{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren byg?
  • #1   11. jan 2011 Hvis jeg kun taster hø og byg ind i mit foderprogram er det galt med disse forhold

Vitamin E
    Zn / Cu - forhold
    Kobolt - Co
    Selen - Se
    Natrium - Na

• #2   11. jan 2011 plus den får for meget stivelse

• #3   11. jan 2011 Altså mine heste får valset byg i deres foder..
    De får mellem 400 - 600 g dagligt (forskelligt fra hest til hest).
    det får de sammen med omkring 150 g (tørfom) roepiller, derudover er der tilsat vitaminer og mineraler. Min dyrlæge siger det er ganske okay, da de skal have lidt energi, overvejer at sætte dem mere ned i byg, og erstatte det med olie :-). Mine duer ikke til at få havre, de bliver simpelthen for eksplosive...

Men jeg synes da helt klart at du skal fortælle det sted dine heste er opstaldet at risikoen for kolik og forfangenhed er utrolig meget forhøjet!!!
    Byg er fint i moderate mængder..

• #4   11. jan 2011 Tine:
    Jeg ville heller ikke mene at det var særlig sundt for hestene, men manden vil slet ikke høre på os, og vi kan simpelthen ikke fodre 6 ekstra heste uden betaling! De får heller ingen hø...
    Hvilket foderprogram har du?

Jeannette:
    Jamen vores egne heste får også lidt byg i deres foder men de får tilskudsfoder og vitaminer, hø o.s.v smiley
    Det er os der har mandens heste i opstaldning, altså hestene står hos os, men vi vil simpelthen ikke gå rundt og fodre på dem når vi ikke får noget for det, vi tigger og plager hver gang hans heste de bare skal ha halm til at stå på, så vi vil ikke fodre på hans heste....

• #5   11. jan 2011 Nullerbullerne: Ja så er det jo ikke nemt, hvis han ikke har råd eller vil høre på jer, så var den næsten bedre han solgte 3 af dem, så han havde råd til rigtigt foder og især hø til de sidste 3 .
    Bruger sundhest.dk

• #6   11. jan 2011 Manden har 42 så tre er nok ikke helt nok hvis budgettet(staves?) skal fungere optimalt med foder, hø og halm smiley
    Men det er bare så træls at det skal gå ud over hestene, ville bare lige sikre mig at jeg havde ret i at det langt fra var sundt for hestene smiley

• #7   11. jan 2011 Tine:
    Er foderprogrammet nemt at bruge?
    Det kunne være super lækkert lige at kunne taste det hele ind selv, så man ved 100% hvad der er rigtigt og forkert smiley

• #8   11. jan 2011 Ja det synes jeg det er nu, når man først lige har fået sat sig ind i det. Men der går da lige lidt tid, med at få det hele til at stemme, men ellers synes jeg det er rigtigt godt : )

• #9   12. jan 2011 Okay smiley

• #10   12. jan 2011 Jaa, det er pænt træls!
    Men vi kan desværre ingenting gøre smiley

• #11   12. jan 2011 Det skærer i mit hjerte at høre om sådan en mand... Stakkels heste.. Vil slet ikke tænke på hvordan deres maver har det, og resten af systemet for den sags skyld smiley

Havde jeg opstaldning, ville jeg smide sådan en person ud... Ville ikke se på den form for misrøgt!!

• #12   12. jan 2011 Jaa, det er synd!
    Men hvis vi smider ham ud, vil de bare komme hjem, og så ville det bare blive værre.... Han har den skønneste skimmel hingst gående, samt en super lækker sort hingst, men de er bare alt for tynde smiley

Kommentér på:
Ren byg?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce