949 visninger
|
Oprettet:
trækker mod spring? {{forumTopicSubject}}
Har redet en erfaren spring hest på 152cm(er gået over mål så har været vant til ponystævner), han trækker på springene og føler ikke rigtig at jeg har fuld kontrol..
det er gået godt de første gange men nu er vi begyndt at springe højere og han trækker mere og mere.. min ridelærer siger at han skal have tempo, men jeg skal lige vænne mig til det
har i gode råd?
synes også nogle gange han er svær at holde tilbage/få ned i fart efter et spring.
jeg er er ikke nybegynder springrytter, har før sprunget ponyer, men de red bare banerne uden at trække, stor forskel(:
jul 2009
Følger: 74 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 37
okt 2007
Følger: 94 Følgere: 90 Heste: 7 Emner: 200 Svar: 433
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.371
jun 2010
Følger: 216 Følgere: 215 Heste: 8 Emner: 54 Svar: 626
aug 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 33
er også glad for at han trækker for jeg lærer virkelig noget, tror og håber at jeg bare skal vende mig til det
det er blevet bedre og bedre fra starten men sidste gang gik det ikke så godt, jeg lavede nogle dumme fejl fik nogle lorte afstande, rent ud sagt og 3 stop..
har haft det dårligt lige siden, synd for hesten, håber jeg kan tage mig sammen i morgen til undervisning(:
holdte også igen på forkerte tidspunkter efter de to første stop, var nemlig lidt usikker på at ride frem igen derefter..
- og min ridelærer kører bare på, haha, hun er god, ny skal jeg desværre have en ny da hun flytter til en springstald, så får en beriderelev
men igen tvivl, jeg elsker at springe, håber jeg forbedrer mig(-;
okt 2007
Følger: 94 Følgere: 90 Heste: 7 Emner: 200 Svar: 433
apr 2007
Jeg red selv sådan engang, total tåbeligt og uansvarligt på en spring bane, og både hesten og jeg fik et styrt... Idag 17 år senere sidder jeg med mén som gør at jeg IKKE springer hvad som helst og på hvad som helst, så TÆNK JER OM, inden i rider ud med hovedet under armen...
mar 2008
Følger: 80 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 99
aug 2007
tak J J, god kommentar - selvfølgelig passer jeg på.
Team *Luppe-RØV & BALLE-MAND* .: jeg mener at hesten skal have det samme tempo hele vejen rundt, ellers jager man nærmest over springene de få sidste galopskridt før springet..
har ikke kunne bøje hesten endnu, da han har stået halt i over et halvt år og skulle gå hvor det passer ham i starten, men må nu, så glæder mig til i undervisning i dag, håber det bliver bedre
TAK FOR KOMMENTARERNE ALLE SAMMEN!:D
apr 2007
aug 2007
TIL ALLE: han gik fint i onsdags, fik underviseren til at sætte springene et par huller ned, og det hjalp! ;D men tror også bare det var en virkelig dårlig dag jeg havde i sidste uge.. jeg red som en brækket arm ;S
trækker mod spring?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside