Horsemanship er... {{forumTopicSubject}}
Vil rigtig gerne se hvad i synes godt horsemanship er(her menes hesteforståelse/hestevelfærd og ikke tricks, jordarbejde osv). Det må meget gerne være helt dagligdags ting men vil sige at ting som at hesten er i god foderstand, har læ og varme må være indforstået i begrebet godt horsemanship.
Jeg starter med at skrive 1 bud og så kan i jo følge trop Meget gerne skrevet i samme stil. De bedste vil jeg gerne have lov at bruge på min hjemmeside.
På forhånd tak!
-----------------------------------------------------------------
"Horsemanship er at stige af hesten på vej hjem fra tur, takke for turen, løsne gjorden og klø den under trensen for tilsidst at gå resten af vejen hjem side om side"
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
Camilla Stormont *DHT Soldier* !
så det vil sige at duh ikke kan have et samarbejde med hesten hvis man rider med bid??
maj 2007
nej nej det er hel og ikke meningen...
jeg undres bare
maj 2007
når hesten vælger dig og vælger at bruge en masse tid sammen med dig uden tvang...
og når man kan "snakke " om tingene, og ikke kun sige at der er en vej der føre mod målet..
at når hest og rytter samarbejder i daglig dagen, og at begge kan få lov til at bestemme ting...
når hesten ved at du har en dårlig dag, (jeg er handicappet og har et dårligt ben som også har en del dårlige dage) at hesten ved allerede i dit første skridt på folden ved at man har problemer og at hesten støtter dig, og ikke viger fra din side.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.009
Så længe min hest er godt tilpas med udstyret og jeg kan kommunikere med den. Så længe udstyret ikke er til gene for den på nogen måde. Om det så er med eller uden bid er en smags sag. Det vigtigste at have en god hest og have et god forhold til den
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Horsemanship er når individer smelter sammen og bliver til et.
Horsemanship er mærke hvornår nok er nok
(Altså ikke presse hesten udover sin grænse)
Horsemanship er at respektere hinanden - også når alting ikke lige går som man havde forventet.
Horsemanship er ikke at være bange for at vende om/stå af hesten, når hesten bliver bange for noget
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
"Horsemanship er at sætte hestens trivsel og velvære først i alle aspekter af dens tilværelse og i al omgang med den."
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 555
Når min livsven kommer mig løbende og vrinskende i møde når jeg går ud mod folden. Når han stikker hovedet i grimen og står helt stille når jeg sætter mig på hans bløde ryg. Har ørerne fremme og pruster tilfreds. Nyder en skøn galop på en stubmark. Vrinsker en glad farvel når jeg efter hygge på folden roligt vender ryggen til og går.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.009
Horsemanship er...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside