{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Weee.... Mit første spejlrefleks! {{forumTopicSubject}}

Ja, har været syg de sidste par dage, men humøret steg da mor kom ind med pakken, med kameraet i, som lige var kommet med en pakkebil :D:D

Det er et Canon eos 500D og jeg er allerede super glad for det!

Selvfølgelig kender jeg det SLET, SLET, SLET ikke endnu, men har heller ikke været udenfor og tage billeder endnu.
MEN, hvordan stiller man skarp når man filmer?
Nogle synes måske det er et totalt dumt spørgsmål at stille, men vil gerne vide det, da det er træls kun at kunne filme "sløret".

<i>- Liv Christensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Weee.... Mit første spejlrefleks!
  • #1   20. maj 2010 P.s. Det er bare et standart objektiv jeg har til den, lige nu (18-55mm)

• #4   20. maj 2010 Du kan også sætte kameraet på manuel fokus og selv stille skarpt ved at dreje på objektivet (den del man stiller skarpt med).

(",)

• #5   21. maj 2010 Ok tak!

Lige nogle spørgsmål:
    1. Hvorrdan indstiller man til HD-filmkvalitet?
    2. Hvad er ISO egentlig?
    3. Kan det passe, at jeg ikke kan indstille ISOen uden, at jeg går ind på "P", på det der hjul - Altså, at jeg ikke kan indstille ISO inde på Auto, Ansigt, Makro, Landskab, Sport mm, foruden P?
    4. Er det normalt, at når jeg filmer og jeg skal zoome ud og ind, at objektivet "larmer" lidt?

• #6   21. maj 2010 Og hvordan sætter man på manuel fokus?
    Og forstår ikke helt, hvor på objektivet jeg kan stille skarpt?

Sorry, men er bare nybegynder ;o)

• #7   21. maj 2010 Nu har jeg ikke kameraet selv - jeg har Nikon - men jeg prøver at svare alligevel:

1. Hvorrdan indstiller man til HD-filmkvalitet?
    Der vil jeg tro, at du skal ind i menuerne.

2. Hvad er ISO egentlig?
    Tag et kig her: http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=534485

3. Kan det passe, at jeg ikke kan indstille ISOen uden, at jeg går ind på "P", på det der hjul - Altså, at jeg ikke kan indstille ISO inde på Auto, Ansigt, Makro, Landskab, Sport mm, foruden P?
    Auto indstillingen og motivprogrammerne er lavet til at kameraet selv vælger hvad der er bedst i de pågældende situationer, så det er meget muligt at du ikke kan indstille ISO i disse indstillinger - Jeg kan dog på mit Nikon.
    Under alle omstændigheder burde du kunne indstille ISO i P, Av, Tv og M

4. Er det normalt, at når jeg filmer og jeg skal zoome ud og ind, at objektivet "larmer" lidt?
    Jeg ved at objektivet larmer, når man stiller skarpt med autofokus'en

Og hvordan sætter man på manuel fokus?
    Der sidder muligvis en knap på objektivet, hvor der står MF/AF - her skal du sætte den på MF.

Og forstår ikke helt, hvor på objektivet jeg kan stille skarpt?
    Når kameraet står på manuel fokus er der en del mere af objektivet, der kan drejes på. Denne kan som regel ikke drejes, når kameraet står på Auto-fokus.

Håber, det er til at forstå - ellers spørger du bare igen :o)

(",)

• #8   21. maj 2010 Nårhhh... nu er jeg (næsten) med ;o)
    Men kan ikke finde knappen MF/AF?
    Men gør ikke så meget - synes det fungerer super ved at trykke på stjernen (;

• #9   21. maj 2010 Det er også muligt, at du kan sætte kameraet på manuel fokus hvis du trykker på "AF-knappen" til højre for "Set-knappen". Hvis der står MF i den menu, der dukker op, er det der, du kan sætte kameraet på manuel fokus.

(",)

• #10   21. maj 2010 Ok. smiley

• #11   21. maj 2010 OG tak!!!

Kommentér på:
Weee.... Mit første spejlrefleks!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce