen bliver (heldigvis en tysk dyrlæge - som er billigere end de danske jeg kender XD) og håber da på, at Joyce nu forbedrer sig lidt i træningen. Bliver mindre stiv og mere stabil på benene...

Er der nogen der har erfaring med ryghvirvler der har været poppet ud? Er det noget de kan finde på at gøre igen, når det er sket én gang?
Hvad den eksakte diagnose for denne forskydelse af ryghvirvler er, ved jeg ikke, eftersom dette blev formidlet til mig af tyskere på engelsk og tror ikke helt at diagnosenaven ville komme intakt igennem hvis de prøvede... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dom fra kiropraktoren XS
  • #1   18. mar 2009 Min hoppe har et par ryghvivler der er poppet op et par gange, vi har faktisk lige fået dem sat på plads i sidste uge for 3. gang på 9 år. Lige op til kiropraktorens besøg, har hun været helt ustyrlig at ride ( gik sidlæns og buldrede afsted som en sindssyg) men allerede 3 dage efter besøget er hun blevet helt som hun plejer igen.
    Det er hendes torntappe der popper op lige bag ved sadlen. Vi tror at hhun engang er faldet på folden og dermed har pådraget sig skaden. Hun har pga. det en nydannelse/bule på rygraden, men det er ikke noget vi mærker noget til ellers.

• #2   18. mar 2009 Men det er altså sådan noget der har tendens til at være tilbagevendende?

• #3   18. mar 2009 Jeg ved det ærlig talt ikke. Kan kun fortælle hvordan det er med min. Men sidste gan det blev rettet er 6 år siden og første gang kunne jeg næsten se dem poppe op igen, tror hun ikke var så god til det. Anden gang blev de hvor de skulle indtil her i vinters, men hun har også mistet en masse muskler i ryggen ( hun er 17 år og kun turhest). Så det er absolut ikke noget jeg egentligt har set som et problem.

• #4   18. mar 2009 Nej det er bestemt heller ikke fordi jeg vil skille mig af med hende pga. det eller noget! Bestemt ikke... Vil jo bare gerne vide om jeg skal være opmærksom på om hun viser tegn på det igen.

• #5   18. mar 2009 Det er nok en god idé, at holde øje og være opmærksom på det.
    Jeg er mest spændt på om min har mistet muskler pga. torntappene, så hun får mere ryg igen nu. Det kunne jo være fedt ;o)

Kommentér på:
Dom fra kiropraktoren XS

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce