359 visninger
|
Oprettet:
Hvor hurtigt og hvor tit? {{forumTopicSubject}}
Hvor hurtigt har jeres heste lært de forskellige trin/ øvelser. Hvor meget har i skullet træne inden det virkede og hvor hurtigtt kunne i begynde at se muskelopbygning?
Jeg træner 3-4 gange om ugen 15-30 min er det passende? Er ny
mar 2008
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 134 Svar: 340
Camilla : rider du ikke alm dressur?
KH Mai
PS kigger lige forbi din profil
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 668
Jeg bruger selv mange ting fra klassisk dressur, men også fra alle mulige andre alternative metoder, så her vil jeg også lige udtale mig Ved godt at dette ikke kan ses på billederne, min hest's profil er meget uopdateret.
I starten handler det som Camilla har skrevet, om at indlære signaler, lige meget hvilket system du vælger. Jeg vil sige at det er meget passende, måske endda lidt lang tid med en halv time i starten, men det kommer jo også an på hvor god du er til at lægge pauser ind.
Jeg har trænet i omkring fire måneder nu, og min hest har lært sidebevægelser i skridt, tempo- og gangartsskift og de fleste grundlæggende signaler både fra jorden og under rytter. Han havde allerede musklerne, så jeg kunne gå i gang også fra ryggen med det samme. Omskolingen for os bestod i at gå fra almindelig dressuroprustning til at smide sadel, hovedtøj og forbyde al kontakt til tov/grime.
Held og lykke
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Hvor hurtigt og hvor tit?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside