{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

at glæde sig over de små ting...... {{forumTopicSubject}}

jeg havde en rigtig træls dag i går, humøret var helt i bund, og ligegyldigheden var alt overskyggende. det er forfærdeligt at have det sådan.
Hele natten på arbejdet, er det kun mit pligtopfyldende jeg, der har holdt den gående, og jeg har da passet mit job, i hvertfald til et minimum af hvad man kan kræve og forvente af mig.

ingen glæde ved at se mine kollegaer der møder ind , til en flok efterårsferie klare beboer, og mit påtaget smil blegner, da en enkelt af mine kollegaer, møder og har en sort tordensky hængende over hovedet......

jeg sætter mig ud min bil, og vender næsen hjem ad. de tanker og følelser der ret hurtigt er blevet velkendte, vælder ind over mig, og humørbarometeret begynder for alvor at vende pilen ned.

Radioen spiller morgen program, jeg ofte lytter til. og i dag har de besøg af B.S som fortæller om tv programmet B.S og basserne.
mens jeg lytter til B.S. kommer jeg til at se op på morgen himmelen, der her til morgen er ufattelig rå, og samtidig har en masse fine detaljer. mod øst er slen endnu ikke kommet frem, men lyset vidner om at solen snart står stor, smuk og orange, i horisonten, og jg tager en beslutning.

I DAG SKAL ALLE NEGATIVE TANKER VENDES.
jeg ved jeg kan og der er ikke andre end mig der kan, det har B.S lilge fortalt mig i radioen.

en kører tur der normalt tager 1½time, plejer at være stressende pga af den megen og langsomme trafik.
men i dag skal det være anderledes.
solen står nu stor rund og orange lige i horisonten, normalt vil den blivve skærmet fra, men i dag nyder jeg bare lyset, ikke noget med solskærm, briller eller sammen knebne øjne, store øjne og bare lade lyset fylde mig.
dejligt med god tid, til at nyde synet af dyrene der går på de våde enge. de smukke farver på træerne, og den trygge monotome lyd fra motoren. folk de stresser af sted og et eller andet sted er der en morgen sur billist der dytter, jeg finder mit storste overskuds smil, og tænker stakkel, se dog på solen, det er en smuk morgen.

trafik lyset bliver rødt, og jeg må holde stille, radioen spiller en glad sang, og uden at tænke over det, får volumen lige en tak op, og jeg bryder ud i sang.
hurtigt hjemme hvor blev den kører tur dog af, nu skal jeg jo bare i seng, hov var det ikke negativt, dejligt at være hjemme dyrene er glad for at se mig, min seng står indbydende klar og jeg opdager til min forundring at jeg nynner mens jeg laver mig en hurtig ostemad.

jeg ser ud af mit vindue lige nu, og solen er dækket af grå skyer. nu kiunne man tænke at jeg også bliver grå, men nej jeg glæder mig over at belysningen er dæmpet, så jeg kan få en god søvn.

ude på vejen er der endnu en der dytter, og igen er min tanke stakkels menneske uden overskud. lev dog livet og se på det smukke.

det vil jeg gøre, jeg kan ikke love det holder til i morgen, men i dag er min plan at leve og se på alle de små smukke ting i livet, og glde mig over dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at glæde sig over de små ting......
Kommentér på:
at glæde sig over de små ting......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce