Anti islænder side :O Anti islænder side :O
Faldt tilfældigt over denne hjemmeside: http://iceryder.blogspot.com/2008/12/change-for-icelandic-horse.html
Blev en anelse chokeret må jeg nok sige.. Specielt over video nummer to oppefra.. Der er da noget helt galt her.. Hvad mener i?
sep 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 243
sep 2008
Følger: 88 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 243
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 34 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 139
nov 2008
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 649
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 946
Ja, det er da heldigvis fåtallet der rider på disse måde og går SÅ meget op i gangarter og rider med stærke bid med hård hånd - men det er jo IKKE usærvanligt. Er det? Har vi ikke alle set det til stævner osv.?
Jo selvfølgelig synes jeg, det er overdrevet og en måde at generelisere, men er det ikke også det både dressurryttere og springryttere også har været udefor (også fra islænderryttere)?
Der skal jo overdrivelse osv. til for at åbne for debatten og heldigvis er vi da enige om, at det ikke er denne måde, som der oftes rides, og vi kan jo også blive enige om, at det man IKKE bør ride sådan, som beskrives. Men altså...Lidt debat skader jo ikke... Det er jo sådan man kommer af med de dårlige ridemetoder osv. Der har sågar været åbnet debat om stangbid med krydsnæsebånd i Tølt (og også på et tidspunkt om for lange hove og forkert beskæring)
Eller er jeg helt galt på den? De opnår da det de vil. Provokere og skabe debat... Tja, ikke noget der kan hidse mig op. Hvis ikke de kan lide "vores" heste - så er det da mest deres problem
nov 2008
okt 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 29
Man kan også få nogle billeder af min hest der har åben mund mens jeg rider, og man kan jo nemt få det til at se ud som om jeg rider hende for hårdt, men det er bare fordi hun åbner munden også selv om jeg bare tager lidt fast i hende.
feb 2004
Og ja, det er nemt at skaffe dårlige billeder - jeg har da også nogle, hvor det ser rigtig grimt ud og er meget uheldigt. Men synes stadig det er godt med debat omkring det. Der er jo folk (indenfor alle ridegrene), som rider "grimt"/hårdt, og jeg synes at én er en for meget.
» Because I'm different «: du skriver det er noget minimalt i forhold til andre grene. Er det noget du ved noget om, eller genereliserer du også lidt?
nov 2008
feb 2004
Men debat omkring den måde som NOGLE (også islænderfolk) rider på (hvor mange og lidt er vel i og for sig ligegyldigt) er vel godt? Hvis man kan sørge for gennem debat at bare én mere tænker mere over, hvordan han/hun rider og ændre sin tankegang omkring det, er det så ikke det værd? Synes langt fra vi, som islænderryttere har stået ligeså meget for skud som både dressur- og springryttere.
nov 2008
Det jeg mener er at (så vidt jeg kan se) er det en minoritet af islænderrytterne der rider grimt til stævnerne.. Hvorimod til dressur er det minimum 50 % (både ponyryttere og hesteryttere til rideskolestævner) Det er bare min observering..
Men ja, jeg synes bestemt vi skal have gang i debatten! Endelig!! For ingen tvivl om at jeg synes der er noget galt med sporten (ALLE GRENE!!)
feb 2004
Okay, det lyder jo ikke godt så (for dressurhestene), men det er da dejligt at høre, at det er det, som du observerer - det er jeg kun glad for
mar 2007
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 102 Svar: 877
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 47 Svar: 375
Ej, jeg synes det er latterligt, a de har lavet en hel hjemmeside med det. Og jeg føler mig da også ramt af det..
Det de siger med sadlerne, med at de er alt for lange.. Det passer ikke.. For Islændersadler er generelt kortere end almindelige sadler, da hestene er kortere i kroppen..
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 61
De fornægter fuldstændig, at korrekt brug af hjælpere kan redde en hest fra mange rygsmerter og fra at blive slidt ned på forparten. Hvis man skal sidde på ryggen af sin hest kræver det altså, at den går mere over på bagparten, end den behøver i naturen, når den er fri og sig selv. Så er diskussionen nærmere, om vi burde ride rundt på hestene. Men til det vil jeg bare sige, at fordi vi kan ride på dem og fordi heste er skønne at arbejde sammen med, har rigtig mange heste et godt liv og ejere, som gør rigtig meget for dem - uanset race, papirer osv.
Der findes nok flere hundrede billeder af mig, hvor jeg ligner noget der er løgn - men det betyder jo ikke, at jeg blev banket af mine forældre, da billedet blev taget. Måske jeg skulle nyse, blinke eller lige slikke mig om munden :O) Nej, jeg kan ikke tage den side seriøst....
feb 2004
maj 2009
Umiddelbart tænker jeg, at mange ryttere foretrækker at ride en tur på banen derhjemme eller i skoven fremfor stævne - simpelthen fordi man ikke kan få anerkendelse for det stykke arbejde, man har lagt i sin hest, med mindre den f.eks. løfter fusserne op over ørerne. Det gør desværre bare billedet af sporten meget skævt, fordi det er til stævnerne, tilskuerne er.
Vi skal starte en slags revolution
Men tror desværre aldrig, at vi kan stille op i disciplinen "grisepas" :O) Pokkers!
nov 2008
Men vil dog lige tilføje at grissepas heller aldrig har været sundt for hesten...
maj 2009
feb 2004
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 15
Er det så ikke feif/di/ dommere der skal tages fat i.
Hvis nu de gik op i hvilken hest, der blev redet på en "pæn" og naturlig måde i stedet for, ville nogen så ride grimt?
Self. er det da uheldige billeder at få ud i offentligheden, men på den anden side, er det så ikke sådan isverden ser ud?
Og jo det findes da også for spring- og dressurheste men hvorfor skal vi tage dem med ind i diskutionen? Det her er "vores" verden... Vi er jo med til at bestemme hvordan det skal se ud ved at stille til stævner og vise dommere hvad de vil have...
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.093
Anti islænder side :O
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside