Forståelse for hestens adfærd

Forståelse for hestens adfærd

Medlemmer: 1.767
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
705 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hest maser folk.. Hest maser folk..

Hej HG'er.
Jeg har den her skønne hoppe, som her i vinter er begyndt at mase folk der går ind til hende i boksen, altså sådan maser dem med bagparten ind i væggen.
Hun gør det ikke længere ved mig, da jeg skælder hende ud, og fortsætter så med at lave det jeg gjorde før.
Men hvad kan det skyldes?
Hun bliver ikke redet mere end 1 gang om ugen da vi intet ridehus har, og sneen sætter sig i skoene.
Hun er dog på fold hver dag i 4-6 timer (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest maser folk..
  • #1   4. jan 2011 Min vallak gjorde det samme da han var to år ca. Han kunne også gøre det når man stod på staldgangen og striglede og bad ham rykke sig så man kunne komme forbi... Så maste han mig i stedet for at flytte sig.
    Jeg fik ham til at holde op med det ved at klappe ham hårdt på bagparten og råbe VÆK til ham. Han kan stadig finde på det en gang imellem men nu kan jeg nøjes med at sige højt NEJ og så flytter han sig igen.

• #2   4. jan 2011 okay tak. Tror jeg vil bede folk gøre det (: For det nytter ikke det er mig for så gør hun det stadig ved andre (:

• #3   4. jan 2011 Nej, hun gør det bare, altså i starten tænkte jeg det msåke havde noget at gøre med hun står ved siden af en vallak, men selv om hun er andre steder henne gør hun det også.

• #4   4. jan 2011 når hun gør det spørg hun dig og andre om i har styr på situationen, hvis i lader hende gøre det og flytter jer fra hende, svarer i hende "nej jeg har ikke styr på noget" og hun vil fortsætte med at gøre det. når hun gør, så skub hende tilbage hvor hun stod, på den måde svarer du hende "ja jeg har helt styr på det her, du skal bare stå der". heste skal for at være trygge kunne se langt og flygte, og de muligheder har den ikke i boksen

• #5   4. jan 2011 jeg plejer bare at sige nej og så bare fortsætte med det jeg gjorde før, men de andre i stalden bliver utrygge ved hende, hvilket er helt forståeligt. (: jeg vil prøve at forklare de andre hvad de skal (:

• #6   12. jan 2011 ja, altså når jeg beder hender om at rykke sig, "kaster" hun nærmest hele kroppen mod en. Hun gør det samme når hun skal i trailer, hun går direkte efter en (:

• #7   12. jan 2011 Ja, det ved jeg, men altså hvis nogen fx skal lægge et dækken på hende, så maser hun dem bare.. (:

Kommentér på:
Hest maser folk..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce