26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Spørgsmål ang. foder og flytning {{forumTopicSubject}}
Ja, nu må jeg endnu engang lave et emne - sorry x)
Jeg står jo for første gang med en hoppe som er i fol - og indtil videre går alt simpelthen lige efter bogen ! Hun blev scannet drægtig den. 25 maj og bliver håndprøvet engang sidst i juli regner jeg med og vacciner osv har jeg også styr på hvornår skal klares - super, så ved vi i det mindste at hoppen har ordentlige vildkår sundhedsmæssigt ^^ !
MEN der hvor jeg har Flicka opstaldet snakker de om at hestene skal på sommergræs - hvilket jeg normalt går meget ind for - men er det nu særlig smart at flytte hesten et nyt sted hen, hvor den vil få langt mindre motion og skal have skiftet foder?
Det der bekymrer mig mest er om man godt kan begynde at give en ifolet hoppe mindre foder end normalt - hvis de skal på sommergræs bliver der jo meget græs - og så skal hun jo ikke gå og have foder også - men kun vitaminer og mineraler. Men er det sundt at skifte hestekraften og mineralerne ud kun med vitaminer og mineraler? - Risikerer jeg noget med føllet?
Jeg kan selvfølgelig også beholde hende hjemme - men der er ikke andre heste der, og det synes jeg jo også er synd, så skal jeg ud og finde en selvskabshest og ellers må Flicka over til en veninde som bor 100meter fra os.
Men ja, i bund og grund vil jeg jo nok bare gerne høre hvad i ville gøre ?
- Jeg er primært bekymret over motionen og foderskiftet da hun ikke tager det at blive flyttet rundt særlig tungt :S
Knus Frederikke
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
motion kan du evt selv give hende? rid en tur engang imellem, hvis hun kan rides, de behøver ikke stå stille fordi de er på sommergræs.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Problemet er at hun allerede står næsten 10 km fra mig - og hvis hun så flyttes yderligere væk bliver det et problem med tid (er på scooter så det tager *** lang tid i kørsel -.-')
Men jeg vil helt klart få hende på græs hvis ikke det betyder noget med fodret ! - Og ellers kan jeg jo nok finde noget tættere på mig selv måske x)
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Flicka går i løsdrift året rundt - så ingen stalde til min baby :b
Spørgsmål ang. foder og flytning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside