Starten på en laaang rejse .. {{forumTopicSubject}}
Årrh..
Jeg har købt en vallakke plag, (islænder) Da jeg begyndte at mange noget udfordring, og det har jeg da os fået ! Han er okay rå. Han har stået på en mark hvor de har været ude og nusse med ham osv, så han er fuldstændig menneskevant.
Han blev flyttet i sidste uge, så nu besluttede vi at begynde på håndtering, da han ellers aldrig er blevet håndteret.
Vi trak ham ud af indhegningen, og ville så bare trække, ham lidt ned af en vej, som ligger lige op af marken.
Han når lige at komme ud af indhegningen, hvor han så straks drøner foran mig, men det var jeg jo forberedt på, så jeg kunne godt holde ham tilbage. Men så begyndte magt kampen da os. Det eneste han ikke gjorde var at stejle, alt andet blev da lige prøvet af. Men jeg ved at vis jeg havde sluppet ham, havde han bare græsset.
Han blev bare ved og ved og ved med at trampe mig ned, og ind i mig konstant, bide efter mig nogle få gange osv. Men han måtte bare ikke vinde den kamp,..
Jeg har hørt fra andre at man bare skulle blive ved med at gå, og så ville hesten slappe af.. Pyyyha, hvor langt skal man så gå ?
Selv da vi stod lige ude foran indgangen til folden, var han nærmest ustyrligt.
Og han gad da ihvertfald ikke ind til de andre igen..
Han er meget selvstændig, så han det var ikke fordi han ville være henne ved de andre.
Nogle råd ? jeg har prøvet alt hvad jeg kan, men jeg ved at det kræver træning
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
- umiddelbart ville jeg holde igen og bede den stoppe og evt bakke.
Men jeg er ikke ekspert på dette område.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Derudover kunne jeg forestille mig den første træning ville være lettest at lave på selve folden. Når "alt" virker derinde, så begynd at gå udenfor. Der kan komme lidt farligere situationer ud af, at man starter sin træning et åbent sted
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Når jeg ber' han om at gå, ved at trække lidt i grimen, så vil han for det meste gerne. Så går vi måske 2 meter, så stopper han, og vil ikke videre..
Og hvis jeg endelig for ham videre så maser han, sig simpelthen imod mig,..
Jeg prøver dog at undgå det, ved ligesom at enten presse igen, tage fat i grimen, eller helt at stoppe ham.. Når han vil stoppe ..
nov 2003
aug 2007
Når han synes det er piece of cake, så øg gå afstanden hele tiden - i stedet for at kæmpe med ham, så få ham overbevist om, at der slet ikk er nogen grund til at kæmpe
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 451
Det er også det jeg gør så snart jeg for bare en lille respons så slipper jeg trykket,,
~ SilverFlake ~: Det har jeg været igang med på folden,
nov 2003
aug 2007
Evt. lav det om til klikkertræning, det virker positivt på mange heste
nov 2003
Og ja man kan øge indlæringen ved brug af klikker eller evt bare en godbid når den gør det rigtige..
Starten på en laaang rejse ..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside