{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Blive meldt til dyrenes beskyttelse? {{forumTopicSubject}}

Jahh jeg havde en lidt mærkelig oplevelse igår. Da jeg kom over til hestene og lukkede dem ud kom der en ældre dame over til mig og spurgte om det var min shetlænder der gik derude. Ja det er det svarede jeg. Hun sagde til mig at nu havde hun holdt øje med den længe og at den var frygtelig tynd og havde meget lange hove.... hmm. Og så sagde hun at hun havde lagt mærke til at hele sidste uge (altså uge 1) At han var meget sløv og så meget syg ud. Jeg sagde til hende at det var fordi om mandagen i uge 1 var han blevet kastereret og de efterfølgende 5 dage fik han antibiotika x 2 og smertestillende x 1. Så det var nok derfor han så lidt sløv ud. Men det endte ud i af hun sagde at jeg ville blive meldt for dyremishandling og så gik hun. Jeg ringede til min dyrelæge der havde været ude og kasterer ham den foregående mandag for og spørge hende om han var for tynd og havde for lange hove. Dyrelægen sagde at han ikke havde nogen af delene og hvis der blev noget så sku jeg bare ringe til hende igen også sku hun nok forklare dem at han var som en shetlænder skal være.
Er det bare mig der syntes det er en mærkelig opførelse?
Alle mine heste blev beskåret i december måned og jeg har fået af vide af smeden at Mini har de pæneste hove.

Billeder af Mini kan ses på hans profik på linket herunder:
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=129851&ipc=401898

Undskyld hvis det er lidt langt men måtte bare ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blive meldt til dyrenes beskyttelse?
  • #1   14. jan 2011 hold da op smiley de lyder da som en dejlig dame der går og holder øje med dine heste :S

• #3   14. jan 2011 Tjah... jeg kan jo sådan set kun tilslutte mig koret. smiley

Det er jo fint, at folk er opmærksomme og reagerer, hvis de ser noget, de mener er vanrøgt. Og jeg ser det egentlig også som positivt, at hun kommer ind og tager en snak med dig, frem for "bare" at ringe til dyrenes beskyttelse.

Når det så er sagt, så har konen tydeligvis ikke forstand på, hvad hun snakker om. I hvert fald ser den lille fyr da fin ud på billederne, og hvis din dyrlæge siger god for den lille, jamen så tror jeg bestemt ikke, du har noget at være bekymret for. smiley

Men derfor er det selvfølgelig alligevel ubehageligt at få en anmeldelse for misrøgt på halsen...

• #4   14. jan 2011 Hej.
    Jeg synes bestemt at det er en mærkelig opføresel. Folk i øjeblikket er helt vilde med at anmelde hetsejere til politiet i øjeblikket. For det mest er det folk, som ingen forstand har på dyr. Og det føles bestemt ikke rart at folk holder øje med ens heste, selvfølgelig er det godt at de reagere, men du fortalte jo årsagen og det må vel være svar nok smiley

• #5   14. jan 2011 jeg var ude for noget i samme stil i sommers hvor fluerne åd hul på min hest og der kunne bare ikke gøres noget som helst, da alt som blev foreslået ikke virkede, så kom der to gamle damer og sagde at det var dyremishandling og alt muligt, men de meldte mig dog ikke fordi jeg fortalte dem at det var under dyrlæge kontrol.. Lige da jeg købte min hest kom der også nogle fra dyrens være som havde fået en anmeldelse (hun var i MEGET dårlig stand da jeg købte hende..!) så var det nogle framin stald som udemærket godt vidste at det var en helt ny hest som ikke havde haft det godt da jeg købte hende, som havde meldt mig..?? men det forstod dyrenes værn også godt..

• #6   14. jan 2011 så jeg ved hvor ubehageligt det er når folk tror de skal blande sig i alt, og ja det er godt der bliver holdt øje, men når man ikke har forstand på heste eller ikke kender grunden til at hesten ser ud som den gør så skal man bare blande sig uden om eller søge konsultation hos nogen der ved hvad de snakker om..

• #8   15. jan 2011 bare tag du det helt roligt.. jeg havde en ligende episode for nogle år siden, hvor jeg blev meldt for vandrøgt, mine dyr er alle dage blevet passet og plejet som var de mine børn, dyrenes beskyttelse stillede så med 2 damer., de virkede alle tiders, men som vi så gik rundt på gården begyndte de at pege fingere og skrev ned, selv om jeg gik sammen med dem fik jeg intet at vide. de takkede så af og sagde jeg ville høre fra dem igen, dagen efter kommer jeg så hjem og opdager at jeg har besøg af 2 biler der bestemt ikke hørte til på gården.
    Undre mig og skynder mig over i stalden for at tjekke, da vi havde haft en del bøvl med manglende udstyr osv, det viser sig at være de 2 damer sammen med en dyrlæge, dyrlægen som jeg ikke kendte var i gang med at undersøge alle hestene, jeg blev pænt tosset da det jo er privat ejendom og spurgte dem hvad H.. de havde gang i, de ville have alle gårdens dyr undersøgt da de mente at 12 ud a 25 dyr var underærnæret.
    jeg bad dem pakke deres ting og forsvinde a min ejendom asap, ellers blev de politi anmeldt. de blev sure og damerne gik, dyrlægen tog det stille og roligt og kom så hen til mig og gav mig et klap på skulderen og sagde at det var godt gjort, han havde været alle hestene igennem og havde intet fundet ud over en hest med sur stråle,
    han fortalte mig så at jeg skulle sørge for at kontakte hovede afdelingen for dyrenes beskyttelse for at få en grundig forklaring og han ville sende dem et brev og fortælle om hans oplevelse a det hele..
    jeg hørte aldrig mere fra dem af..

Sorry det blev så langt, men sagt kort kommer de endag og begynder på noget og dy ved du har din dyrlæges accept på det så bed dem forlade stalden..

• #10   15. jan 2011 Ud fra dine billeder så det ud til du har dig en dejlig pony smiley

Dog vil jeg mene at hovene trænger til beskæring på alle billederne hvor man kan se dem. De er ikke forfærdelig lange, men de er for lange - hvis han er nybeskåret på billedene ville jeg overveje at skifte smed da han/hun så ikke retter hovene korrekt.
    Ligeledes synes jeg din pony er til den slanke side, og kunne kunne tage lidt på så man ikke kunne se rygrad og hofteben.

MEN jeg mener ikke du burde meldes for misrøgt, slet ikke! smiley

• #12   16. jan 2011 @ ! De sejeste Fjordbasser !
    Okay, men jeg mener det jeg skrev smiley

• #14   16. jan 2011 Tak alle sammen. Hovene blev beskåret i december måned. Så de er som de skal være. Har heldigvis ikke hørt mere til det endnu men ved heller ikke hvor lang tid der går inden jeg får noget og vide.

Kommentér på:
Blive meldt til dyrenes beskyttelse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce