{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Hvorfor gør hun sådan ?? {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har fået ny sadel til fenja som ligger godt på hende, har vi fået et nyt problem på banen.. Når jeg rider tur er der slet ingen ting overhovedet, men når vi er på banen har hun en vane med at sætte i en underlig gangart, traver med bagbene og skridter med forbene.. Hun ligger ørene ned og driver man hende fremad sætter hun i galop på stedet og så frem så jeg er ved at falde af flere gange.. Jeg er nok lidt for blød til at sætte mig ordenligt i respekt når jeg rider hende på banen, fordi jeg er bange for at hun vælter eller at falde af.. Men arbejder vi fra jorden af er der ingen problemer og jeg har før redet uden sadel, selvom jeg ikk kan sidde fast på hende, men der traver hun normalt... Det er først her på det sidste hun er begyndt på det... Hun har fået ordnet tænder og haft kiopraktor som siger der ingenting er.. Hvad skal jeg gøre ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør hun sådan ??
  • #1   18. apr 2010 Du er sikker på den ikke har ondt et sted?

  • #2   18. apr 2010 Hun er som sagt tjekket af kiopraktor som også er udd dyrlæge.. Det er underligt hun kun gør det på banen men ikk når vi er på tur ?

  • #4   18. apr 2010 Min venindes hest gør det også når den er ivrig, men har efterhånden lært at lade være, fordi hun bliver stoppet op hver gang.

  • #5   18. apr 2010 hun vil jo rigtig gerne løbe .. Og skal også først til at blive omdannet til ridehest.. Mon det vil hjælpe at hun får lov til at gasse lidt af og så derefter prøve at ride hende ??
    Hun bliver ikk redet særlig meget og har fri 3 gange om ugen lige nu


  • #6   18. apr 2010 Det vil jeg kalde at "snyde".
    For så rider du bare en træt hest og ikke en velopdraget en.

    Hvis du lærer hende at vente og være under din kommando, så skal hendes trippen nok forsvinde.
    Men hvis du bare gør hende træt, lærer hun jo ikke noget af det.
    Hvis du stopper hende op, enten med en hel eller halv parade, og så giver hende lov til at gå igen, som ros, så forstår hun at hun ikke får noget ud af at dimse rundt, men at hvis hun venter, så får hun lov til at gå frem.
    - giver det mening ? smiley


  • #7   18. apr 2010 Jeg tror lige som AM at der bare skal træning til.. at den nok hidser sig lidt op og stresser.. den skal lære at slappe af og vente..

  • #8   18. apr 2010 hmm du siger godt nok at den er undersøgt, men jeg kunne nu aligevel forestiller mig at den har smerter et eller andet sted, måske fra den sadel der ellers umiddelbart ligger godt.
    på banen skal hesten hele tiden dreje, det kan være der er noget der gør ondt i den forbindelse.
    på tur går den ligeud det meste af tiden.

    Da jeg i sin tid havde fossia lånt ud til rideskole, haltede hun når hun gik i ridehuset men aldrig når vi red tur.
    Det fik rideskolen til at tro at heste var så klog at den vidste at den fik fri, hvis den haltede.

    Der skulle mere end en undersøgelse til før dyrlægen fandt ud af at Fossia havde gik, og at det gjorde ondt på hende når hun gik på volter, men ikke lige ud.


Kommentér på:
Hvorfor gør hun sådan ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce