{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Når hesten er stjerkigger {{forumTopicSubject}}

Kender I nogle gode øvelser, til en hest der er stjernekigger i tölten?
Her er tale om en 'ung' mand på 11, med utrolig evne til at stikke snotten i vejret lige fra man sætter ham i tölt, til man stopper ham igen. Han er typen der, hvis man forsøger at drive ham frem og ned, let som ingenting slår i trav, trods han har hovedet i høj holdning.

Har I nogle gode råd? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten er stjerkigger
  • #1   26. jul 2010 I tölt skal de gå med hovedet højt?
    Eller det er i hvertfald nemmere for dem så=P

• #2   26. jul 2010 Aaaar Team BS, der er jeg ikke enig med dig smiley Jovist skal halsen og hovedet være i en hvis position, men ikke være stjernekigger smiley

• #3   26. jul 2010 Mille
    Jeg tænker netop også på, om det simpelthen er fejl-ridning fra tidligere ejer! Skotti er utrolig blød, går bittesmå volter, schenkelvigninger uden problemer og er generel meget løs.
    Jeg tænker selv at måske tölt på en volte vil hjælpe, men der er han simpelthen så dygtig til at smide sig selv i trav.

• #4   27. jul 2010 bagfra bagfra bagfra! hvis du for rumpen med ham, vil han ku holde en tölt i korrekt form uden at knalde i trav. kaldes bæring, eller mangen på samme...

• #5   27. jul 2010 Får du undervisning? Det er jo en fantastisk mulighed til at få en prof. til at hjælpe dig i nuet med hvad du skal gøre.

• Line K
    Line K Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 55
    #7   28. jul 2010 Versader versader trevers trevers...... skridt tölt langsomt den eneste vej...

Samt muskel sættendene arbejde

• #8   28. jul 2010 Tusind tak for alle jeres råd!
    Lækkert med så mange gode metoder, dem må jeg helt klart ud og prøve! smiley

• #10   29. jul 2010 Jeg vil igen sige tak til jer alle for råd!

Skotti og jeg var nede på banen i dag, og som mange af jer har forslået, startede vi helt forfra med skridttölt. Han var super dygtig, en smule spændt, men jeg er heldigvis et tålmodigt menneske smiley Han viste flere gange skridttölt med ordentligt holdning, så jeg er bare super stolt! Vi er holdt op med at tölte hurtigt og simpelthen starte op, som var han en unghest.

Lige en anden ting:
    Jeg mærker spændinger i hans ryg, nok pga. af den enormt anspændte tölt, men kan det også have en effekt på hans trav og galop? De er nemlig også anspændte, galoppen slet ikke i 'ro'.

• #12   30. jul 2010 Ja, det kunne selvfølgelig være jeg skulle gøre det. Måske det vil hjælpe hvis jeg løsnede ham op hver gang inden vi tog ud og ride, eller efter.
    Tak for rådet Vanessa! smiley

Kommentér på:
Når hesten er stjerkigger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce