{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang. foder {{forumTopicSubject}}

Lige for tiden for mine krikker ruepiller halm, og hø.
men har besluttet mig for at de skal til at have sårn noget vitamin noget, da jeg har fundet ud af hvor vigtigt det er ;).

men har set nogle steder at heste for piller med vitamini og miniraler, også for de hø og ikke andet kraftfoder.

så hvis jeg for fat i sådan nogle piller, skal roepillerne så taget fra dem ?.

og hvad giver i jeres heste smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang. foder
  • #1   27. okt 2007

min for wraap, halm, en blanding mellem en masse lækkre ting altså grund foderen .. tror der er korn, havre, og musli, osv..
    så skal han have hvidløgs flager, + oile. smiley
    og så masser af græs

• #2   27. okt 2007 roepiller er ikke nok hvis du rider dem.. og her til vinter er det nok ikke nok for at de kan holde varmen

jeg rider normal/hård træning på min som får:

Havre
    Travo e (tilskudfoder, vitaminer, energi)
    Roepiller(for at det mætter)
    Lucerne(finthakket "hø")
    Wrap (stråfoder)

Jeg ville foreslå at gi en smule havre(feder ikke meget) + noget tilskud altså små "grise"piller..

Du kan spørge en foder"eskpert" om hvad for noget tilskud du skal gi i forhold til hvad de bruges til, der er f.eks travo e, salvimin og salut som jeg selv har brugt og det virker fint

Men giv det evt sammen med havre, ellers giv dem müsli som indeholder vitaminer osv..

roepiller er bare sådan en mætte-ting noget ville jeg sige? men har ikke så megen forstand på om det gavner det ene eller det andet xD

• #4   27. okt 2007 okay mange tak (:, hvilke vitaminer og miniraler bruger i, hvad hedder de ?, så har jeg måske lidt at gå efter :b

• #5   27. okt 2007 MIne får..

Lucerne
    Müsli
    Havre
    Valset byg
    MIneraler
    og hvidløg smiley + gulerødder og hø smiley

• #6   27. okt 2007 ingen der ved hvad deres vitiminer og miniraler hedder hah xb ?

• #7   27. okt 2007 der er nogen som hedder "Raket"

• #8   27. okt 2007 heste der ikke skal have roepiller mere bør få mindst 10 kg hø hver. (vej det) men det er altid godt at blive ved med at give roepiller med meget vand i...

• #9   27. okt 2007 men som der også er andre der skriver skal heste have en god foder blanding i sær i vinter/efterår. min får leisure mix og vitaminer og lucerne og selvfølgelig masser af hø. det er en fin blanding. vælger du at give havre som ikke så nemt holder huld skal du trappe langsomt op til den endelige mængde (gennem tre uger)
    det er vigtigt at hesten har masser af mad i tarmene, af den grund giver jeg müsli foder fordi det bare er rigtig godt at fodre med og ligger en god bund så hesten ikke bliver sulten i kulden (husk at den bruger meget energi på at holde varmen.) en b vitamin kur er også godt på denne tid af året og hjælper på at holde huld, give god pels og få hesten i balance. du kan købe blue hors b komplex. det bruger jeg sammen med mit surelimb vitamintilskud, elektrolytter, vidløg og alt det andet guf dyrene får smiley

• #10   27. okt 2007 Jeg fodre med:

Opblødte roepiller,
    Valset byg,
    Sure grow (kraftfoder),
    Lucerne,
    Travo-E (miraler),
    Majsflakes,
    Olie,
    Wrap hø og
    halm...

• #11   27. okt 2007 Nej, behold roe pillerne og tilsæt lidt vitaminer og en MASSE hø eller wrap

• #12   27. okt 2007 Jo køb havens, de er dyre men 300kr. er billigtm de skal kun have 50g om dagen altså en lille håndfuld Morgen og aften xD
    eller Raket eller travo E det er os godt , billigt og giver lidt energi + det er vitaminer.

Kommentér på:
spørgsmål ang. foder

Annonce