576 visninger
|
Oprettet:
Hun trækker for meget i spring {{forumTopicSubject}}
Hej, min hest trækker meget i springundervisning og mod springet sætter hun i hurtig Gallop og jeg kan ikke stoppe, hun springer tilgængæld helt fantastisk når hun gør dette men det er meget ubehageligt ikke at have styr på hende. Når jeg så er kommet over springet og videre til et hjørne bliver jeg nødt til at sætte ned i trav for ellers er jerbanenettet for vi vælter og så mod næste spring gør hun det samme igen. håber i har råd
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Volter , volter, volter , efter hvert spring . Gerne 12-20 m volter , og bliv på volten og bøj den af indtil den slapper af , rid så på næste spring og SID HELT STILLE på hesten . Volte igen indtil den slapper af osv
Lad værre med at ride bane indtil den venter , start evt med kun 2 spring og tid 8-taller og volter på det . Fra hvergang du springer , og hesten venter , kan du sætte et spring mere på
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 46
nov 2011
Følger: 69 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 25 Svar: 139
Rider du med fortøj eller noget?
Min søster springer på min pony der gjorde det samme! Hendes træner satte fire spring ud som et kryds. (Lidt svært at forklare, skriv vis du er itvivl) Og så red hun først det ene, efter det lavede hun en 10 meter volte til højre, og red det næste, sådan fortsatte hun til hun havde sprunget alle fire spring. Springene behøves ikke at være høje, da det ikke er højden man træner her, men styringen.
Se 00:54, der springer hun det
Læg mærke til hvordan hans tempo er ved 00:54, iforhold til 00:30. Ved godt at det er i slowmotion ved 00:30, men det kan være at du kan ane det lidt
http://www.youtube.com/watch?v=Tz-7nNTmqHs
Det var ivertifald et lille råd. Håber at det hjælper!
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 46
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Men ja volter volter videolinket henover er også en super ide, samme princip
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Stopsignal, stopsignal, stopsignal :o)
Hvis hesten ikke har et godt stopsignal på dressurbanen så start der med at øv det i alle gangarter gå ikke videre til den næste før det sidder perfekt ( samt husk at giv efter, ellers lære hesten intet ).
Så læg en bom ud, hesten skal stoppe før og efter ( forskelligt hvor tæt på ) og start i skridt, så trav og til sidst galop. Så lav det om til en cavaletti, så et spring.
Når det virker så ind på springbanen med spring over alt. Så træn stop i skridt, trav og galop og gå ikke videre før det virker. Så trav imod et spring og han skal stoppe.
Men så nytter det ikke noget at man imellem tiden springer og hesten skrider sin vej :o)
nov 2011
Følger: 69 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 25 Svar: 139
Ja det er rigtig! Jordtræning, så i for mere tillid til hinanden. Så når han løber skal du bare slappe af og vise ham at det er okay, og at han skal blive hos dig, fordi at du er ledern
Hun trækker for meget i spring