sommereksem! {{forumTopicSubject}}
Ja er dybt ulykkelig.. min et-års plag er begyndt at få en masse sår og bare pletter, specielt i man og hale og rigtig meget tyder på at hun er begyndt at udvikle sommereksem.. også selvom hun er efter danske forældre og selv er dansk..
og det ærgrer mig også rigtig meget da hun bare har tendens til kæmpe meget hår allerede, men det kommer jo ikke rigtig til sin ret hvis hun klør alt sit hår af..
og så er det jo utrolig synd for hende, for hun får jo en masse sår. Jeg har ikke selv haft en eksemhest før, så jer med erfaring, hvad gør i for at minske skaderne? jeg vil helst ikke bruge eksemdækken på hende, men selvfølgelig hvis der ikke er andet der hjælper må det jo være sådan, men vil altså gerne undgå det.. men hvad gør i andre for at hjælpe eksemhesten gennem sommeren?
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
maj 2007
Følger: 75 Følgere: 88 Heste: 10 Emner: 148 Svar: 1.984
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
jun 2006
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 96
Jeg puttede dækken på hende det første stykke tid, men det holdte ikke, det sad ikke godt på hende, og hun hadede det!
- Så nøjedes vi med at give hende fluemaske på, men den smed hun af, og gad den absolut ikke.
Nu nøjedes jeg med at spraye hende hele sommeren (med alm. eddike blandet op med vand tilsat et lille stænk citron), det lugter en smule, men holder det meste væk, og så gør vandet heldigvis at eddiken ikke er så klistret :b
maj 2007
har også fundet det her; http://www.think-equine.dk/webshop/product.php?id_product=33
ved ikke om der er nogen der kender det, der kan sige om det virker?
jun 2006
Men jeg fik det tip jeg kom med fordi det er billigt og effektivt, og det har virket for mig, så har endnu ikke prøvet andet, - Skal måske ud og have fundet en creme til nogle steder jeg ikke kan hjælpe hende nok, men ja
maj 2007
men min plan indtil videre er at fodre hende med det der, og spraye men en fluespray der også hjælper på eksemen og så smøre med en helende creme der også er lavet til formålet.. =0)
og så blir hun flyttet til et sted der gerne skulle være noget mindre insektfyldt.. =0)
maj 2007
jun 2006
- Jeg bor allerede i et rimeligt mittefrit område, måske derfor det er så "nemt" at have med min at gøre
maj 2007
jun 2006
- Held og lykke med det (:
jul 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 16
Den ene af mine er næsten fri for det, efter vi har givet dem hvidløg, så det kunne du prøve at komme i foderet. Ellers smøre vi med baby salve og så går den anden med eksemdækken, når det er rigtig slemt.
Jeg har også prøvet det der "Think Fly". Det syntes jeg også har gjort meget! Det er også noget der skal blandes i foderet.
Håber du finder noget der kan holde det lidt på afstand<3
sommereksem!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside