{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Trailerlæsning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har et stort problem med at få læsset Starri. Det ligger simpelthen i at han er mega stædig. Han er uden tvivl ikke bange for rampen, for når man endelig får ham derhen stopper han bare midt på den. Han begyndte så at gå helt ud på siden at traileren, så nu sætter vi snore op, hvilket også hjælper på det problem, men ikke på at han ikke vil op i selv traileren. Vi har flere gange måtte nærmest løfte ham op i den. Så nu har vi sat os for, at vi sætter et par dage af, hvor vi siger til ham " jamen vi har hele dagen" og så lader vi ham gå op i traileren et par gange, til han til sidst ikke finder ud af at han kan snyde os.

Er det den eneste løsning?
Det skal siges, at da jeg fik ham var der ingen problemer, så tror også at problemet ligger i, at han ikke har respekt for os. Han har ALDRIG fået sin vilje, og vi lader ham aldrig slippe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerlæsning
  • #1   5. jul 2010 Det er bare frustrerende at skulle bøvle med det hver gang vi skal køre, specielt fordi vores tidligere hest havde samme problemer. Det skulle jo gerne være en glæde for alle parter at komme ud en tur...

• #2   5. jul 2010 en meget vigtig ting, tror jeg ville være at du, og kun dig starter med at prøve at læsse ham. du skal prøve og virke rolig, og som om det i hvert fald ikke rør dig. husk at rose ham rigtig meget.

hvis i starter med at stå fx. 8 mand omkring ham bliver han højst sandsynligt meget ophidset...

håber det hjalp lidt? er nok godt klar over at i har prøvet det hele, men ja xD

• #3   5. jul 2010 Jeg bor i Ølgod omkring 45 km fra Esbjerg. Vestjylland. Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener, det minder lidt om det vi gjorde med min gamle hest.. Tror jeg vi vil prøve så.. Mange tak smiley

• #4   5. jul 2010 Mille K: har du et link?

• #5   5. jul 2010 Tak, du kender ingen hjemmesider hvorpå man kan købe den?

• #6   5. jul 2010 Nej okay, kan nemlig heller ikke finde den. Men tak alligevel smiley

• #7   5. jul 2010 Jeg havde samme problem med min store hest.

Derfor fik jeg ham sendt i træning. Han skulle have været derude en uge kun, men han havde lidt svært ved at finde ud af det. Så det blev til 14 dage. Nu går han bare lige op.
    Vi træner det et par gange om ugen, så det holdes ved lige.

• #8   5. jul 2010 Trine, hvad blev der gjort for at han lærte det?

• #9   6. jul 2010
    Julie Aaby Clauding .
    Men det tog hesten skal ha om numsen, skal det ikke bindes nogen steder?? For så skal man vel alligevel være tre til at læsse med den metode: en oppe i traileren, og en på hver side af tovet om numsen?

• #10   6. jul 2010 Nååår på den måde!!! Det vil jeg prøve, tak!

Jeg vil faktisk gerne se filmen hvis det er smiley

• #11   6. jul 2010 Jeg har set May Britt Carter arbejde med min venindes hest fordi han skulle løftes ind i en trailer nar han skulle ud at køre. Efter ca 20-30 min med May Britt gik han op og ud på komando og det gør han stadig selvom det måske kun er et par gange om året han bliver læsset. Så May Britt synes jeg er god.

Min egen hest kan man ikke læsse hvis han skal gå lige op ad rampen, men hvis han derimod får lov at gå om på siden af rampen og skal træde et højere skridt for at komme ind i traileren så går han lige ind.

• #12   7. jul 2010 Jeg kan kun anbefale Torben Andersen.
    Har en MEGET stædig, eller havde en meget stædig hoppe. Torben kom ud og efter 30 min, gik gik bare lige ind, også gav han mig lidt undervisning så vi ku træne videre. Bare mig og Pila.
    Der er ingenting når hun skal læsses nu.

De bedste 900 kr. jeg nogensinde har givet ud.

Kommentér på:
Trailerlæsning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce