{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Sår vil ikke hele {{forumTopicSubject}}

Pikant har fået et sår på forsiden af hans bagben lige i leddet.. Det startede med at være et lille bidsår på størrelse med en 25 øre.. Nu er det så på størrelse med en 5'er og jeg kan ikke få det til at hele for han klør selv i det om natten.. Hvis jeg lægger en form for forbinding på så kan det vel ikke få luft så er der noget andet jeg kan gøre for at han ikke kan klø i det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår vil ikke hele
  • #1   20. jun 2010 Jeg vasker det også i sæbevand og jeg har prøvet aloe vera og sårspray men det hjælper bare ikke når han ligger er klør i det

• #2   20. jun 2010 hold øje med det og hvis det ikk bliver bedre få en dyrlæge til at se på det. For det kan godt være der er en infektion i det.

• #3   20. jun 2010 Han bør tjekkes af en dyrlæge, det tyder på en infektion når han klør i det. Er der ikke noget udflåd?

• #4   20. jun 2010 Nej såret ser pænt ud bortset fra at det har blødt hver morgen fordi han klør i det.. Men når han kommer ind fra fold ser det pænt ud og der er der kommet sårskorpe på

• #5   20. jun 2010 så ville jeg foreslå virkelig bare at smøre det med salve. evt en der tager kløen lidt smiley

• #6   20. jun 2010 Helt enig, måske Aloe Vera spray

• #7   20. jun 2010 At der kommer en forbinding på natten over sker der ingen ting ved. Kan det være såret springer på når han har lagt og sovet..??
    Hvis der er sår skorbe på når han komme ind fra fold, så tyder det jo på det <b> ikke klør, ellers ville han vel også klø på folden.
    Giv han "plaster" på om natten, og hvis det ikke er bedre efter et par dage må dyrlægen se på det.
    God bedring.

• #8   21. jun 2010 har du ikke mulighed for at lade ham blive ude om natten? Mener så han ikke har noget at klø sig op af?

Jeg har også gode erfaringer med sårspray fra bluehorse.
    synes ikke skindhealer er sårligt godt til åbne sår, da det blødgøre, så der ikke kommer en sårskorpe på, og såret derfor bliver ved med at stå åbent, men er bare min erfaring.
    Jeg bruger først skindhealer når såret er "tørt"

• #9   22. jun 2010 Lad være med at vaske det i alt muligt snask, det kan ofte gøre mere skade end gavn... Kold vand eller vand som har været oppe at koge (og derefter kølet af med koldere vand) UDEN sæbespåner/biotex/heste-sår-healer/eller whatever. Og heller IKKE nogen creme af alverdens art. Det skulle vær det bedste. I hvert fald hvad en jeg kender har fået af råd af dyrehospitalet med hendes ALT for mange dumme uheld med hestene. Fx en muskel revet op(de havde lige fået hoppen og hun sad fast i trailer på vej ud og gik i panik...) , "træpæl" gennem en muskel(på folden, men de kunne ikke finde årsagen derude..?), kæmpe infektion i øjet og lign.. Men "bare rolig" det var forskellige heste....

Men self hvis det bliver værre, så tilkald dr dyr

Hvis du vil hjælpe mod infektion, så kan du give et tilskud af C-vitamin, da det styrker immunforsvaret

• #10   22. jun 2010 Jeg tror han klør i det når han ligger ned.. Jeg tror ikke han klør det på noget og de er desværre ikke vænnet så meget til græs så de kan gå ude hele døgnet endnu.. Men jeg tror jeg vil prøve at vaske bare med lidt vand og så må jeg se om det ikke snart bliver bedre

Kommentér på:
Sår vil ikke hele

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce