{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Hingst? Vallak? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hingsteplag på 1 år og 2 måneder, og kan ikke finde ud af hvornår det er bedst at kasterere ham.
Han er sød og meget lidt hingstet (endnu), han har virkelig et godt sind og er nem på alle måder, så derfor synes jeg godt han kan være hingst til han er i hvert fal 2 år.
Men det er jo ikke særlig nemt at finde opstaldning til en hingsteplag smiley Så kan ikk finde ud at om jeg bare skal få ham kastereret, så jeg vil få nemmere ved at finde opstaldning til ham ?
Men er oss bare bange for, at han bliver for spinkel og ranglet, hvis man kastererer ham for tidligt. Han er en DV med rent fuldblod på far-siden, så derfor er han jo ædel i forvejen.

Nogen som ved noget om det, eller har erfaring med at avle og kastererer?
Hvad synes i der vil være bedst?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst? Vallak? Hjælp
  • #1   7. jul 2010 min frieser er blevet kastereret her som 2 årig smiley

• #2   7. jul 2010 hey. hvis han er sød og rar og ikke ter sig tosset synes jeg godt du kan vente. men hvis det bliver for svært at ha ham opstaldet eller han ændrer sin opførsel så kan det med at du er bange for han blir for spinkel gæres noget ned med det rigtige foder osv. min pony blev allerede kastreret da han var 7 mdr da han allerede dengang troed at han ejede hele verden og teede sig tosset overfor min hoppe. han var i forvejen MEGET tynd men har formået med det rette foder at holde ham rigtig pæn synes jeg selv. smiley

• #3   7. jul 2010 natalia G:
    Hvilket foder bruger du så til ham?

• #4   7. jul 2010 jeg bruger tjørnehøj mølle breeder og hors mix fra samme mærke. lidt luserne med melasse (alfalfa) og travo vitaminer/mineraler. det bruger jeg også til den store.

• #5   7. jul 2010 min plag blev kastreret som 9 mdr. da han var ved at finde ud af hvordan man forplanter sig, og med en etableret fold med 7 hopper var det eneste mulighed.,.. mod min vilje, jeg frygtede også at han ville blive for spinkel og ranglet, men han får sit kraftfoder dagligt, og er ikke meget mindre end de to jævnaldrende plage, Ramses er den ældste men den mindste, men det gør ikke mig noget, han er meget fyldt ud af hvad jeg havde ventet...
    ,Ramses er 50% jyde 50% tinker
    hans jævnaldrende er 100% jyder, så det ville være underligt hvis han var den største, men han er den flotteste at kigge på...

men kan du håndtere plagen, ville jeg personligt vente længst muligt, det ville jeg også selv have foretrukket...

• #6   7. jul 2010 Hvis du ikke skal bruge ham til avl eller noget, så kan du jo ligeså godt kastrere ham nu, så er der jo ingen grund til at have ham gående som hingst, så er det jo også meget nemmere at finde opstaldning, og der er intet problem med at kastrere ham i hans alder, man siger jo det er okay allerede at kastrere dem omkring ti måneders alderen. Men ville måske nok vente til efteråret, hvor de fleste fluer og andre ting, der kunne irritere og give infektion i såret, er væk.

• #7   7. jul 2010 Okey.
    Håber jeg kan finde et sted, hvor ham må være hingst indtil efteråret så smiley
    Vil bare gerne have at han får lidt "hingste-hals", hvis i forstår. Synes det er så pænt.

• #8   7. jul 2010 Vent med at kasterer ham til efteråret. Af hensyn til fluer.

• #9   7. jul 2010 min noah er stadfig hingst og kan ikke mærkes på ham, vil kastere ham hvis han bliver hingstet men nu er der intet

Kommentér på:
Hingst? Vallak? Hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce