2.006 visninger
|
Oprettet:
Halt evt. seneskade?eller andet? {{forumTopicSubject}}
Hej
min Belgier har været halt på, det ene bagben i ca. 2-3 uger, nogle dage ses det tydligere end andre dage.
Hun går stift på benet, og løfter det af og til ca. 20 cm. over jorden.
har fået hende undersøgt for hovbyld, men det viste hun ikke tegn på, har i nogen ide til hvad det kan være?
Dyrlægen mente måske hendes sål var for slidt, men burde det så ikke være blevet bedre nu?
Hvordan ses en evt. seneskade?
mange hilsner Tine
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Nogle hovbylder kan gå ind af, og er vigtig at finde ud af..!! Er den hævet eller andet tegn på at det kan være andet hovbyld.. Støtter den på benet når den går..??
Kendte en som havde en pony der ikke ville tage støtte overhovedet og det var hovbenet som var flækket..
Dette er ikke noget som jeg siger din har, men ideer til hvad der evt. kan være galt.. Håber du finder ud af det for det er træls ikke at vide hvorfor..
nov 2008
Følger: 123 Følgere: 139 Heste: 9 Emner: 206 Svar: 2.314
Hun kan godt støtte lidt på benet, men kan se det gør ondt, og hun slæber hoven når hun går.
Ved du hvor længe en hovbyld , er under vejs?
Min Shire havde en hovbyld sidste år, der gik ud som du beskriver omme i ballen, den kunne dyrlægen heller ikke finde, men det var vist mere pga. for småt værktøj i forhold til hovens str.
Men han var meget halt, nærmest som om benet var brækket.
Kan det mon være gigt?
Hun er jo kun 4 år. kender ikke symptomerne på gigt.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 769
Har du kun haft dyrlægen ude..?? Nogle gange kan smeden se/gøre nogle ting som dyrlægen ikke altid kan da det ikke er deres største fag område.. Jeg plejer at have snak med dem begge hvis der er noget hov problem jeg betvivler..
Hvad angår gigt må jeg melde dig svar skyldig, der er min viden heller ikke den største..
aug 2007
Følger: 102 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 187
aug 2007
Følger: 102 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 187
nov 2008
Tænker om dyrlægen evt. har ret?
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
Jeg synes det lyder som en hovbyld og de kommer jo oftest hvis sålen er meget nedslidt. Den pony jeg passer på rideskolen havde det på samme måde, hun kunne næsten ikke støtte på benet i 14 dage indtil en hovbyld brød gennem ballen. Hun var haltfri 2 dage efter.
Jeg krydser fingre for at din belgier bliver klar til dyrskuet, jeg vil så gerne se hende.
Mange hilsner fra Lone.
nov 2008
mange tak, jeg håber også inderligt, at hun når at blive klar til skuet.
Får noget penicilin til hende imorgen, håber det hjælper.
Glæder mig til at se jer igen : )
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 7 Svar: 216
Halt evt. seneskade?eller andet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside