{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Springstævne =forfærdeligt {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg var ude og se distriktstævne idag, der hvor min hest står opstalden. Jeg kunne ikke lade være med at se hvor forfærdeligt det er!
Når en hest stopper foran springet, rider de hesten helt op i springet og sidder og pisker hesten på skulderen som om den skulle springe, samtidig med de holder hesten tilbage.
De river og flår i hestens mund. Nogle klapper bare hesten en på halsen når de skal springe, i stedet for at give et lille signal med benene. Det er virkelig forfærdeligt at se hvordan sådan noget foregår.
Når hesten ikke lige gør som rytteren siger, lægger de bare alt vægten i tøjlerne og saver dem i munden, samtidig med de råber.
Det er virkelig slemt at se sådan noget er lovligt til stævner! Det er virkelig som en har lavet film om ''når renhed går af mode''


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springstævne =forfærdeligt
  • #1   31. okt 2010 Folk tænker sig bare ikke om. Men jeg tror nu ikke de gør det til hverdag ved hesten. Tror det er rytteren som er fustreret over at skulle ind og springe, folk glor osv.
    De er pinlig berørt.


  • #2   31. okt 2010 Ja det tror jeg også. Det er bare synd alligevel. Altså at folk tænker mere på konkurrencer end hesten ve og vel.. smiley

  • #3   31. okt 2010 Nej. Det kan godt være man kan vinde La'er og ma'er eller hvad de nu hedder, men bare ved at vinde betyder ikke man er en dygtig rytter. Trist at der er mange der 'tror' det /:

  • #4   31. okt 2010 Det er forfærdeligt, og det foregår til ethvert stævne indenfor spring & dressur.

    Jeg har jo efterhånden været stævnefotograf i lidt over 2 år nu, og sådan ser det ud hver evig eneste gang ..
    Ikke med alle, men med mange, desværre smiley

    Jeg har tilmed stået og råbt til en rytter engang, fordi jeg blev så gal over dennes behandling af ponyen.


  • #5   31. okt 2010 tjoeh, nu er jeg jo bidrytter og vil nok lige sige at det ikke er ALLE der rider sådan eks. mig, men ja det er forfærdeligt den vej ridesporten har udviklet sig smiley
    Jeg så en til at stævne på et tidspunkt tror det var i hjallerup, og hvergang hendes hest stoppede jamen så aede hun den da blidt på halsen og gav den trøstende ors og så vendte hun om og red på igen. RESPEKT siger jeg bare ;D og hendes hest sprang da også, i modsætning til nogle af de andre som bare fik tæv.


  • #6   1. nov 2010 I foråret var jeg til springstævne med Djinn. Det var hans første og jeg havde stilet ALT for højt. Jeg havde meldt os til 60 cm og kunne mærke på ham at det var for voldsomt. Jeg satte ham mod første spring men han sagde pænt nej tak 3 gange og vi måtte ride ud. Jeg var helt ligeglad for vi måtte jo bare hjem og træne - herregud det var sandelig ikke jordens undergang - vi havde jo haft en dejlig dag og oplevet en masse andet.

    Men på vejen ud af lågen kom 'en mor' mig i møde og sagde:
    Sikke noget møj, tag ham ind på opvarmningsbanen og tving ham til at tage nogle spring så han ikke tror han kan slippe af sted med den opførsel...

    Jeg var målløs. Jeg smilte pænt til hende og sagde 'ja jeg kan da prøve og tage et par spring derinde'. Men indeni sydede jeg af raseri. Først og fremmest fordi 'hvad F...... blander hun sig for', dernæst fordi hun intet aner om hesten, for det 3dje ved hun jo ikke at det er vores første <b>spring</b> stævne, og sidst men ikke mindst; det er lige hvad hun siger til datteren når deres pony ikke lystrer, men datteren tør jo ikke sige MOAR imod og ender (måske mod sin vilje) at piske ponsen til sejr og 'lære ikke at være ulydig' en anden gang.... ÆVÆV!!

    Slutningen på historien er altså at Djinn sprang fint 3 mindre spring på opvarmningsbanen efterfølgende og vi tog glade hjem og trænede løs.
    4 måneder senere startede vi igen et andet sted og fik en 2. plads og han sprang alt og vi var kun 2 fejlfri i klassen....


  • #7   1. nov 2010 Tina & Djinn
    Det er en god histore. Utroligt at en fremmed kommer hen og siger sådan noget! Det er synd hvad 'verden bliver til' uden at lyde bedstemor agtigt.
    -Godt der findes fornuftige mennesker som dig, og alle andre der er med i den her gruppe + mange flere heldigvis smiley


Kommentér på:
Springstævne =forfærdeligt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce