{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

En RIGTIG grim oplevelse... :-( {{forumTopicSubject}}

Ja, det var, hvad vi var ude for i aften... smiley

Bo og jeg havde taget alle hestene ind på stald for natten og fodret, og jeg skulle til at give hø, da der lige pludselig bliver en farlig ballade i krudtmulernes boks (de deler, hvilket de har gjort de sidste 2 år).

Jeg troede først, de legede, for det gør de normalt meget - også i boksen - så jeg bad Bo om lige at gå ind og hente deres madskåle ud, inden de fik dem smadret, da jeg ikke selv kan åbne bokslågen derind pga. at riglen er for stram. Men da vi så kom hen til boksen, gik det hurtigt op for os, at det altså IKKE var leg, der gik for sig derinde!!! Det var krig på kniven, og det var ALVOR!!! smiley

Det var RIGTIG voldsomt at se; begge hingste gik efter hinandens kønsdele og struber, stejlede op ad hinanden, tvang hinanden i knæ og bed og sparkede i vildskab!!!

Så Bo og jeg styrtede ind efter deres grimer, tilbage til stalden, ind i boksen og fik dem skilt ad!! Kaspians ellers fine hvide mule var rød af blod, og jeg troede først, det var ham, der blødte, men det viste sig, blodet kom fra Kajser, som havde fået bidt hul 2 steder og blødte fra både skulder og hals! smiley

Stakkels, stakkels lille fyr. smiley

Nå, men der var jo ingen tvivl om, at det IKKE ville gå at lade de 2 små ballademagere blive sammen, så Kaspian blev trukket ud og bundet op på staldgangen, mens Bo lynhurtigt fik gjort kattenes boks i stand, så han kunne komme derind. Desværre nåede jeg kun lige at få Kaspian ud på staldgangen og få ro på ham, før jeg blev så dårlig, at jeg måtte ned at sidde med hovedet mellem knæene (jeg KAN ikke tåle, at mine guldklumper kommer til skade og slet ikke at se blod). Så Bo var alene om at gøre boks klar og rense og desinficere bidsår, og bagefter måtte han så hjælpe mig ind på sofaen og give hø til natten. Stakkels Bo... Øv, øv, øv, at jeg har det sådan, for det ender altid med, jeg må læsse alt arbejdet over på en anden, og det er sgu da også pinligt, at jeg er sådan et skvat. smiley

Heldigvis sagde Bo, at Kajser sår ikke er alvorlige; de er meget overfladiske og næsten ikke mere end et par hudafskrabninger, og Kaspian er slet ikke kommet noget til; han skal bare have vasket mulen i morgen. Og så må begge drenge altså blive på stalden i hver deres boks i morgen, indtil vi kan få deres fold delt op i to, for vi tør simpelthen ikke lukke dem sammen igen efter dette her. Så håber jeg, de kan gå i hver sin fold med 3 hegnstråde i mellem, uden at flyve i totterne på hinanden igen...

Og så bliver de kastreret begge to, så snart vi kan få dyrlægen ud!!!

Jeg er bare SÅ rystet og chokeret og forstår slet ikke, hvad pokker der skete!!! De 2 små krudtmuler har gået sammen, siden de var henholdsvis 10 og 11 måneder gamle og altid været super glade for hinanden. Der har ALDRIG før været ballade med dem!!! Og det er jo ikke, fordi vi har hopper i stalden, der kan sætte hormonerne på overarbejde, så jeg begriber simpelthen ikke, hvordan mine 2 små søde krudtmuler pludselig på et splitsekund kunne blive til 2 små frådende dræber-monsterhingste!

Og TÆNK, hvis vi ikke havde været der!!! Hvad pokker ville vi så ikke være kommet ud til næste morgen??? Det tør jeg slet, slet ikke tænke på! smiley

Men jeg håber som sagt, de kan gå ved siden af hinanden med et hegn imellem (3 tråde med stød i), og vi så vil kunne lukke dem sammen igen, når de er blevet kastreret, og der er gået lidt tid, så hingstehormonerne er ude af kroppen.

Øv, øv, øv altså, hvor var det bare en grim oplevelse, og hvor gør det ondt i hjertet, at mine 2 små krudtmuler, som var så glade for hinanden, pludselig er blevet til "ærkefjender" uden nogen synlig årsag... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En RIGTIG grim oplevelse... :-(
  • #1   16. apr 2010 Jeg har også tænkt på, at de måske godt kunne gå sammen på fold, og kæresten og jeg har da også snakket om at prøve at lukke dem sammen derude, men vi er væk på job i 9-10 timer i hverdagene, og jeg tør simpelthen ikke have dem gående sammen uden opsyn, efter det der skete i aften. smiley

    Det er slet ikke sikkert, der ville ske noget ved det... som sagt plejer de jo at være super glade for hinanden... men jeg tør bare ikke løbe risikoen, for jeg ville ALDRIG tilgive mig selv, hvis en af dem kom noget til, fordi JEG beslutter mig for at "eksperimentere"....


  • #2   17. apr 2010 Jamen, på folden, kan de jo løbe væk - det kan de ikke i boksen=en konflikt kan ikke løses ved at den ene trækker sig=kamp... Smid en stor rod eller noget andet ud på folden, som de kan løbe rundt om (så den der bliver jagtet har noget at gemme sig bag og hele tiden har en udvej) så skal det nok gå...

  • #3   17. apr 2010 Vi prøvede faktisk at ville trække dem på fold i dag... Planen var så, at vi ville lukke dem derud og holde øje med dem, så vi lynhurtigt kunne gribe ind, hvis der blev behov. Men SUK... allerede, da de så hinanden på staldgangen, gik de direkte i kødet på hinanden, så vi måtte skille dem ad igen. smiley

    Så i morgen køber vi noget mere hegnstråd, og så bliver deres fold delt op i to lige foreløbig... med det håb, at de så ikke går igennem hegnet for at slås. Det tror jeg dog ikke, de gør, for de plejer at have en sund respekt for hegnet. smiley Omvendt "plejede" de også at være et par søde små krudtmuler, der ÆÆÆÆÆLSKEDE hinanden, såeh... om jeg kan regne med "plejer" ved jeg ikke... smiley

    Nå, dyrlægen kommer indenfor de næste 14 dage (afhængig af, hvornår vi kan få lov til at tage fri fra jobbet osv.), og så er det af med kuglerne. Derefter får de lige endnu nogle uger adskilt af hegn, hvorefter vi prøver lige så stille at sætte dem sammen igen. smiley


  • #4   18. apr 2010 Pyha Louise.
    Der ER en grim oplevelse, når to drenge for alvor ryger i totterne på hinanden, og har man ikke nerver til selv at lade dem afgøre slaget, er det bedste helt sikkert at lade en af dem, eller dem begge kastrere.
    Hvor gamle er de?
    Det SER barsk ud, og nogle gange ender det heller ikke godt. Det fik min welsh hingst at føle, da han sidste forår gik i hegnet ind til Dj og Hubben, og fik så mange bøllebank at, der var mere blod en pels at se. (han klarede den dog uden men)

    Pauline: Jeg bliver nødt til at rette dig lidt, for når hingste slås, er det sjældent sådan, at en jagter en anden, for er den ene den anden overlegen, bliver det yderst sjældent til kamp. Det er når alder eller kræfter udligner sig, eller de bliver gamle nok til at de for alvor bliver kønsbevidste, at de tørner sammen, og så helmer de ikke, før en eller begge er så afkræftede, at de bliver tvunget til at stoppe, eller de som mine stopper og indgår forlig. Et forlig kan tage LANG tid, og nogle gange kan de efter en kamp stå i timer overfor hinanden, hvor ingen vil tage næste skridt. Til sidst indgåes forligtet, og de tager i samme sekund et skridt væk fra hinanden.
    Det lader sig vel at mærke kun gøre, fordi jeg ikke har hopper de skal slås om, men fordi det udelukkende er magtkampe, og ikke kampe om harem.

    Men det ER meget barsk at se på Louise, og nok mest fordi man ligepludselig slet ikke føler man kender sine små guldklumper, men de har forvandlet sig til små monstre.





  • #5   18. apr 2010 Ja, det er virkelig grimt at se, når hingste slås for alvor... og oplevelsen var især rystende, fordi det skete "ud af det blå" (det gjorde det selvfølgelig ikke, men sådan så det ud), og fordi de 2 små krudtmuler altid har været sådan et godt makkerpar. De har gået sammen, siden de var føl.

    De er 3 år gamle nu, men eftersom Kajser altid har været en lille hingste-bisse, og Kaspian opdagede sit køn sidste år, troede jeg faktisk, vi ville være ude over diverse skærmydsler, for vi har jo ingen hopper, de kan slås om. Men øv, der tog jeg fejl. Og jeg har simpelthen ikke nerver til selv at lade dem afgøre slaget... jeg er alt for bange for, en af dem skal komme alvorligt til skade.

    Så jeg glæder mig, til de begge er blevet vallakker. Det har jo aldrig rigtigt været meningen, de skulle bruges til noget avl, da ingen af dem har papirer (jeg må dog indrømme, at jeg en overgang legede med tanken om at finde en bette kone til den ene), så når de ikke kan enes som hingste, jamen så er det af med klunkerne, hvis du vil have mig undskyldt sproget. smiley


  • #6   13. maj 2010 Wee!!! Jeg må bare lige dele min glæde... For godt en uge siden blev Kajser og Kaspian begge kastreret, og allerede nu kan de faktisk gå på fold sammen igen. smiley Der var STOR gensynsglæde, da de blev lukket sammen, og Kaspian tog også rigtig godt imod nye lille Bernhardt, så nu går de alle 3 og hygger side om side på deres store, nye fold. smiley

    Ih, hvor er jeg bare glad og lettet. smiley Og hvor er det skønt at se mine dejlige drenge være "sig selv" igen. smiley


  • #7   14. maj 2010 Dejligt at høre! SKØNT TILLYKKE!

Kommentér på:
En RIGTIG grim oplevelse... :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce