Smider hele tiden sko? :) {{forumTopicSubject}}
** Sig venligst til, hvis denne emne ikke hører til under denne gruppe, så skal jeg nok slette det :o)***
Hej Alle
Min hest går med special sko på alle 4 ben, men hun bliver simpelthen ved med at tabe sin ENE sko - Det er altid den samme.
På under 7 uger, har hun fået skiftet alle 4 sko, 2 gange + tabt yderligere 3 sko. Det er 11 sko på 7 uger, min hest har haft på, hvilket er ekstremt dyrt i længden.
Hun fik sat 4 nye sko på i torsdag, og stod allerede igår uden den ene sko. Mærkværdigt nok stadig den samme hun smider.
Eftersom hun går med special sko, og skal gå med sko. Har hun bestemt ikke godt af at tabe sko hele tiden.
Hun går med klokker døgnet rundt, for at hun IKKE skulle smide skoene, men det formår hun alligevel -.-'
Min smed har gjort meget, han har skoet med stærkere søm, og varmskoning.
Men intet har hjulpet.
Jeg ville gerne spørge jer, om i også har haft sådan et problem med sko? - Altså at de hele tiden smider sko.
Måske har i nogle gode ideer, eller nogle erfaringer i gerne vil dele med mig?
** Jeg er MEGET sær med hensyn til smede, og vil KUN have den smed jeg har nu. Ingen andre smede skal røre min hest, og derfor hjælper det ikke noget at jeg skulle prøve at skifte smed.
MVH Lousie Ditlev
jan 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 9 Emner: 64 Svar: 712
det var bare en tanke:)
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
maj 2007
Følger: 84 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.496
Hun står lidt alleredes end normalt, og står mere "bagud" eller hvad man skal kalde det. Så dem hun har på nu, går helt ned til jorden.
Jeg har prøvet både Neopren klokker og Gummiklokker, men hun har tabt skoen alligevel.
Nu har jeg købt klokker med ballestop, for at se om det vil hjælpe på det!
maj 2007
Jeg tror bestemt ikke at min har for små sko på. Min har ekstremt små hove, og derfor skal skoen rettes rigtig meget på, før den passer.
Jeg havde også denne her smed, til min gamle pony og hun smed aldrig sine sko
- Men tak for dit svar, man kan selvfølgelig lige ligge lidt mere mærke til det, og sådan
Noget af grunden til det, kan eventuelt også være fordi hun er så ung, og har ingen balance og træder rigtig meget op i sig selv. Men selvom det, burde man kunne få skoene til at holde længere mere end en uge :S
jul 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 850
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 768
Jeg er meget skeptisk når det gælder smede og der er ingen og som får lov og skære i mine heste uden at jeg er med mindre jeg stoler på smeden. Nu har jeg haft min smed i 3,5 år så han stoler jeg på.
Jeg kan huske der kom en ny smed i stalden og der var det en hest som havde tabt en sko og jeg har aldrig set en så dårlig håndtering af både hest og hvordan han udførte sit arbejde på. Hesten havde gået med de samme sko i 12-13 uger og smeden tog kun en ny sko og sat på den han havde tabt. Jeg spurte så om han ikke skulle skære hovene og ordne begge hovene da hesten ellers ville stå skævt. Så fik jeg bare skæl ud da han jo påstod at han havde mange år erfaring og havde været smed i mange år og viste hvad han lavede.
Så jeg holder altid øjnene åbne lige meget hvem der er som kommer og skal undersøge mine heste.
Men jeg håber du finder en løsning på problemet
maj 2007
Det er præcis ligsom min. Hun smider dem også konstant og altid den samme. - Det da dejligt at din ikke smider sin sko mere, men tror nu at min har de sko på der passer, men selvfølgelig kan jeg prøve at spørge min smed omkring det.
jul 2007
Følger: 29 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 176 Svar: 850
Ja jeg ved jo ikke om det ville hjælpe, men ja, det er jo gratis at spørge!
maj 2007
Jeg er også med sær på det punkt med smede, og jeg kunne aldrig finde på at skifte ham jeg har ud, men nogen anden. Der skulle virkelig meget til, jeg er meget tilfreds med det arbejde min smed udfører, og han er så god til håndtering af min hest.
Han er nu også meget flink til at komme så hurtigt han kan, og ligge en ny sko på
- Men synes din historie lyder lidt skræmmende. Det er også rigtigt mange smede, der kun er det for pengens skyld. De har ingen viden omkring håndtering af heste, og mange har slet ikke nogen tålmodighed, og de burde virkelig ikke være smede -.-'
maj 2007
Hvis du læste det jeg har skrevet i selve indlæget. Så ville du også komme frem til at min hest IKKE kan gå uden sko + jeg også har skrevet jeg IKKE vil skifte min smed ud.
Det med at hestene smider skoene, er ikke altid smedenes skyld. Mange heste har bare tildens til at smide sko
Så hvis du læste indlæget ordentlig, står de ting du siger i det. Så derfor er dit svar ikke relevant
maj 2007
Jeg er virkelig også glad for min smed, og han håndtere mine heste SÅ fint. Min gamle pony var utrolig bange for smede, og til sidst gik det helt galt, så hun måtte bedøves. Men heldigvis fandt jeg frem til den smed jeg har nu. Han var SÅ sød imod hende, og prøvede virkelig at lærer min gamle pony, at der ikke var noget at være bange for. Det blev også meget bedre for hver gang
Derfor er jeg så tryg ved ham, jeg ved at han er sød mod hestene og aldrig ville gøre dem fortræd. Så ham vil jeg beholde så længde jeg kan
- Min går så desværre med special sko, så er ret dyre :S - Så vi har brugt så mange penge på smed de sidste 7 uger.
Men det da super dejligt at du også kan være tryg ved din smed. Jeg synes man finder så mange fake smede, som simpelthen ikke kan håndtere heste, og bare ikke laver andet end ged i den. Så er det squ dejligt at der også er nogle andre mennesker der også har fået de rigtige smede, som gerne vil deres arbejde og er søde
nov 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 707
Kender flere som har dette problem i år pga. alt de tøsne som har gjort flere folde utrolug mudrede.
maj 2007
Vi har faktisk noget mudder på foldene. Ved også at det kan være med til at trække skoene af. Men det var bare sådan at min hest også smed skoene, da det var frostvejr.
Men ja, mudderet kan sagtens være med til at gøre det nu
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 275
måske boots ville være et alternativ?
Mailen. hesten taber ik sko fordi den er for lille med fordi den er for stor
som en dyrlæge sagde på et tidspunkt, heste/ponyer der ALDRIG taber sko er skoet med for små sko
maj 2007
Ja, måske :S
Men ville nu helt ønske at hun ikke smed dem hele tiden :S - For Boots er vidst også ret dyre.
- Men hensyn til små og store sko. Så udtaler dyrlæger for det meste med deres erfaringer, så derfor behøver den ene ikke tale mere sandt end den anden
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
Smeden kom så med den formidable ide at lægge et par sko på ham, som man egentlig ville kalde for "for små". Normalt stikker skoen jo lidt bagud uden for hoven - det gør dem han får på nu ikke. Det tager lidt længere tid for smeden at tilpasse sko til ham nu, men det virker til gengæld! Ingen heste træder jo ens så alle skal have forskellige sko - og Linus er åbenbart én af dem der kræver lidt mere. :). Vi har fundet fidusen og du kan evt. foreslå din smed at prøve det samme med din...
maj 2007
Tak for tippet. Jeg tror bestemt jeg vil snakek med smeden om det
dec 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 52 Svar: 275
feb 2009
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 132 Svar: 1.231
Jeg kan i hvert fald kun anbefale det... :). Tricket er jo at se hvad den enkelte hest har brug for og ikke hvad der er "rigtigt" og "forkert". Linus er lidt højere stillet på forhovene, så han kommer simpelthen til at træde i skoen hvis den stikker udenfor hoven. :).
maj 2006
Følger: 134 Følgere: 131 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 247
Hvem bruger du som smed? - Måske en biotin kur kunne hjælpe til at styrke hornet. Da jeg var i lære og vi havde nogle heste der tabte sko, og der ikke var noget der virkede, anbefalede mester altid til kunden en biotin kur. på den måde bliver hoven stærkere =)
maj 2007
Jeg vil nok overveje at kigge på det :o)
- Pernille Krogsager Jensen -
Enig. Heste har nemlig forskellige former for borhov, og derfor skal man hellere finde de behov, i stedet for at gå efter det normale, rigtige og forkerte.
Deluxe .
Jeg bruger Jørgen Neumann.
Tak for svaret, Det tror jeg at jeg vil prøve
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
det ikk fedt og jeg havde tit en halt hest da han ikk kan gå uden sko og ja hoven tog også skade af at bliver trådt af flere genge på en uge..
men skiftede smed og han ligger skoen som på hans trav heste.
og det er også med "for små sko"
og ja det virker
apr 2009
Følger: 78 Følgere: 141 Heste: 3 Emner: 514 Svar: 2.302
nov 2006
Følger: 334 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
det bruger min ene pony når den går mounted games, kig evt mit nye fotoalbum på side 9, der kan du se det
maj 2007
Der er åbenbart mange der siger at "for små sko" hjælper på det.
* Buckflash *
Min hest skal gå med nogle speciel sko, så derfor skal hun kun have dem på :S
- Liv - Ferrari - Shady Lady -
Det er godt nok ikke lige noget man ser hver dag xD - Men det faktisk ret smart, tror nu ikke lige jeg vil give min gaffatape på, men måske skulle man overveje at prøve xD
nov 2006
Følger: 334 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
maj 2006
Følger: 134 Følgere: 131 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 247
apr 2009
Følger: 78 Følgere: 141 Heste: 3 Emner: 514 Svar: 2.302
Smider hele tiden sko? :)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside