11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Går tur går for langsomt? {{forumTopicSubject}}
Jeg hader simpelthen at gå tur med vores hund da han trækker og er komplet umulig. Han hører ikke en skid og den eneste der kan få ham til at opfører sig ordentligt er min far - har ikke set hvordan det ser ud når de går, men min far siger der ingen problemer er.
Jeg valgte så istedet idag og cykle en tur med ham. Der var absolut ingen problemer. Hunden tullede der ud af og hørte pænt efter hvad jeg sagde og trak ikke på noget tidspunkt, snoren var løs hele tiden.
Så jeg tænker at det at gå simpelthen går for langsomt ( jeg går generelt i slowmotions efter diverse folks mening ) ?
Det passede ham nemlig bedst at løbe stille og roligt, gå gad han virkelig ikke kun hvis jeg "tvang" ham til at tage en gå pause men ellers løbe han helst.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Han går helt fint m. cykel og er på " plads ".
Min far kan også sagtens få ham til at gå pænt, ingen problemer overhovedet.
Men min far går så også det hurtigere end mig.
sep 2007
Har jeg netop prøvet, men dårlig kondi og at jeg generelt bevæger mig langsomt gør det ikke rigtigt virker.
Så tror jeg holder mig til cykel tur. Så undgår jeg at blive sur på ham.
sep 2007
Det gør Tim ikke. Man kan stoppe 117 gange, bede ham sætte sig ned og vente konstat, få ham på "plads" 117 gange - efter 10meter er han igen foran en.
Men cykler man har han ingen problemer overhovedet med at fatte at han skal sætte tempoet ned.
feb 2009
Følger: 278 Følgere: 241 Heste: 2 Emner: 905 Svar: 4.973
Evt. find nogle kyllingepølser og giv ham HELE tiden.
Det har hjulpet på min japanske spids Chiki.
Som er en hidsig hund for andre modgående hunde og mænd.
Går tur går for langsomt?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside