{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

tynd mave siden august?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg har et shetlænderføl der er født 16 Maj 2010..
Han har haft tynd mave siden starten af august, og har det fortsat.. vi har haft vores dyrlæge inden over i hele forløbet, og vi har prøvet alt for pasta til loppefrøskaller... og intet virker.. vi har prøvet at fjerne hans gullerødder og der var ingen ændring.. vi har prøvet at ændre fodder fra ST hypolyt pony müsli til Tjørnehøj breeder og stadig ingen ændring.. alt har vi gjort i samarbejde med vores dyrlæge.
Følleren er helt frisk og er ikke sløv i øjnene, så det er kun hans mave/Tarm der vrøvler..
Nogen der har et alternativ? for vi ved snart ikke hvad vi skal gøre.. det hænger i hans hale og på hans ben, og det er jo umuligt at vaske det rigtig væk når det er frostvejr..
Håber nogen hjælper...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tynd mave siden august??
  • #1   25. jan 2011 Det lyder helt forket - ville også høre en anden. Det er temmelig alvorligt med maveproblemer i så lang tid.

• #2   25. jan 2011 jeg ved der er en indefor miniature avlen hvis hingst ikke kan tåle foder, den får kun wrap og miniaraler i samarbejde med dyrlægen self...

skriv evt til hende hun lisa på min venneliste

• #4   25. jan 2011 tag alt det fine müslifoder fra ham og giv ham forskelligt stråfoder og opblødte roepiller blandet med kvægmineraler type 2 samt lidt diastop. Stråfoderet må gerne være fra 2 slet, så er der ikke så meget "krudt" i . Og så var det måske en ide at få en anden dyrlæges mening, - 5 mdr. med tynd mave er lang tid.

• #5   25. jan 2011 Jeg vil foreslå en kombination af Imvet og Divet samt strå foder !!
    Imvet er for immunforsvaret og Divet er for mave tarm system .

Også kontakt en anden dyrlæge og få ham undersøgt da det ikke er normalt de har tynd mave så længe !!!

• #7   25. jan 2011 min får tund mave af wrap

• #8   25. jan 2011 Følger lige med, for har aldrig hørt noget lignene. Kun at ældre heste kan få sart mave. Men aldrig så ung en hest og så længe.

Men ville os finde et godt foder produkt som du har god erfaring med og derefter snakke lige så meget sammen med foder konsulent til det pågældende foder. For dyrlæger ved altså ikke særlig meget om foder. Da dyrlægernes uddannelse kun har en lille brøkdel undervisning af foder.
    Hvor en foder konsulent stor set ikke har andet. Bare endnu et godt lille råd ;o)

• #9   25. jan 2011 Jeg ville nok snakke med en anden dyrelæge eller tage på en heste klinik. Hesten kan blive dehydreret ved og have tynd mave i så lang tid.

• #10   25. jan 2011 Blue Hors har et produkt som hedder Bodyguard.. det er super godt til heste med dårlig og følsom mave..
    det ville jeg prøve + kun en smule foder, uden stærkt kraftfoder og andet som kan være stærkt for maven.. og så en masse hø og halm.. ingen wrap.

håber du kan bruge mit svar til noget smiley

Held og lykke med den.

• #11   26. jan 2011 har dyrlægen lavet en kikkertundersøgelse af tarmen?? i tyndtarmen bliver det meste af væsken opsamlet måske har han problemer der?? det er også i tyndtarmen at nogle af de vigtige vitaminer bliver opsamlet.. Hun kunne tage en blodprøve på ham nu når hun er derude for at se om han har de vitaminer i kroppen han har brug for.. men det er altså kun hvis han har problemer med tyndtarmen at hun behøver at tage blodprøver.. hvis der er meget beskidt inde i boksen kan colibakterier ved mennesker give diarré.. måske er hans imunforsvar ikke, som det skal være.. Dette kan hun se i en blodprøve, ved at se hvor mange hvideblodlæmmer der er.. Ja jeg kunne blive ved... ´men er jo ikke dyrlæge

• #12   27. jan 2011 hej alle.. tusind tak for rådene.. jeg må prøve mig frem på bassen.. man bliver bar urolig over det.. for ja, det er lang tid han har haft det..
    men tuuuuusind tak smiley

• #13   30. jan 2011 mit føl har også tynd mave. vi ved dog godt hvad problemet er men vi har også prøvet mange ting i samråd med dyrlægen.
    pronutrin ( er vist ikke stavet helt rigtigt)
    opium
    ormekur
    a-38
    a-38 med friske hestepære fra rask hest
    bukkehornsfrø
    kalk
    men det eneste som hjælper er YEA SACC PELETS som er noget gærpræparat.
    det er et vidundermiddel.
    man kan få noget tørshampoo fra Borjes i sverige som du kan vaske dens hale og ben med. mit føl er nu blevet vant til at få føntørret hale hvis jeg engang imellem skal vaske den.

• #14   30. jan 2011 hov glemte at skrive at godt hø og frisk vand i nogle dage som eneste foder blev jeg også anbefalet af dyrlægen, men mit føl spiser kun hø i selvskab med andre heste og ikke når han står alene i boksen. hø er godt til dårlig mave da det er let at fordøje i forhold til diverse korn blandinger. men prøv at finde ud af årsagen til problemet. mit føl har mavesår pga en meget uheldig start på livet

Kommentér på:
tynd mave siden august??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce