Landbrugsuddannelsernes samlingssted.

Landbrugsuddannelsernes samlingssted.

Medlemmer: 103
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Vilvorde - have hest med Vilvorde - have hest med

Til august skal jeg begynde på Vilvorde og bo på skolehjemmet. Har hørt at man kan få sin hest med, men har søgt på nettet og kan ikke finde noget information om det..

Jeg vil gerne vide, hvor hesten bliver opstaldet?
Hvordan er forholdene der?
Hvor langt er det fra skolehjemmet/skolen?
Hvad koster det at have hest der?

Håber der er noget der kan svare, evt. nogen der selv har/har haft hest dér smiley

MVH
Anni

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vilvorde - have hest med
  • #1   29. dec 2010 Jeg følger med , da jeg også skal gå der til august.

• #2   29. dec 2010 den gang jeg gik der kunne man ikke have hest opstaldet, men som jeg har forstået det fra andre jeg kender så står hesten opstaldet på selve skolen.

og dette er ikke langt fra skolehjemmet.

men ellers er det jo bare og ringe og snakke med skolen om det smiley

• #3   29. dec 2010 Fandt priser her:
    (link fjernet)

• #4   29. dec 2010 Anni H : Det du har fundet er da fra den anden skole ?

• #5   30. dec 2010 Louise - Efter hvad jeg kan forstå bor man ikk på slagteriskolen mere. :o)

Dog vil jeg sige jeg ikk ville opstalde min hest der. Skolens heste har fine bokse men de privatheste stod i nogle opstillede bokse i ridehuset da jeg gik der.

• #6   30. dec 2010 Nede på vilvorde der står både skolens og privat hestene sammen i boksene. Forstå mig ret. smiley

Ved faktisk ikke om de osse går i løsdrift der nede blandet sammen.
    Mener at det sidste år kostede 1600, men du må ikke hænge mig op på det.

• #7   30. dec 2010 Ok, tak, jeg vil prøve at ringe efter nytår smiley
    Jeg bliver 18 til august, hvor jeg starter der, så det bliver desværre ikke gratis for mig.. Jeg er ikke på SU, men elevløn, og det skal jeg også have gennem hele skoleperioden smiley

• #8   30. dec 2010 Louise - Jeg har bare lige fået afvide at man ikk bor på slagteriskolen mere fordi det hører under lyngby landbrugsskole det skolehjem man bruger nu. Kan godt være det helt forkert.
    Men jeg ville aldrig opstalde min hest dernede.

• #9   1. jan 2011 Jeg er lige flyttet fra skolehjemmet nu her d. 23 dec pga end skoleperiode:)

Hesten står på en lille gård 100 m nede af en grusvej, jeg vil sige at stald, fold og foder er tip top orden er rigtig lækkert!! Jeg valgte så ikke, at have min hest med dernede (mener jeg skulle give 1400 (har pony) ) jeg valgte dog i stedet, at opstalde min hest på en af de små gårde rundt omkring.... Mit valg for, at jeg ikke ville have min hest med på skolehjemmet var bla. der er RIGTIG meget heste snobbe tøse fnidder dernede, og det gider jeg ikke! og dels fordi jeg har en hest der bliver let stresset, da der altid er menneske i stalden fra tidelig morgen til om aftenen, der er altid gang i den synes jeg... Hvilket jeg ikke gad og byde min hest ( de har i øvrigt ikk ridehus, hvis du ville vide det også?:D )
    Så vidt jeg ved, så skal du også være villig til og blive der i weekender og passe hestene... - tror faktisk det bliver svært for dig og have hesten med når du også skal gå på vilvorde (jeg gjorde det samme som dig, jeg kunne ikke få det til og hænge sammen...

Og noget andet jeg gerne vil sige er, du skal virkelig passe på dig selv og hvad du siger til folk, for folk sladre! Og pludselig går der en masse mærkelige rygter om alt muligt mærkeligt som du egentlig slet ikke har gjort ?! - Det finder du hurtigt ud af

Og køb dig i øvrigt et kæmpe lager af mad som kan holde sig, for skolehjems maden er ikke særlig begestlig... og når du går på vilvorde så får du kun serveret morgenmad og aftensmad, så sørg for og smør en god frokost ved morgenmaden for du får ikk mad før til aften.... Det lokale pizzarier stiller du også hurtigt godt bekendtskab med smiley - og du må ikk have køleskab eller elkeddel eller andet lign på dit værelse;)

Og får du et værelse ligesom mit så har du ikk varmt vand om morgenen eller om aftenen...

Jeg synes ikke skolehjemmet var særlig fantastisk... ærlig talt...

• #10   1. jan 2011 Skolehjemmet er på lyngby landbrugs skole og vilvorde er skolen i sig selv.. der er for langt og gå, man kan godt cykle men der er lidt langt.... - du bliver transporteret i bus frem og tilbage og er oftest først hjemme på skolehjemmet klokken 15:30 - 16:00 - andre spørgsmål?:D

• #11   1. jan 2011 Man ka ikk bo på slagteri skolen mere, vi havde faktisk folk derfra til at bo hos os...

• #12   1. jan 2011 Øv, hvor lyder det dårligt smiley Havde ellers glædet mig til at jeg skulle starte der.. Skal heldigvis kun gå der i 10 uger, så skal jeg ud i praktik igen..

• #13   1. jan 2011 Vallentin : Det lyder da ikke lige så up to date. Øv øv. Glædede mig ellers til at gå der. Men håber da at jeg overlever smiley

• #14   1. jan 2011 Men der er da også gode ting med det... Men jeg blev en del skuffet over mit ophold... Men ved de er igang med og lave alt muligt nyt, så reglerne kan være aneledes til sommer.. lad os håbe det:)

• #15   2. jan 2011 Ja, det håber vi så smiley

Vallentin
    Kan du evt. hjælpe med nogle adresser, eller noget, til andre steder i nærheden, hvor man kan have opstaldet sin hest? (kat. 1 fuldblodsaraber)

• #16   2. jan 2011 Nu ved jeg ikk om du får bil eller har scooter, det vil klart være en fordel.. for cykling er besværligt i længden;)

Jeg stod på en lille gård i darup, det var faktisk ikke så langt fra vilvorde af, men et stykke længere væk fra skolen men det lå sådan lige på vejen når man skulle cykle hjem (til skolehjemmet) Mener der var 3 km fra vilvorde og 6 km fra gården til skolehjemmet...

Skal se om jeg kan finde nummeret frem, men så skal jeg lige i gemmerne

• #17   2. jan 2011 Ok, tak smiley

• #18   4. jan 2011 hej

skolehjemmet er altså ok, og det er maden også.
    jeg har taget hele min uddannelse der. og har lige været der i to uger.

så er der nået i meget gerne vil have svar på så bare spørger mig, jeg har en del kendskab til lyngby, også til hestestalden, jeg ved også at der bliver bygget et helt nyt ridehus her til foråret.

hilsen charlotte

• #19   4. jan 2011 Charlotte
    Jeg vil gerne vide, hvad du synes om forholdene for hestene? smiley Og hvordan er foldene og foldtiden?

• #20   4. jan 2011 Charlotte : Jeg vil gerne vide noget om at ansøge. Jeg har ansøgt på skolen, vilvorde. Men har ikke fået svar endnu. Men hvordan ansøger jeg om skolehjemmet ? Skal jeg ringe derop , eller kan det gøres via. internettet ?

• #21   4. jan 2011 anni

staldforholdene er som de skal være, de er næsten som der står i den nye heste lov.

foldene: er ok, der er græs på dem om sommeren, men om vintern kan de godt blive lidt våde.

foldtid: de bliver lukke ud om morgen inde skole starter og så bliver de lukket ind igen når man har fri, ca ved en 15-16 tiden.

vis det var mig der skulle gå der igen og jeg have en hest jeg kunne tage med, så have jeg haft min hest opstaldede der.

jeg håber du kan bruge det til nået:D

• #22   4. jan 2011 rosexstine

jeg ved ikke lige hvordan det virker med vilvorde, men du kan jo prøve og ringe til skolen og hører om du er blivet optaget.
    hvorfor du ikke har hørt nået i nu, det kan også være fordi der en del tid til i nu. men de kan helt sikker give dig et svar på det.

jeg mener at man også kan ansøg over nettet, men kan ikke lige huske det. jeg selv sendet en ansøg med brev, men jeg sendet det ca en 2 mdr. før jeg skulle starte, og var heldig og blive optaget.

håber du kan bruge det smiley

• #23   4. jan 2011 Charlotte R : Jeg må lige prøve at ringe derop. Ved du hvad skolehjemmet hedder ?

• #24   4. jan 2011 Du skal ringe til landbrugs skolen for at få en plads der...

• #25   4. jan 2011 Jeg ringede 1 uge inden, og fik et værelse en 1 uge efter... smiley

• #26   4. jan 2011 Okay, jeg vil prøve at ringe dertil smiley

• #27   4. jan 2011 Charlotte
    Jamen al info kan bruges smiley
    Men det lyder jo godt nok smiley
    Må tage op og kigge på det og se om det er et sted for min hest smiley Ellers må jeg jo finde noget andet i nærheden..

Kommentér på:
Vilvorde - have hest med

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce