{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Hvilken sikkerhed har man . . . {{forumTopicSubject}}

. . ved køb over nettet.

Hvis nu man evt. køber noget over HG, af en person som man ikke kender. Hvad kan man så stille op, hvis personen aldrig sender vareren?

Man kan selvfølgelig øge sikkerhed, ved at få sælgers fuldenavn, adresse, mobil nummer osv.
Men personen kan vel i realiteten stadigvæk snyde en, de kan bare lade være med at tage deres telefon, og smide brevene væk hvis man sender sådan noget.

Jeg har som MANGE andre oplevet mennesker som snyder, og man vil sindsyg gerne sikre sig at det ikke sker igen.. Jeg vil meget gerne høre lidt om jeres erfaringer omkring køb over HG? (:
Ved i evt. hvilke muligheder man har for at klage, eller om man evt. kan få banken til at trække penge tilbage hvis sælger ikke sender varen? :o)

På Forhånd Tak ;D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken sikkerhed har man . . .
  • #1   26. jan 2011 en god ide er at udveklse telefon numre og adresse, så man har "noget" på personen hvis der ikke bliver svaret.

jeg er før blevet snydt faktisk for rigtig mange penge herinde på hg, hvor brugeren slettede sin profil da jeg havde overført penge, og så kunne jeg intet stille op.

så inden jeg køber noget kræver jeg telefon nummer + adresse, og ringer altid personen op så jeg er sikker på det er korrekt nummer :o)

• #2   26. jan 2011 når du har fulde navn, adresse og nummer på personen, og de ikke sender varen, så kan det altid politi andmeldes smiley
    så ja, det er den bedste idé smiley
    man kan aldrig sikre sig at folk ikke snyder, det jo svært når det er over net. smiley
    men, altså :))

• #3   26. jan 2011 * Pernille & Kaysie aka. Delfinen *
    Er du sikker på at man kan politi anmelde dem?.
    Sælger kan jo bare sige at de har sendt varen?

• #4   26. jan 2011 ja det selvf. rigtig nok .
    altså min veninde blev os snydt med det, og hun politi anmeldte det.
    men kunne ikke dokumentere det, derfor skal der også sendes en "kvitereing" med, eller sådan et bevis fra posthuset eller sådan noget.
    men det selvf rigtig nok smiley

• #5   26. jan 2011 Det er bare møg besværligt at handler over nettet. Især med private folk smiley

• #6   26. jan 2011 ja, det er derfor jeg aldrig gør det ! :))
    jeg fandt min hest herinde smiley men dem besøger man jo, for at se hesten, det noget helt andet smiley

• #7   27. jan 2011 Det eneste man nok kan det er at udlevere fulde navn, adresse og telefonnr.
    Evt kan man også (hvis det er en under 18) spørge om Mors fulde navn og så kigge under de gule sider om navn og adresse passer med det brugeren skriver, forstå i hvad jeg mener? smiley

• #8   27. jan 2011 Når jeg handler over nettet - det kan være et hvilket som helst sted, så har jeg gerne kontakt med personen over mail, og vil gerne se billeder, som personen selv har taget (altså ikke billeder af samme produkt fra forhandlerens hjemmeside). Desuden beder jeg gerne om telefonnummer og adresse, og tjekker det gerne op på Krak for at være helt sikker smiley
    Du kan selvfølgelig ikke altid være 100% sikker når det kommer til internethandel... En sælger kan opgive en falsk adresse, og påstå, at vedkommende bor hos sine forældre, købe et taletidskort, som hun kan annullere så snart pengene er overført osv.! Men altså... der findes også mange troværdige sælgere derude! Så mest af alt skal du nok lytte til din egen mavefornemmelse omkring køberen smiley

Du kan som en ekstra sikkerhed bede om, at sælgeren skal få en afsendelseskvittering på varen. Den koster ca. 25 kr., og hvis det kommer så langt, at du anmelder personen til politiet, så kan denne afsendelseskvittering (hvis sælger her den) bevise, at varen er sendt, og det er Post Danmark der har lavet en fejl...

Kommentér på:
Hvilken sikkerhed har man . . .

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce