IslænderElsker

IslænderElsker

Medlemmer: 599
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anti islænder side :O
  • #2   14. okt 2010 eeeej ! s:

• #4   14. okt 2010 Enig Stine! Det er langt ude! ):

• #7   14. okt 2010 Det var også det første jeg tænkte.. De ved da virkelig ikke nok om det de taler om.. Ej nogen af tingene vil jeg give dem ret i, at den der vane med at lægge sadlen på lænden af hesten er noget svineri.. Men det er jo bare ikke alle der gør det.. Og jeg føler mig faktisk lidt angrebet... smiley

• #8   14. okt 2010 Den side yder slet ikke islænderrytterne retfærdighed. Billederne i filmene er uheldige shots.

• #9   14. okt 2010 Måske rider nogle kun efter gangarter uden anden tanke, men det er et mindretall! det der er virkelig lige liiidt for lavt?! Alle rider ikke lige pænt, men hvorfor så kun fokusere på mere uheldige end det overordnerede?

• #12   14. okt 2010 Helt ærlig, så føler jeg mig ikke ramt eller angrebet. Der er jo så mange holdninger, og de billeder er jo ikke fake.
    Ja, det er da heldigvis fåtallet der rider på disse måde og går SÅ meget op i gangarter og rider med stærke bid med hård hånd - men det er jo IKKE usærvanligt. Er det? Har vi ikke alle set det til stævner osv.?
    Jo selvfølgelig synes jeg, det er overdrevet og en måde at generelisere, men er det ikke også det både dressurryttere og springryttere også har været udefor (også fra islænderryttere)?
    Der skal jo overdrivelse osv. til for at åbne for debatten og heldigvis er vi da enige om, at det ikke er denne måde, som der oftes rides, og vi kan jo også blive enige om, at det man IKKE bør ride sådan, som beskrives. Men altså...Lidt debat skader jo ikke... Det er jo sådan man kommer af med de dårlige ridemetoder osv. Der har sågar været åbnet debat om stangbid med krydsnæsebånd i Tølt (og også på et tidspunkt om for lange hove og forkert beskæring)
    Eller er jeg helt galt på den? De opnår da det de vil. Provokere og skabe debat... Tja, ikke noget der kan hidse mig op. Hvis ikke de kan lide "vores" heste - så er det da mest deres problem smiley Synes det er synd for dem - de går jo glip af så meget, ikke? smiley

• #13   14. okt 2010 Helt enig med dig Julie.. De generalisere groft... Og ja, vi ser folk ride grimt til stævnerne, Men det er da minimalt i forhold til andre grene af ridesporten! :S

• #14   14. okt 2010 Man kan ikke sige at alle rider islændere på den måde. Vi kan da også vise billeder af nogle der rider "almindelige" heste på den måde. Det er helt uretfærdigt at fordi nogle rider på denne måde at man siger at det er det de fleste gør.
    Man kan også få nogle billeder af min hest der har åben mund mens jeg rider, og man kan jo nemt få det til at se ud som om jeg rider hende for hårdt, men det er bare fordi hun åbner munden også selv om jeg bare tager lidt fast i hende.

• #15   14. okt 2010 Jeg er da helt enig. De genereliserer. Dog kan jeg ikke sige noget om, om det er minimalt i forhold til andre ridegrene.. Det kender jeg ikke noget til. Ved bare jeg synes, at jeg ser det ret tit rundt omkring til stævner osv.
    Og ja, det er nemt at skaffe dårlige billeder - jeg har da også nogle, hvor det ser rigtig grimt ud og er meget uheldigt. Men synes stadig det er godt med debat omkring det. Der er jo folk (indenfor alle ridegrene), som rider "grimt"/hårdt, og jeg synes at én er en for meget.

» Because I'm different «: du skriver det er noget minimalt i forhold til andre grene. Er det noget du ved noget om, eller genereliserer du også lidt? smiley

• #16   14. okt 2010 Det ved jeg.. Jeg har ikke været islænderrytter særligt længe og tager tid ud til ponystævner og kåringer af andre hestetyper..

• #17   14. okt 2010 Men hvis du ikke har været islænderytter ret længe, hvordan ved du så, at det er minimalt i forhold til det du er vant til at se? (provokere bare - du skal ikke tage det personligt overhovedet).
    Men debat omkring den måde som NOGLE (også islænderfolk) rider på (hvor mange og lidt er vel i og for sig ligegyldigt) er vel godt? Hvis man kan sørge for gennem debat at bare én mere tænker mere over, hvordan han/hun rider og ændre sin tankegang omkring det, er det så ikke det værd? Synes langt fra vi, som islænderryttere har stået ligeså meget for skud som både dressur- og springryttere.

• #18   14. okt 2010 Jeg er helt enig i at der skal være debat.. For selvfølgelig er der fejl.. Men jeg synes bare at denne side er grov, fordi det virker for mig som om at det er udefrakommende som bare rakker ned på vores sportsgren.. Og så ved jeg ikke om du så video nr 2? Den er dælme både grov og til tider uvidende..

Det jeg mener er at (så vidt jeg kan se) er det en minoritet af islænderrytterne der rider grimt til stævnerne.. Hvorimod til dressur er det minimum 50 % (både ponyryttere og hesteryttere til rideskolestævner) Det er bare min observering..

Men ja, jeg synes bestemt vi skal have gang i debatten! Endelig!! For ingen tvivl om at jeg synes der er noget galt med sporten (ALLE GRENE!!)

• #19   15. okt 2010 Så er vi jo enige smiley Jeg mener også, at der kan skabes debat på en anden (mindre uvidende og nedgørende) måde. For ja, det virker helt sikkert som udfrakommende, der ikke ved noget - og det er da sådan lidt underligt, at de gider beskæftige sig med det. Men det er stadig ikke noget jeg som sådan føler mig ramt af eller angrebet - det er ikke noget, som kan hidse mig op.

Okay, det lyder jo ikke godt så (for dressurhestene), men det er da dejligt at høre, at det er det, som du observerer - det er jeg kun glad for smiley Jeg tror også, at islændereryttere har forbedret sig de seneste år med fokus på HMS osv.

• #20   15. okt 2010 hold da helt op!!

• #21   15. okt 2010 De spader ved jo ikke, hva de snakker om? .. Måske sku de oss liiiiige ta et kig på en meget kendt rytter, som fx Andreas Helgstrand, som rider/red for Blue Horse .. Han red hesten med rejst nakke, og ryggen nede... Og til tider endda rollkur.. Smart, huh? .

Ej, jeg synes det er latterligt, a de har lavet en hel hjemmeside med det. Og jeg føler mig da også ramt af det..
    Det de siger med sadlerne, med at de er alt for lange.. Det passer ikke.. For Islændersadler er generelt kortere end almindelige sadler, da hestene er kortere i kroppen..

• #22   15. okt 2010 Den side er ikke seriøs og kan umuligt være lavet af fagfolk. Dog er det vigtigt altid at ransage sig selv og sin egen ridning og de ting, man lærer - deres (ellers velmente) budskab drukner i deres egen mangel på viden og dokumentation.

De fornægter fuldstændig, at korrekt brug af hjælpere kan redde en hest fra mange rygsmerter og fra at blive slidt ned på forparten. Hvis man skal sidde på ryggen af sin hest kræver det altså, at den går mere over på bagparten, end den behøver i naturen, når den er fri og sig selv. Så er diskussionen nærmere, om vi burde ride rundt på hestene. Men til det vil jeg bare sige, at fordi vi kan ride på dem og fordi heste er skønne at arbejde sammen med, har rigtig mange heste et godt liv og ejere, som gør rigtig meget for dem - uanset race, papirer osv.

Der findes nok flere hundrede billeder af mig, hvor jeg ligner noget der er løgn - men det betyder jo ikke, at jeg blev banket af mine forældre, da billedet blev taget. Måske jeg skulle nyse, blinke eller lige slikke mig om munden :O) Nej, jeg kan ikke tage den side seriøst....

• #24   15. okt 2010 Anne: Enig, men stadig er der god grund til debat, da der rider folk rundt som på de billeder der ligger derinde. Uheldige billeder kan nemt tages, men det er stadig ikke unormalt at se ALT for hård ridning til fx stævner. Jeg møde tit en rytter i området, hvor jeg bor, som hver gang næsten rider som på de billeder. Meget hård ridning med alle mulige former for hjælpemidler (stangbid,indspændningstøjler, kæder til at trække hesten ned med osv. - gerne i kombination med hinanden), som ikke ser ud som om de bliver brugt på den "naturlige" / gode måde.

• #26   15. okt 2010 Så længe sporten definerer, hvordan og hvornå hesten går bedst, så er der ingen hjemmeside eller debat der kan ændre på måden, hvorpå der trænes. Jeg mener derfor, at debatten bør gå efter bolden - dvs. sports-/hesteverdenens måde at afholde og bedømme præstationer på, og det gælder ikke kun for islændere.

Umiddelbart tænker jeg, at mange ryttere foretrækker at ride en tur på banen derhjemme eller i skoven fremfor stævne - simpelthen fordi man ikke kan få anerkendelse for det stykke arbejde, man har lagt i sin hest, med mindre den f.eks. løfter fusserne op over ørerne. Det gør desværre bare billedet af sporten meget skævt, fordi det er til stævnerne, tilskuerne er.

Vi skal starte en slags revolution smiley

Men tror desværre aldrig, at vi kan stille op i disciplinen "grisepas" :O) Pokkers!

• #27   15. okt 2010 Jeg er enig med dig Anne..
    Men vil dog lige tilføje at grissepas heller aldrig har været sundt for hesten...

• #28   15. okt 2010 Nej, det ved jeg godt smiley Den har vi også trænet meget for at få væk. Det var bare for at fyre lidt gas af i al den alvor.

• #29   15. okt 2010 Helt helt enig, Anne smiley

• #31   16. okt 2010 Nu spørg jeg måske dumt.. Men når folk rider "grimt" og lægger vægt på, sidder på lænden, og rider med stang, er det så ikke for at få hesten til at gå optimalt. For ingen rider vel sådan, hvis ikke det bliver belønnet...
    Er det så ikke feif/di/ dommere der skal tages fat i.

Hvis nu de gik op i hvilken hest, der blev redet på en "pæn" og naturlig måde i stedet for, ville nogen så ride grimt?

Self. er det da uheldige billeder at få ud i offentligheden, men på den anden side, er det så ikke sådan isverden ser ud?

Og jo det findes da også for spring- og dressurheste men hvorfor skal vi tage dem med ind i diskutionen? Det her er "vores" verden... Vi er jo med til at bestemme hvordan det skal se ud ved at stille til stævner og vise dommere hvad de vil have...

• #35   19. okt 2010 Hvor er det langt ude . Men den person der har lavet det, har tydeligvis slet ikke forstand på noget som helst omkring islændere, når han/hun snakker om at store bevægelser er mekaniske .. tsk tsk .

Kommentér på:
Anti islænder side :O

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce