{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Stuntman er flyttet ind!!! :-) {{forumTopicSubject}}

Ja, så kom den store dag endelig, hvor Nørgaard's Stuntman flyttede til Bratbjerg. Og jeg kan vist roligt forsikre om, at han var ventet med længsel... nøj, det har været 3½ laaaaaaaaaange uger! smiley

Klokken 08:09 tikkede en SMS besked ind fra Betina om, at Stuntman var gået pænt ind i transporteren, som allerede havde sat kursen afsted mod Nordjylland. Weee!!! Dyyyyygtig dreng! smiley

Horsetravel, som stod for transporten, havde adviseret mig om, at de ville komme og aflevere Stuntman mellem 13 og 14, så jeg havde arrangeret med jobbet, at jeg kunne gå 12:30... på den måde var jeg sikker på at nå hjem, tænkte jeg. Og samtidig havde jeg aftalt med Horsetravel, at de skulle ringe minimum ½ time før ankomsten... så det kunne IKKE gå galt. smiley

Men ARGH PANIK!!! Klokken 12:25 ringede min mobiltelefon... det var Horsetravel, som bare lige... knitr, knitr, knas, skrat... ville informere om... mere knitren, knas og skrat... at de var fremme med Stuntman indenfor 20 minutter!!! Shit, møg, tis og mere shit!!! Jeg fik fremstammet noget om, at jeg altså tidligst kunne være hjemme om ½ time, alt imens jeg håbede på, at forbindelsen ikke var helt så dårlig hos hende, som hos mig, hvorefter jeg kastede mine ting ned i henholdsvis taske og skuffe, voldslukkede computeren og bogstaveligt talt stormede ud ad døren, hvor Bo ventede på mig i bilen...

Afsted mod Bratbjerg... men ARGH!!! Kæmpekø på Vesterbro i Aalborg centrum... og så oven i købet midt på dagen! Det måtte absolut være et bevidst forsøg på at genere mig! Fik bandet og svovlet en masse, og så kom der "hul" igennem, og huhej, hvor det gik til Bratbjerg... kan vist ikke HELT sige, jeg overholdt hastighedsbegrænsningen hele vejen... host... host... *gg*

Alt i alt kom Horsetravel-damen og Stuntman til at vente på os i ½ time... PINLIGT!!!

Nå, men Stuntman stod nu lige så pænt og roligt inde i transporteren og gumlede hø, da vi kom susende ind på gårdspladsen, og da jeg kom hen til bilen, kiggede han sådan ligesom lidt spørgende på mig ud igennem pandelokken: "Hvad er du for en bette en, og hvad skal der nu ske?" Syntes han at spørge.

Ville gå ind og løsne ham op, så han kunne komme ud... da jeg kom i tanke om, at jeg sågu da stadig havde mine lange stilletstøvler og min pæne uldjakke på!!! UPS!! Altså måtte Bo overtage, og jeg styrtede ind i bryggerset for at skifte jakke og fodtøj, så jeg kunne komme ud og hjælpe til... Men det havde nu nærmest ikke været nødvendigt, for Stuntman gik lige så pænt ud af transporteren og traskede pænt og roligt bagefter Bo ind i stalden, mens han så sig lidt omkring. Intet sindsoprivende der...

Inde i boksen begyndte han fluks at spise hø... og så i det hele taget så veltilpas og afslappet ud, at Bo kløede sig lidt i nakken og spurgte, om jeg ikke troede, det gik at lukke ham direkte ud på folden til Falle og Futte??? Hm... tjoh... måske... hvis han kunne komme ud igen, såfremt der blev optræk til ballade.

Som sagt så gjort; Stuntman fik igen trækketov sat på og blev trukket ud på folden, hvor jeg ventede med hans nye legekammerater. Det var ikke uden sommerfugle i maven, jeg så til, da de alle 3 blev sluppet løs, men min skræk blev nu lynhurtigt gjort til skamme... smiley

Falle og Futte drønede rundt for fulde gardiner, for NU skulle de sørme da liiige vise den der nye, "ko-plettede" heste, hvad de var for et par friske fyre! Der blev fræset, hoppet, danset og "spadseret", så det var en fryd! WHAUW, hvis de gad vise den form for trav til daglig!!! smiley

Men Stuntman var aldeles uimponeret. Man kunne næsten høre ham snøfte "drengerøve", da han vendte rumpetten til og traskede ned i bunden af folden uden så meget som at værdige bøllerne et eneste blik.

Det fik øjensynlig Falle og Futte til at mene, at så måtte man jo bare løbe tættere på... for måske havde han bare ikke opdaget dem endnu!
Det fik Stuntman til at lunte lidt fremad, vende måsen til og vippe den et par centimeter i vejret. "Dertil og ikke længere, rødder!"

Efter cirka 5-10 minutter opgav føllerne deres krumspring, som jo alligevel ikke rigtigt lod til at imponere nogen... og så græssede alle 3 drenge fredeligt sammen på folden. Den første halve time var de i hver sin ende, men derefter kunne man se dem side om side resten af eftermiddagen og aftenen. smiley

Stuntman har suverænt taget føringen og styrer føllebøllerne med hård... nåeh nej... BRED bagdel. Alt, han behøver er at vende den til - så bliver han føjet! smiley

Og især Futte FORGUDER ham!!! Faktisk har Futte netop i dag tilegnet sig kælenavnet "tyggegummi-hesten", for han klæber til Stuntman som et stykke tyggegummi... nogle gange faktisk så meget, at Stuntman bliver irriteret og jager ham væk... i cirka 2 minutter; så er han der igen! smiley

Men alt i alt kommer drengene allerede storartet ud af det med hinanden... magen til fredelig og problemfri sammenføring skal man da godt nok lede længe efter!!

Og Stuntman var bare coolere end cool hele vejen igennem! Ikke en eneste gang så meget som vrikkede han med et øre ad de nye og fremmede omgivelser... og det endda til trods for, at militæret meget passende havde valgt at holde øvelse i dag, så de buldrede og bragede, som om der var rigtig krig (øvelsesområdet ligger kun cirka 3,5 km. fra os, så de går ganske tydeligt igennem). Det kunne Stuntman ikke tage sig af... næh nej... der var GRÆS!! Og en menneskemor, som gad nusse... så var alt det andet da ligemeget! smiley

Nu er Stuntman så puttet i seng for i dag... han ser allerede ud til at befinde sig ganske udmærket i sin nye boks... at jeg så kan være en smule bekymret for, om der er madras tilbage i boksen i morgen tidlig, er en anden sag... den dreng er godt nok madglad! *GG*

Men hold kæft (undskyld, jeg bander), hvor er han bare en skøn dreng, den Stuntman!! Han er vadet direkte ind i mit hjerte med sømbeslåede træsko... fuld af personlighed og så helt ufatteligt rolig og cool, at man faktisk tror, det er løgn!! smiley

Og jeg glæder mig helt ufatteligt meget til at lære ham bedre at kende... smiley

Smuksakken kan i øvrigt beskues her i al sin herlighed... for de, der ikke allerede har været inde at lure, og de som bare liiiiige må forbi én gang til:

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=142040

Tusind, tusind tak, Betina, fordi Stuntman må bo her hos os! Han er en vaskeægte ønskehest, og jeg er så glad over den tillid, du udviser os. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stuntman er flyttet ind!!! :-)
  • #1   29. mar 2010 Ups... det blev vist en smule langt... *rødmer*

• #2   30. mar 2010 Ja hvad skal man sige.... TILLYKKE med at alt er gået så godt... smiley
    Håber min sammensætning om en go' månedstid går lige så nemt...

• #4   30. mar 2010 HA HA LOUISE.. Jamen, du er jo blevet Tinker-ejer med hele hjertet... Og har allerede opdaget hvor fortræffelig en race det er smiley
    TILLYKKE. Jeg er HAMRENDE JALOUX!

• #5   30. mar 2010 Jamen Pauline, du har jo super dejlige Bussen! smiley Men ja, Stuntman er virkelig en personlighed med stort P... han er herlig! smiley

Han styrer allerede følle-bøllerne med hård, men retfærdig hov, og de 3 drenge falder bare SÅ godt i hak med hinanden. Det ser bare sjovt ud, når Falle og Futte vil lege, mens Stuntman hellere vil spise... så svinger Stuntman røvetten til: "Talk to the butt, guys!" For når der er mad på bordet, har man altså ikke tid til den slags fjollede drengestreger. *GG*

Faktisk er Stuntman RET madglad... og han har tilsyneladende allerede fundet ud af, hvor maden kommer fra, for så snart han får øje på mig, kommer han forventningsfuldt hen imod mig med det der "MAD, MOR" udtryk i øjnene. *gg* Den dreng skal nok blive til noget. *gg*

Suuuuuuuuuuuk, han er DARJLIG!!!! smiley Og meget kontaktsøgende... faktisk er man lige ved at blive rendt over ende ude på folden af 3 MEGET nussesyge drenge nu. *LOL* Det er herligt! smiley

• #6   30. mar 2010 H aha... bare pas på med det der nusse-rende-over-ende... mange Tinker-ejere ender med at have en tromle-hest i stedet - mig selv inkl. Vi syns jo, at det er SÅÅÅ HYGGELIGT. Men pludselig, er der ingen barriere, og hesten mister lidt ideen med, at der altså er et lille menneske som ikke vil jumle-nusse-mad-noget-tromles...

• #7   31. mar 2010 Ja, jeg er også både glad og lettet over, hvilken positiv effekt, det har haft på Futte, at Stuntman er kommet til... og ikke mindst, hvor hurtigt det er sket. Det var lige nøjagtigt, hvad han havde brug for, ganske som jeg havde mistanke om. Og det mærkes på Futte på alle måder... også i stalden. Han lægger stadig ørerne tilbage og ser gevaldigt gnaven ud, når vi kommer med hø eller vand til ham - det er vist blevet en vane - men så snart vi kommer ind i boksen og lige nusser ham lidt, ryger ørerne frem igen, og han virker generelt meget mere afslappet og veltilpas, end tidligere. Så vi er faktisk begyndt at overveje alligevel at beholde ham, til han er fyldt 3 år og tilredet... nu må vi se. Kommer der nogen, der gerne vil have ham, så må de gerne købe ham, men vi har ikke længere så travlt med salget. smiley Vil fremrykkede det jo kun, fordi vi kunne mærke, at Futte ikke trivedes optimalt...

Og ja, Stuntman er jo bare dejlig!! Men selv om han er cool og roligere end en klippe, har jeg nu opdaget, at han faktisk også kan være en ret utålmodig herre... især, når der er mad i farvandet! *LOL* Her til morgen truede han med at udøve hærværk på boksen, fordi jeg gav Futte og Falle deres hø, før han fik sit... BANDIT!! Som om det ville få mig til at lade ham få sin vilje. *GG* Næh nej; han måtte pænt vente til næst-sidst, men så FIK han det jo... og så havde han ikke længere tid til at spille fornærmet. smiley

Min søster kommer på besøg her de næste par dage, og så har vi planer om at tage alle 3 drenge + Bo, selvfølgelig, med ud på en lille gåtur. Er spændt på, hvad de siger til den udfordring. smiley

• #8   1. apr 2010 Hej Louise...
    Dejligt at læse om ham herinde. Du må have en rigtig god fornøjelse med din tur. Han plejer ikke være bange for noget, når jeg har gået med ham. Men selvfølgelig alt er jo nyt oppe ved dig.

• #9   1. apr 2010 Kæmpe tillykke med den skønne mule, HVOR er det skønt at høre, at det hele falder på plads for jer
    Vi glæder os til at høre meget mere om jeres skønne drenge, og det der med Tinker mad afhængighed kender vi vist alle til ;o)
    Knus K

• #10   1. apr 2010 Hihi... ja, jeg har i hvert fald konkluderet, at Stuntman er en vaskeægte mand... vejen til hans hjerte går tydeligvis gennem maven! *gg* Om aftenen står han ved leddet og venter ½ time før, de skal ind... det KUNNE jo være, vi kom lidt før, og så skulle man jo nødigt komme bag i køen til aftensmaden. *LOL*

I går aftes måtte han jo lide den forskrækkelige skæbne at skulle VENTE på sin aftensmad, mens min søster og jeg målte hans højde... nøj, det passede ikke herren! Og knapt havde jeg nået at fjerne stangmålet, før han stod i sin boks med hovedet begravet i krybben... han nåede dårligt nok at få grimen af. *gg* I øvrigt er han ca. 140 cm i stang, kan jeg konkludere, men noget højere over rumpetten. smiley

Desuden har jeg opdaget, at Stuntman er min "lommehest" nummer to... så hvis jeg havde store lommer nok, havde jeg en Frieser i den ene lomme og en Tinker i den anden! *LOL*

• #11   1. apr 2010 Ha ha... ja 1/2 time er INGEN TING... Fakir står i vores stald i 30 min HVER GANG han hører noget der kunne minde om et lucerne-strå der blafrer i en stille vind...

• #12   2. apr 2010 Fnis... jamen så ved jeg jo, hvad jeg har i vente! *gg* Det er også lidt sjovt... før, Stuntman kom, lå der tit hø tilbage ude på folden, når vi hentede Falle og Futte ind. Nu er folden STØVSUGET for hvert eneste lillebitte kim. *gg*

• #13   2. apr 2010 Tinker muler i en nøddeskal ;o)

• #14   3. apr 2010 Hmmm... ja... de er glade for mad... Bussen er dog mere glad for godbidder - hun er faktisk ikke sådan en ædechartol som mange er...

• #15   3. apr 2010 Min søster har fortalt mig, at en tinker-avler skulle have fortalt hende noget med, at der er enkelte "stammer" indenfor tinkeren, som faktisk er utrolig svære at fodre på, fordi de spiser utrolig lidt og har let ved at gå fra kosten... ikke en beskrivelse, jeg personligt kan gendkende, men nu er min erfaring med racen jo også - mildt sagt - begrænset. smiley

• #16   4. apr 2010 H aha.. det må være Bussen. Dog, med det nye foder.. damn... hun stod næsten på mulen idag, ned i spaden. Har ALDRIG set noget lignende!

• #17   5. apr 2010 Jamen så er det jo det helt rette foder, du har fundet der! smiley Hun lyder til at være en kvalitetsbevidst dame, hende Bussen. *gg*

Nu har jeg jo ikke haft Stuntman så længe endnu... men sådan lige umiddelbart virker han totalt ligeglad, hvad jeg putter i fodertruget, bare det er mad. *gg* I hvert fald har han slet ikke rynket på mulen af det Hippolyt, jeg er ved at sluse ham over på... det glider direkte ned uden den mindste tøven. *gg*

• #18   5. apr 2010 Ha ha.. er du sikker på at det ikke er en fjordhest du har fået??

• #19   5. apr 2010 Fnis... så er det i hvert fald en fejlfarvet fjordhest... *GG*

• #20   5. apr 2010 Ja ja ja.. det siger du nu.. vent til skosværten falder af...

• #21   5. apr 2010 Fnis... ja, sammen med de cirka 10 tons jord, han har fået rullet ind i sin våde pels i eftermiddag, og som nu sidder som stive mudderkager (ekstra arbejde til "moar" i morgen.. *gg*)! smiley

• #22   5. apr 2010 Håber regnen er væk i morgen.. bussen ska have ENDNU en tur med Furmiantoren smiley

• #23   5. apr 2010 Ja, jeg håber også, regnen er væk.. vil nemlig gerne starte stille og roligt op med Stuntmans træning i morgen og gå en tur med Falle-bassen, og det skal jeg jo helst bruge tørvejr til... om ikke andet så for min egen skyld (er ikke vild med at blive våd og kold *gg*). smiley

Desuden var det altså noget skønnere i går, hvor solen skinnede, og jeg ikke skulle hente 3 "mudderheste" ind fra fold. *gg* Vi har ikke som sådan mudder på folden, men når jord kommer i en våd halv-vinteragtig hestepels, ja så bliver selv drænende sandjord altså til mudder.

Kommentér på:
Stuntman er flyttet ind!!! :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce