{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Igen- løfte ben {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:)
Jeg er i gang med at lære mit føl at løfte ben- han er 4 måneder, fik ham for en måned siden som fuldstændig rå, så har ikke haft mulighed for at gøre det som helt lille, da den sidste måned er gået med at skabe tillid, grime, nusses, strigles, trækkes med osv. Hvilket han har taget super cool, og er nu helt menneskevant:)
Men ville lave en fremgangsmåde først at røre hans ben så han vænner sig til det, derefter løfte dem lidt, og tilsidst holde dem fast, så man tager et skridt ad gangen.
Men men, den lille rod bliver meget sur hver gang jeg bare rør hans ben, han bider efter mig og lægger ørene helt ned. Han virker irriteret, og tænker lidt om det vil være bedre hvis en holder ham ude på staldgangen imens jeg prøver, da jeg nu gør det inde i boksen i forbindelse med strigling. Men hold da op han var muggen, og bare da jeg kom ind anden gang bare for at snakke, viftede han med hovedet som tegn på at jeg skulle gå ud af boksen. Hehe.. Nogle gode råd, for at mit føl ikke kommer til at hade mig alt for meget;)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igen- løfte ben
  • #1   30. okt 2010 Hej smiley
    Du skal nok prøve at gøre det ude på gangen smiley
    Og så måske sætte trækketovet i hver side af grimen så ikke han kan hopperundt så meget smiley
    Og så stikke ham en godbid når du har hånden nede p hans koder og så bare blive vedtil han ikke reagere på det og så gå videre til at løfte dem lidt .

Håber du kan bruge det .
    Mvh Ida

• #2   30. okt 2010 mit føl kunne godt finde ud af det før, men nu kan hun igen ikke... Jeg lokker hende lidt til det..

Hun står på gangen og min mand står foran hende... når hun gør det som hun skal giver han hende en tot hø (hun spiser ingen former for godbider) og her går det meget nemmere sådan... ved godt at hun skal læres fra godbiden senere, men det var den eneste måde der lykkedes for mig

• #4   30. okt 2010 Tak for jeres svar- han har ikke lært at stå bundet, så tør ikke putte ham i et tov i hver side, og han har heller ikke lært hvad godbider er, så¨det kan jeg heller ikke rigtig. Men overvejede lidt det blev kliktræning- men hvor kan man købe sådan en "klikker"?

• #6   30. okt 2010 OKay, tak for svar:) Men når den lille mand nu ikke kan finde ud af hvad godbider er- har stået i timevis og prøvet at give ham ting, som han fint spiser af krybben, men bare ikke hånden. Kan jeg så ikke bruge en klkker, hvis jeg ikke kan rose med godbidder?

• #7   30. okt 2010 mit ene føl vidste heller ikke hvad godbider var da jeg fik hende. vi tog nogle små godbider og proppede dem i munden og holdte lidt så hun ikke spyttede dem ud. ikke voldsomt men stille og roligt. pludselig fandt hun ud af at de smagte godt og nu er hun vild med dem. vi prøvede mange forskellige og små gulerodstykker og æblestykker. tålmodighed og masse ros...held og lykke

• #9   31. okt 2010 min dame blev også skide sur hvis jeg så meget som tænkte på at røre hendes ben... jeg blev ved med at ligge hånden på... og var opmærksom på hvornår hun ikke ville ha mig til at røre længere nede...og hver gang inden roste jeg hende og gav hende godbid til sidst fik jeg lov til at løfte.. men kun i meget kort tid for hun sparker ud... men der roste jeg hende også... lige så snart hun havde lettet benet fra jorden roste og roste jeg hende og med tiden gik der længere og længere tid før hun sparkede ud og nu kan jeg så bare løfte og ta fat :O)

og så vil jeg lige sige...

hold da op han er lækker din lille dreng smiley

• #10   31. okt 2010 Hej:) Jamen det tak for jeres råd igen:) Jeg må bare tælle til ti flere gange og have tålmodighed og satse på jeg ikke får bidt min ryg helt i stykker;)
    tQ: Tusind tak for de rosende ord:)

• #12   1. nov 2010 Jeg vil lige sige at man kan bestille en klikker gratis ved dyrenesbeskyttelse

• #15   1. nov 2010 man kan også købe dem de fleste steder til 20-30 kr ( dyre og foderbutikker )

• #16   2. nov 2010 jeg ville som de andre også skriver, stille ham på gangen hvor der er en der holder ham og taler beroligende til ham... når du skal løfte ben så start med bagbenet(har min gode smed lært mig), hvis du starter med forbenet så virker det mere som et overgreb på ham end, hvis du starter med bagbenet. bare indtil han har lært det...

• #17   2. nov 2010 Vil lige opdatere:) VVi har taget ham ud på staldgangen, da jeg synes man skal respektere at hans boks er hans frirum. Dog har jeg startet med forbenene. Men det er simpelthen gået over al forventning- han har ikke lagt ørene tilbage en eneste gang og er glad og putter hovedet ind til mig hver gang jeg roser ham:) TTror måske han var utryg før fordi han ikke vidste hvad jeg ville, men nu har han ligesom "forstået" det:) Han er super god til at løfte forbenene, så det går super hurtigt fremad:)

• #19   3. nov 2010 jeg lærte af en sød ældre dame at bruge et træktov sov forsigtigt ligges om benet og man langsomt vænner føllet til at løfte det var en supergod måde det tog tre gange så kunne min løfte ben ,du skader ikke hesten og du risikere ikke selv at blive sparket

Kommentér på:
Igen- løfte ben

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce