{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor gør hun det?
  • #1   11. feb 2009 Hun gør det både i starten og i slutningen af videoen.

  • #2   11. feb 2009 Ja hvorfor er jo ikke til at vide smiley

    Men at du gav op var helt klart en stor fejl smiley
    Tror bare du skulle være blevet ved med at ride , og lade som ingen ting smiley


  • #3   11. feb 2009 Den gider ligesom min, ikke gå på en ridebane. Og fik jo sin vilje, du opgav. Håber da, at du trak den rundt flere gange, før I forlod banen. Ellers fortsætter det bare.

  • #4   11. feb 2009 Hmm.. Måske <b>var</b> der noget "skræmmende" ? Ved det ikke xD heh

    Noget andet er, at når hun så springer til siden, skal du da ikke ride væk, men derhen igen. Drej rundt med det samme og rid forbi - og hopper den væk igen, så skal du vende rundt og derhen igen - ellers finder den ud af, at den kan snyde dig der, og så bliver det nok temmelig træls at få den derhen igen (:

    Knus F&F


  • #5   11. feb 2009 Ja jeg gav op fordi jeg fik et kæmpe chok hver gang. Er en ret nervøs rytter. Hun har aldrig gjort sådan før.

    Kan det være fordi der er havre i hendes foder ?


  • #6   11. feb 2009 hun havde vel bare en dum dag eller skulle spille lidt op ..

  • #7   11. feb 2009 Som skrevet lige før så er jeg en nervøs rytter efter 3 rideulykker og før hen ville jeg have forsat uden videre og redet derhen igen, men der har jeg ikke nerver til længere.

    Jeg stod af og trak hende en del omgange og igennem hjørnet flere gange, inden jeg stoppede helt.


  • #8   11. feb 2009 Måske. Islændere skal ikke have havre.

    Ud igen. Og rid rundt i hjørnerne til den går ordentligt.


  • #9   11. feb 2009 Nu gjorde hun det flere gange end på videoen. Hver gang vi kom derhen snakkede jeg til hende og arbjede hende ned til biddet for ligesom at fjerne hendes fokus men pludeslig så vupti så gjorde hun det igen.

  • #10   11. feb 2009 hvordan reagerede hun så uden rytter?

  • #11   11. feb 2009 Hun er helllere ikke en islænder.

  • #12   11. feb 2009 Hun var ligesådan uden rytter. Hun stormede frem hver gang vi passerede hjørmet. Selv efter ca 7 gange.

  • #13   11. feb 2009 og læg mærke til det kun var på den volte. Den anden vej reagerede hun slet ikke.

  • #14   11. feb 2009 Puha det kan være en masse ting, det kan være at du sidder ubevist og forventer at hun gør det, og ja så gør hun det .. Det kan være hun ved at hvis hun gør det nok gange så giver du op smiley

  • #15   11. feb 2009 aah hun gør det også uden rytter.. hmm .. Ved jeg ikke hvorfor, men jeg ville træne meget nede i det hjørne og være totalt ligeglad med hvad hun gør, går alm roligt forbi = ros.. Løber hun = ingen reaktion fra dig

  • #16   11. feb 2009 At arbejde hende "til bidet" er det dummeste du kan gøre af flere grunde.
    Dels fordi man ikke "arbejder" en hest til bidet, og dels fordi den så ikke kan orintere sig/se noget hvis det nu var at der var noget hun ikke følte sig tryg ved.. Bare at vende hestens hovede væk fra det farlige er rigtig dumt. Den skal altid have lov at se på det den er bange for..


  • #19   11. feb 2009 Ville lige forklare mig en gang til.

    Jeg er ikke bange for at ride Freja og var da jeg satte mig op hellere ikke nervøs. Hun plejer nemlig ALDRIG at gøre sådan noget. Så de frste gange hun gjorde det "forventede " jeg det ikke. Men efterfølgende blev ejg selvøfelig nervøs når vi kom til hjørnet. Så kunne ikke se nogen nytte i at forsætte.

    Jeg synes bestemt ikke at det er dumt at arbjede hende til biddet, eftersom jeg gik ud fra der ikke var noget hun var bange for men at hun bare skulle " fjolle". Hvis hun så får noget at lave og koncentrer sig om så kunne det jo være hun ville glemme det "farlige", frem for hvis jeg av hende lov til at kigge og kigge og hidse sig selv mere og mere op over det "farlige"..


  • #20   11. feb 2009 Til Emma Sofie, du behøver ikke tale så hårdt. Det er muligt du synes det er åndsvagt og at du er ligeglad, men du ved nok hellere ikke hvordan det føles.

  • #22   11. feb 2009 Til Emma Sofie, du ved nemlig slet ikke hvordan det føles at være angst for at ride og for at falde af og dø.

    Det er jo ikke en katastrofe at hoppe af. Hellere det end at falde af eller dø af skræk og aldrig komme op igen.


  • #24   11. feb 2009 Emma, jeg har gået i rideterapi i 4 år for at komme af med min skræk. Når man er så bange så tænker man slet ikke at det handler om at give op eller ikke op. Så er man et helt andet sted. Så kan man ikke bare sige tl sig selv " bliv på, ellers gør hesten det igen " .....

    Jeg tror ikke det forsætter. Jeg spugte bare herinde hvorfor , fordi det kunne være nogle kunne se hvad det var der skete på videoen.


  • #26   11. feb 2009 Det er muligt at det er forkert, men det gør ikke situationen for mig anderledes. Ville da aldrig ringe til nogen bare fordi hun gør det der.

  • #28   11. feb 2009 Ej det gør det da ikke. Det er med at stoppe mens legen er god i stedet for bare at blive ved og ved og ved og tvinge sig selv og hesten til at få en skod oplevelse.

  • #30   11. feb 2009 Tror du selv på at hun og jeg bliver aflsappet af at ride forbi 50 gange og være ved at dø af skræk. Det siger lige lidt om hvor lidt du forstår hvad jeg mener med angst.

  • #32   11. feb 2009 Emma sofie, suk hvor er jeg bare træt af at høre fra en 13 årig hvad jeg skal gøre og ikke gøre. Jeg høre hvad du siger men kan ikke bruge det til noget. Ved sku da godt at hesten spænder op når jeg gør.

    Har redet i 11 år. Deltaget i 5 forskellige kurser i HSM, klikkertræning, hestemassage, kropsprog. 4 års rideterapi, har været stævnerytter og redet distance samt langture på flere dage med overnatning udenfor, tilredet en ung nervøs hest. Jeg tror nok lige jeg har prøvet MANGE forskellige situationer. Det er her problemet er. Lige lidt for mange farlige situatuioner og voldsomme styrt og oplevelser. Defor er jeg i dag mere forsigtig og nervøs og ikke bare tankeløs. Har skadet min nakke så alvorligt at jeg har 8 procent men af det. Så er meget bange for at falde af og skade min nakke yderlig. Har ligeledes trykket min hofte og bækken og var dengang bange for jeg ikke kunne blive gravid. Jo ældre man bliver jo mere tænker man over tingene og jo mere forsigitg bliver man. Da jeg var 13 red jeg på hvilken som helst hest og tænkte slet ikke så langt. I dag er verden bare anderledes.

    Det er DET du ikke ville forstå. At jeg ser helt anderledes på det. Og gider virkleig ikke høre hvad du mener JEG skal gøre.


  • #34   11. feb 2009 Det er ikke for at diskimere din alder. Slet ikke. Det jeg mener er bare at man tænker anderledes. Jeg tænke fuldstændig ligesom dig da jeg var 13 år.

    Jeg siger ikke at jeg er dytig og perfekt. Jeg opremser bare hvad jeg har oplevet og prøvet for at få dig til at forstå at jeg GODT ved det men derfor betyder det ikke at jeg ikke bliver bange og hopper af.

    Jeg skriver ikke at jeg er SÅ dygtig osv. Det er dig som skriver det.

    Man kan da falde af uanset hvor god man er. Det har da ikke noget med det at gøre.

    Jeg føler du sidder og latterliggør min angst for at ride. Det irretere mig voldsomt.


  • #35   11. feb 2009 Frejafin

    Undskyld (: Det jeg siger nu er ikke fordi jeg vil virker dum eller ond osv bare et helt alm uvidenheds spørgsmål fra en blondine smiley

    Men hvis du er SÅ bange for at ride, hvorfor rider du så? smiley
    Risikoen vil evigt og altid være der lige gyldig hvor rolig en hest du har smiley
    Og det nytter simpelthen ikke at være nervøs når man omgåes heste, da de omgående mærke det og så bliver de lige sådan smiley

    Men det er jo egentlig ikke det dit indlæg det handler om (:
    Men tror ikke der er nogen logisk forklaring på det din hest gør , og du bliver nød til at glemme det så du ikke tænker - Shit, hvis hun gør det der igen ! - næste gang hun rider, vil hun helt klart blive ved smiley


  • #37   11. feb 2009 Ja hvorfor rider jeg. Det gør jeg fordi jeg esker heste og at omgås dem. Jeg er normalt ikke sådan nervøs ved Freja. Det undre mig bare det hun gør. Hun har tidligere gået som handicap hest og børnehest og derfor købte jeg hende. Netop fordi hun ikke er typen som PLUDESLIG gør noget uforudset i den forstand. Men en hest er en hest. Mon ikke hun kan mærke at jeg ikke skal "passes på ". Altså da hun gik med handicappede tror jeg godt hun vidste at de skulle passe på og ligeledes med begynder. Hun kan nok godt mærke at jeg godt kan ride og styre hende og derfor tillader hun sig lidt mere at være hest ??

Kommentér på:
hvorfor gør hun det?

Annonce