Godt råd.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået en miniature hingst på godt 4 år hjem i stalden, som kommer fra et sted hvor den aldrig har været ret meget i hænder, så han er enormt skræmt og bange. Han fik valget mellem slagning eller en chance, og kunne bestemt ikke bære at han ikke skulle have den chance..
Der er intet ondt i ham, hverken sparker eller bider eller er voldsom, men han har det med at rejse sig på bagben når han mener at det ikke lige passer ham, og især hvis jeg skal løfte hans hove, hvordan sætter jeg mig i reaspekt over for ham..???
Jeg vil beholde ham som hingst, da jeg ikke syndes det påvirker ham på den bagrund.
Håber i kan hjælpe med gode råd..;=)
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
de lærer ham alting HELT fra bunden.. - ud på en lukket plads / bane - sæt dig ned - og la ham komme til dig..
Gør det 1 uges tid - snak med ham - klø..
lær ham start stop teknik - når det sidder fast - gå tur.. - ud på vejen.. i skoven.. og så videre..
og voila - en hel hest..
det tager LANG TId
jun 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 76
Ja, jeg ved det kræver MEGET tid. men syndes han fortjener en chance, så nu giver jeg ham en og så må vi se med tiden om det ikke virker..;)
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 456
Istædes syndes jeg du skulle anskaffe deig Bogen I Harmoni med hesten! (: Det er helt vildt go!! (:
okt 2008
En hingst på 4 - vil formentlig altid være hingst af sind..
jul 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 7 Emner: 106 Svar: 456
Ja lige presist!! Suuper godt forklaret!! (:
okt 2008
90% af sent kasterede hingst VIL beholde 80% af deres hingstepræg
Derfor bliver mange hingste jo kasteret ret sent..
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.086
Trådstarter: Få lånt nogle gode bøger om emnet...Og kasterer den stakkels dreng, ingen grund til at beholde alle de hormoner, han alligevel aldrig får afløb for..... Så hellere et liv blandt andre heste på fold =)
jun 2009
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 76
Godt råd..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside