{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

gnavesår af grime {{forumTopicSubject}}

jeg bøvler rigtig meget med at en af mine hopper får gnavesår af hendes grimer.
da jeg opdagede det gav jeg hende en ny og løsere på. Den fik hun også sår af, så hun fik den anden på igen, og nu er der gnave sår igen smiley

Er der nogle af jer der har fundet det perfekte kur for at undgå gnavesår ? (evt, en specielt grime)
løsningen kunne jo blive en halsrem men ville lige høre jer ad da der er andre end mig der omgåes hende, og derfor skal hun helst have grime på.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gnavesår af grime
  • #1   1. jul 2010 Det er oftest fordi de sveder under grimen. fugten bløder huden så meget op, at den e mere følsom.

• #2   1. jul 2010 min der har det sådan går helt uden grime..

• #3   1. jul 2010 Pernille: Det er nok derfor, for dte er først nu her den sidste måned hun har døjet med det. Så det er nok varmen der gør det.

Sofia: Ville jeg også gerne, men da det ikk kun er mig der omgåes hende skal hun helst have grime på da hun tiltider kan være besværlig på fold og i boks.

• #4   1. jul 2010 Har du prøvet med en bucas grime? De er lette og polstrede. Har aldrig oplevet en hest der fik gnavesår af dem smiley

• #5   1. jul 2010 Vi bruger om sommeren de billige foldgrimer uden foer, fleece eller andet, da det kun gør det varmere, vi har aldrig problemer med det mere. Vi har 30 heste og ikke en har gnavsår efter grimen mere.

• #6   1. jul 2010 Heste på fold SKAL SKAL SKAL have grime eller halsrem på, det er der lov om (-:

Kan ikke se anden løsnng end en "fleece"foret grime eller noget med lammeskind (-: havde problemer med min gamle hest sidste år, og endte med at skifte lidt imellem en med "fleece" og lam, da han fik sår både i nakke og på kinden. Det hjalp stort. Det behøver ikke være ægte lam, imiteret er også fint, og så bare sæt den en smule løs.

• #7   1. jul 2010 ved mig har en lædergrime hjulpet rigtig meget (:

hun bruger normalt str. cob i grime men da de gnaver hende må hun op i en full, som hun jo ligner en druknet mus i smiley men det har hjulpet og hun smider den ikke selvom den er løs.

• #8   1. jul 2010 ASSI: det var også sådan en grime jeg tænkte på. Men hun får gnavesår under hovedet eller hvordan man skal sige. lidt længere oppe en mulen. Lige der hvor spænden sidder.
    Line: Dem vil jeg lige se lidt nærmere på smiley

• #9   1. jul 2010 assi -Tænkte faktisk på det samme, men det bliver jo monster varmt for hesten på den her årstid

-Du kan få grimer som har et foer der minder lidt om håndklædestof, de virker meget gode smiley

• #10   1. jul 2010 tror løsningen bliver en bucas grime hvor eg så sætter lammeskind på det nederste stykke

• #11   1. jul 2010 Har næsten samme problem med Kavello - og fundet løsningen tror jeg smiley
    Kavello slider hårerne af på siden af hovedet - der er ingen pels der mere. Har prøvet forskellige grimer uden held. Men nu har jeg købt et stykke lammeskind, som kan sættes på grimen - og det virker..

• #12   1. jul 2010 Håber du får det til at fungere smiley

• #14   1. jul 2010 Ved ikke hvorhenne det står, men der hvor min ene halvpart står siger ejer af stedet at der er lov om det - og hun er mMEGET OBS på lovene. Vil meget gerne gøre et forsøg på at finde et link, dog!

• #15   1. jul 2010 Min hest flicka har det også. Jeg har brugt en med flece (staves) og det hjælper meget. Men vores hest flicka er lidt svær at få ind så jeg vil IKKE bruge halsrem for så kan man ikke styre hende.

smiley

• #17   1. jul 2010 Kan umiddelbart heller ikke finde det rundt på nettet smiley
    Men jeg ser det alligevel sikrest at hesten har den på - i det mindste på fold - hvis den nu bryder ud el. andet

• #18   1. jul 2010 vi briger reb grime til vores da det er den eneste grime der ikke giver vores sår og slid skader

• #19   1. jul 2010 min gamle hoppe havde også meget nemt ved at få gnavsår af grimer (hun havde så også gået med en for lille grime og havde stor sår med betændelse da jeg fik hende hjem, og det havde sikkert bevirkede hun blev ekstra følsom i hoved).

om sommeren gjorde jeg simpelthen det at jeg skiftet grimer så oftes som muligt så hun ikke gik med samme grime i mere en end uge a gange, det var det enest der virkede på hun ikke fik sår.

men sys klart du skal prøve en bucas grime da de er lette, spænder og ringe er lette og dette giver mindre slid på hesten. det var de enest min kunne gå med i længer tid end en uge uden at få sår. smiley

• #22   1. jul 2010 En nem måde at behandle sårene på, er at smøre helosan på smiley
    Min dreng havde et grimt grimesår, som jeg smurte et par dage, og så var det så godt som healet. Jeg plejer at lave den med, at han har en grime på, der nærmest hænger nede på mulen af ham, og det genere ham ikke smiley

• #23   2. jul 2010 Enig med ASSI. Kunne ikke finde på at lade min hest gå med grime på marken (Nu har jeg hende også hos mig selv, så det er ikke noget problem at andre skal håndtere hende). Har hørt så meget om ulykker hvor hesten sidder fast og hænger sig selv, eller brækker ben og næseryg ved at få ben/sko i grimen, så det kunne jeg nu ikke finde på. Det bør i hvert fald overvejes. smiley

• #24   2. jul 2010 assi
    nu her han gårt med dem i 7 år og ikke død at der endnu
    men der er også forsked på hvilke tybe du bruger vores kan godt springe op da vores her et spænde på der kan brydes i tilfælde af uhell
    men jo de gamle reb grimer der kun er reb kan da godt være farlige

• #25   2. jul 2010 Jeg er altså ret sikker på at der er lovkrav om at heste SKAL have enten grime eller halsrem på.. Noget med at folk ikke kan få fat i dem, hvis de løber ud. = forsikringen ikke dækker & politiet må skyde hesten, hvis den er til fare for andre.. (Fordi de ikke har mulighed for at få fat i den uden grime og halsrem)

• #26   2. jul 2010 Jeg har aldri hørt at det findes et lovkrav om at hesten skal bære grime. Hvis det findes må i gerne skrive hvor det står eller evt sende et link.
    Jeg har ikke grime på mine heste som står i løsdrift og det vil jeg heller ikke have.

• #28   2. jul 2010 Jeg tror heller ikke der findes et lovkrav om det. Og der står heller ikke i mine forsikringspapirer om at de skal have grime på for at forsikringen dækker.

Jeg tror heller ikke det gør det nemmere og fange en hest med grime på hvis den ikke vil fanges. Så kan man slet ikke komme i nærheden af den før den har stukket af.

Heldigvis har jeg ikke det problem at mine heste går ud af hegnet da det er et solid og godt hegn og hestene har stor respekt for det.

• #30   3. jul 2010 Jeg vil da meget gerne se et link til den lov, den er mig ikke bekendt og jeg er ellers også meget obs i love:-)
    Mine går kun med grime under opsyn. Det kan godt være flere af jer har heste der har levet i mange år med grime på, men jeg har personligt skåret en hest fri af grimen, der ikke overlevede, det vil jeg ikke risikere med mine egne.

• #32   3. jul 2010 Bagskoen sad fast i mulestykket på grimen. Dyrlægen mente at den ikke overlevede fordi nakkestykket havde spærret for blodfraførslen fra hovedet...

Kommentér på:
gnavesår af grime

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce